המחאה ליד ביתו של ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)
המחאה ליד ביתו של ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)

הבוקר בחיפה: הפגנה נגד בן גביר ומפקד המחוז

ארגוני המחאה יפגינו הבוקר במהלך טקס החלפת מפקדים במטה מחוז חוף של המשטרה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפקד המחוז החדש ניצב דני לוי, בעקבות שורה של הנחיות שהוציא נגד המוחים באזור ביתו של ח"כ אריאל קלנר בנוה שאנן: "לא כל מה שעובר בראשו של ממ"ז יכול לעבור ברמה החוקית"

פורסם בתאריך: 22.8.23 07:34

הבוקר (שלישי) בשעה 9:00 יתקיים במטה מחוז חוף של המשטרה טקס החלפת מפקדים במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, סגל הפיקוד הבכיר, ראשי רשויות ונציגי הדתות. בכל פעם שנציג ממשלה מגיע לביקור רשמי ברחבי המדינה, אנשי המחאה נגד המהפכה המשפטית מחכים לו עם דגלים ועם זמבורות, וכך יקרה גם הבוקר, אלא שהיום הם מגיעים גם כדי למחות נגד מפקד המחוז החדש ניצב דני לוי, בעקבות הנחייה שהוציא נגד המוחים באזור ביתו של ח"כ אריאל קלנר.

במוצאי שבת, 10 ביוני, בתום ההפגנה נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב, עברו חלק מהמפגינים למוקד מחאה חדש – רחוב הגליל בנוה שאנן, מול ביתו של קלנר. הנהגת ארגוני המחאה בחיפה קראה למפגינים להגיע ל"אפטר פארטי" ופרסמה את כתובתו בקבוצות הווטסאפ הייעודיות. לטענתם, בגלל שהוא "שותף מלא בחורבן הדמוקרטיה. כחבר בוועדה לחוקה חוק ומשפט זלזל קלנר בכל ההסתייגויות לחוק".

בשבוע שלאחר מכן החליטו מארגני המחאה לפתוח במסורת – להיפגש בכל יום שישי בשעה 18:00 בכיכר שמול בית הספר תל חי ולקיים צעדה משותפת עד לביתו של קלנר, שם הם עורכים קבלת שבת תחת הכותרת "קידוש על הדמוקרטיה". 

"מדי פעם נרשמים במקום חיכוכים עם השוטרים שמבקשים להרחיק את המוחים אל מאחורי גדרות שהיא הציבה בקצה הרחוב", אומר אחד מהמפגינים, "אנחנו מסרבים להתפנות, וגם הסברנו לשוטרים שאנחנו לא עבריינים ולא בגן חיות. באנו לאחל שבת של דמוקרטיה למשת"פ הדיקטטורה וללכת. השוטרים חושבים שהם יכולים לומר לנו איפה לעמוד, ואנחנו מסבירים להם שלא נעמוד במכלאות בקצה הרחוב בזמן שבחרנו להפגין בכיכר במעלה הרחוב, תוך שמירה על המרחק החוקי מביתו. אגב, כנראה שנגמרו העבריינים בחיפה, כי בכל שישי מגיעים למקום עשרות שוטרים, ניידות ואנשי יס"מ".

מה היה בשישי האחרון?

"נפגשנו בכיכר, וסיירת של מפגינים ליוותה אותו לבית הכנסת. אז הגיע קצין משטרה והציג בפנינו צו שעליו חתום מפקד מחוז חוף החדש, עם הנחיות דרקוניות. הקצין הדגיש שצו מפקד המחוז שווה ערך לצו של אלוף פיקוד בצבא, ושניזהר מאוד אם נפר אותו".

ובעצם כללי המשחק השתנו.

"נכון, המשטרה בעצם בישרה לנו שלא נוכל יותר 'להתפרע' כמו בשבוע הקודם, כשליווינו את קלנר בצעדת בושה לבית הכנסת. הבנו שזו מדיניות חדשה של המפקד החדש. מעניין אם זה מיושם בכל הארץ או רק בחיפה. אנחנו נחכה לו ולבן גביר הבוקר ברחוב נתן אלבז".

 

שלט נגד ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)

שלט נגד ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)

 

 

יצוין כי אין מדובר בהחלטה חדשה וכי היא מבוססת על החלטה של היועץ המשפטי לממשלה אשר מתייחסת לכל אנשי הציבור, אך בארגוני המחאה טוענים שזוהי הפעם הראשונה שהיא מיושמת.

לפי המסמך שעליו חתום ניצב לוי "חל איסור לקיים מחאות סמוך לביתו של ח"כ קלנר. המחאות יתקיימו בפינת הרחובות הגליל וטרומפלדור, סמוך לבית הספר תל חי. על אף האמור, ניתן לקיים מחאה שקטה עם שלטים בלבד, ללא אמצעי הרעשה, של עד חמישה אנשים סמוך לרחוב הגליל 127 (פינת הרחובות הגליל ושמעוני לבייב)".

באשר ללוח הזמנים נכתב: "במהלך השבוע ניתן לקיים עד שתי מחאות – בימים שני ורביעי – והן יסתיימו לא יאוחר מהשעה 23:00. בסוף השבוע ניתן יהיה לקיים מחאה אחת ביום שישי שתסתיים כשעה לפני כניסת השבת". על גרימת רעש נכתב: "חל איסור על גרימת רעש חזק או בלתי סביר בכל שעה ובכל דרך שהיא. חל איסור על הקמת רעש בשעות המנוחה. במהלך המחאה ניתן להשתמש באמצעי כריזה למשך שעתיים בלבד, ולא יאוחר מהשעה 21:30". בהנחיות הכלליות צוין כי חל איסור על חסימת צירי התנועה, על ירידה לכביש ועל השלכת פסולת, וכי לצורך קיום תהלוכה יש להגיש בקשה מראש.

דוברת מחאת העם בחיפה גלי עשת בזק: "הפגנות במדינה דמוקרטית הן חוקיות, ולא ניתן להגביל אותן אלא בכפוף לחוק. לא כל מה שעובר בראשו של ממ"ז יכול לעבור ברמה החוקית. כאשר קלנר יפסיק לקדם דיקטטורה אנחנו נפסיק להפגין ליד ביתו. אנו שומרים על החוק ונשמעים להנחיות המשטרה לא לעמוד ממש מתחת לביתו. עם זאת, המשטרה לא יכולה להחליט באלו ימים ושעות מתקיימת הפגנה חוקית".

תגובתה של המשטרה תתפרסם לכשתתקבל.

 

הנחיות מפקד מחוז חוף למחאות באזור ביתו של ח"כ אריאל קלנר

הנחיות מפקד מחוז חוף למחאות באזור ביתו של ח"כ אריאל קלנר

הנחיות מפקד מחוז חוף למחאות באזור ביתו של ח"כ אריאל קלנר

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן להפעיל חצצית נגד האנרכיסטים. ורצוי גם לכוון היטב

  2. בן גביר צודק 100%

    ישראל לא צריכה רפורמה לאור הפשיעה המשתוללת ישראל צריכה להעיף את כל מערכת המשפט ולהביא אחת מסינגפור
    מי שמפגין אלו מקורבי המשפטיזם שהרס את הבטחון האישי בישראל
    רק אתמול שמענו שהליך פלילי בישראל כפול בזמן מכל מדינה אחרת שנבדקה
    נמאסתם מגזר האייטולות בגלימות!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסיבה שהפסיקו להגיע במוצאי שבתות היא שהפגנת הימין נגדם הייתה גדולה פי 2. גם בתמונה בכתבה יש תמונה של הפגנה שהפגנת הנגד שלה הייתה יותר גדולה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר