ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק בוועידת החינוך של ערי ישראל (צילום: רמי שלוש)
ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק בוועידת החינוך של ערי ישראל (צילום: רמי שלוש)

"העירייה פתחה את בית הספר הפתוח, והוא לא ייסגר"

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק סיפרה בוועידת החינוך של ערי ישראל בחיפה על העומס הרב על המערכת בזמן החופש הגדול והצהירה על אמונתה הבלתי מתפשרת במערכת החינוך הציבורית

פורסם בתאריך: 19.8.18 17:43

"כל שנה מחדש זאת התרגשות", אמרה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק על פתיחת שנת הלימודים בשיחתה עם כתב החינוך של אתר "כלבו – חיפה והצפון" ועיתון "כלבו" בוועידת החינוך של ערי ישראל שנערכה היום (ראשון) בחיפה, "תקופת החופש הגדול היא התקופה העמוסה ביותר שלנו. אנחנו עורכים קייטנות, נותנים מענה לצרכים שונים של ההורים ועוסקים בטיוב המתקנים. כמו כן צריך לדאוג להסעות, נערכים מכרזים, יש ילדים שנוספים למערכת החינוך המיוחד. זאת עונה שבה אנחנו עסוקים מבוקר עד לילה, ואז מגיע 1 בספטמבר ואנחנו מרגישים שעשינו משהו".

טרוק לא נבהלת מהאיומים של ועד הורי בית הספר הפתוח שמבטיח להשבית את בית הספר ואף הכריז שייתכן שיהיה צורך לסגור אותו: "מי שפתח את בית הספר הזה היא העירייה ולא ההורים. ההורים הם שבחרו ללכת לחינוך הציבורי. לבית הספר הפתוח יש ייחודיות שהיא חשובה לנו. זו אג'נדה עירונית, ואנחנו לא מתכוונים לסגור את בית הספר". על השאלה אם השנה תיפתח למרות איומי ההורים היא ענתה: "אני רוצה להאמין שכן".

כשנשאלה כיצד ייתכן שכ-16,000 מכלל 54,000 התלמידים בחיפה יפקדו את מערכת החינוך הפרטית למרות התשלום הכבד של שכר לימוד ומה זה אומר על מערכת החינוך הממלכתית השיבה טרוק: "23 אחוז מהתלמידים בחיפה סיימו בגרות עם 5 יחידות במתמטיקה. אין לזה אח ורע. אנו מובילים בנתון זה את שלוש הערים הגדולות".

טרוק התייחסה לשאלה מדוע נבחרו בשנת 2016 שלושה מנהלים לא חיפאים לתיכונים מובילים בחיפה. "אנחנו בוחרים מנהלים לפי האיכות שלהם", היא אמרה, "עם זאת אנחנו מסתכלים צפונה מתוך נאמנות לעיקרון שלפיו חיפה היא מטרופולין הצפון".

בהתייחסות לבעיה שמעסיקה הורים לתלמידים בחינוך האלטרנטיבי על כך שלא יהיה המשך לייחוד של בית הספר בחטיבת הביניים אמרה טרוק: "יש בתי ספר שבחרו מסלול אלטרנטיבי כמו בתי הספר האנתרופוסופי, הדמוקרטי ועין הים שמלמד באמצעות משחק. התלמידים שמסיימים כיתה ו' צריכים מסגרת שתכיל אותם לפני שיתחיל מסלול הבגרות בכיתה י', ולכן חשבנו להקים חטיבת ביניים שתנקז אליה את כל הלמידה האלטרנטיבית בעיר". לדבריה, מסגרת זו תיפתח בשנה הבאה למרות התנגדות עזה של רבים מההורים למהלך.

 

 

ביחס לסוגיית בית הספר המתוכנן ברמת אשכול, שתושבי השכונה מתנגדים לפתיחתו בגלל החשש מקריסת התשתיות בשכונה והסברה שהוא ישרת בעיקר שכונות אחרות אמרה טרוק: "לפי התפישה של ראש העיר, בכל שכונה צריך להיות בית ספר. ברמת אשכול יש 540 תלמידים שלומדים בשכונות אחרות. המספר הזה לא יקטן. מגיע להם בית ספר משלהם". לדבריה, היא סומכת על מינהל ההנדסה שידאג להיבט התשתיתי של חניה וכניסה לשכונה ויציאה ממנה.

על בית הספר חיואר ששיפוצו התעכב במשך שנים רבות אמרה טרוק: "הוצע להורים מבנה בשכונת עין הים אבל הם לא רצו אותו. צמוד לחיואר יש מבנה היסטורי מדהים. עברנו שנה וחצי של תהליך כדי לקבל אישור להשתמש בו כי זה מבנה לשימור. הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית. אני מאמינה שתוך ארבעה חודשים היא תצא לדרך".

טרוק לא קיבלה את הטענה שסביב הקמת בית הספר הדו לשוני ניטש בתחילה מאבק, וסיפרה שבעבר היתה יוזמה עירונית להקים בית ספר כזה ולא הגיעו אליו נרשמים. כעת, לדבריה, כאשר הביקוש עולה על ההיצע, העירייה מתעתדת להפוך את המסלול הדו לשוני בבית הספר אחמדיה בכבביר לבית ספר של ממש.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. האופטימיסט הפסימי

    כדאי שגברת אילנה טרוק תדפדף קצת בדפי ההיסטוריה (הלא רחוקה דרך אגב), ואולי תבין מכך שלא העירייה הקימה את בית הספר, אלא ההורים. אוי לבורות…ודי להתעלם מהמנהלת הכושלת ולהחביא אותה. אתם, העירייה, נתתם את ברכת הדרך למינוי של גלית אמסלם חסרת הכישורים והיכולות. אתם, העירייה, הראיתם למנהלת הקודמת, אריאלה בהלול דיאמנט, את הדרך החוצה. אתם, העירייה, צריכים לתקן את העוול שיצרתם למאות משפחות שמצפות לקבל תמורה בסיסית מהגוף המוניציפלי שאמון על מתן שירותים אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר