ניצב דניאל לוי, ח"כ אריאל קלנר ועו"ד שרית גולן שטיינברג (צילומים: דוברות המשטרה, ראובן קפוצ'ינסקי)
ניצב דניאל לוי, ח"כ אריאל קלנר ועו"ד שרית גולן שטיינברג (צילומים: דוברות המשטרה, ראובן קפוצ'ינסקי)

דרישה: לבטל את איסור ההפגנות מול ביתו של קלנר

חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, שמייצגת את פעילי מחאת העם חיפה, שלחה למפקד מחוז חוף ניצב דניאל לוי מכתב שבו היא דורשת ממנו להודיע תוך שבעה ימים על ביטול המתווה לקיום הפגנות מול ביתו של ח"כ אריאל קלנר. אם לא יעשה כן, היא מאיימת לעתור לבית המשפט העליון נגד המשטרה

פורסם בתאריך: 30.8.23 12:17

חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, אשר מייצגת את פעילי מחאת העם חיפה, פנתה למפקד מחוז חוף ניצב דניאל לוי בדרישה להודיע תוך שבעה ימים כי הוא חוזר בו מהמתווה לקיום הפגנות מול ביתו של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד, ולא – היא תפנה בעתירה לבית המשפט העליון נגד משטרת ישראל.

במוצאי שבת, 10 ביוני, בתום ההפגנה נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב, עברו חלק מהמפגינים למוקד מחאה חדש – רחוב הגליל בנוה שאנן, מול ביתו של קלנר. הנהגת ארגוני המחאה בחיפה קראה למפגינים להגיע ל"אפטר פארטי" ופרסמה את כתובתו בקבוצות הווטסאפ הייעודיות. לטענתם, בגלל שהוא "שותף מלא בחורבן הדמוקרטיה. כחבר בוועדה לחוקה חוק ומשפט זלזל קלנר בכל ההסתייגויות לחוק". בשבוע שלאחר מכן החליטו מארגני המחאה לפתוח במסורת – להיפגש בכל יום שישי בשעה 18:00 בכיכר שמול בית הספר תל חי ולקיים צעדה משותפת עד לביתו של קלנר, שם הם עורכים קבלת שבת תחת הכותרת "קידוש על הדמוקרטיה".

לפי התנאים שעליהם חתם מפקד המחוז, חל איסור לקיים מחאה סמוך לביתו של קלנר אלא בפינת הרחובות הגליל וטרומפלדור, מול בית הספר תל חי, בהגבלה של עד חמישה אנשים. נוסף על כך, במהלך השבוע ניתן לקיים עד שתי מחאות, בימים שני ורביעי, שיסתיימו עד לשעה 23:00, ובסוף השבוע ניתן לקיים מחאה אחת ביום שישי שתסתיים עד שעה לפני כניסת השבת.

יצוין כי אין מדובר בהחלטה חדשה וכי היא מבוססת על החלטה של היועץ המשפטי לממשלה אשר מתייחסת לכל אנשי הציבור, אך בארגוני המחאה טוענים שזוהי הפעם הראשונה שהיא מיושמת.

 

 

במכתבה דורשת גולן שטיינברג מלוי לבטל את ההחלטה שאותה היא כינתה שרירותית "לאסור את קיום משמרת המחאה בסביבת ביתו של קלנר שבעה ימים בשבוע לאורך 24 שעות ביממה מבלי שהאיסור הוצדק בקיומו של לפחות חשש בקרבה ודאית לסיכון ביטחון הציבור או הסדר הציבורי באופן קונקרטי. מדובר בהחלטה גורפת הנוגדת את פסיקת בית המשפט העליון וסותרת את זכות היסוד החוקתית לחופש הביטוי וחירות ההפגנה. החלטתך מנוגדת לעקרונות המשפט המינהלי, ובכלל זה סותרת הוראות היועץ המשפטי לממשלה, תוך שעולה החשש כי מטרת המגבלה הגורפת היא לגונן על אי נוחות שאולי נגרמת לנבחר הציבור שאינו מעוניין בהפגנות באזור מגוריו או להביא לסיכול המחאה כנגד הממשלה. תמוה עוד הדבר כי המתווה פורסם בסמוך לכניסתך לתפקידך החדש דווקא ביחס למחאה שממילא מרוחקת מביתו של חבר הכנסת, תוך שמשמעה היא ניסיון לסכלה לחלוטין".

לטענתה, "ביום שישי התייצבו שוטרי תחנת חיפה בכוחות מתוגברים ובהובלתו של הקצין איגור גלמן, שהציג לחלק מהמוחים את מכתבך ודרש מהם לפנות ההפגנה בטענה כי המדובר בהפרת המתווה אשר כלל איסור קיום מחאה שעה לפני כניסת השבת. המוחים, שרובם לא הכירו המתווה עד אותה העת וחלקם שהכירו סברו כי מדובר במתווה בלתי חוקי, המשיכו לעמוד, רובם ללא שהוציאו קול. בתגובה פעלו השוטרים לפיזור המוחים, תוך הפעלת אלימות קשה ובלתי נדרשת כלפי אזרחים שומרי חוק, חלקם מבוגרים מאוד".

בסיום מכתבה טוענת גולן שטיינברג כי "המתווה שפורסם על ידך ניתן שלא בסמכות, תוך הטלת מגבלות בלתי חוקיות המעוררות חשש כי ניתנו מאינטרסים שאינן מן העניין של שמירת הסדר הציבורי. דווקא קיומו של מתווה בלתי חוקי זה הביא לכך שהמחאה אשר התקיימה ביום שישי האחרון יצרה אי סדר ציבורי על ידי השוטרים עצמם, שנהגו בחוסר הגיון בפיזור לכל עבר של המוחים, תוך נקיטת אלימות ודחיפות של מוחים, והחמור מכל – מוחים שכבר היו בדרכם להתפזר לרכבם נשלפו ללא כל סיבה ונלקחו למעצר. דווקא המחאה שהתקיימה חודשיים רצופים בשקט וללא תקלה הפכה להיות אירוע מטריד את הסביבה בשל התנהלות השוטרים עצמם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה".

 

שלט נגד ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)

שלט נגד ח"כ אריאל קלנר (צילום: מחאת העם חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. לא בדיוק

    יש מעט ח"כים באזור הזה.. כ"כ מתאים לחיפאים לעשות מה שכל הכתות מכל הסוגים(כולל חילונים ומחזירים) והבעיות( שכבר שם ) – עוד לא עשו..

  2. רונית, כרמל

    מי שמייצג את המחאה בחיפה הוא אביהו האן שגם נתמך על ידי בני גנץ. שטיינברג, מבינה שאת נואשת, אבל אל תקפצי לקחת כתרים לא לך. את מביכה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי שרית גולן
    משפחתי תושבת כרמליה וגייסתי עבורך 30-40 משפחות שהצביעו עבורך. לא עוד. נסיון לייצר הפרעה ואלימות חבר כנסת חיפאי וייצוג של זה לא בבית ספרנו.
    אנו כולנו לא נצביע לך ומאמין שתישארי מחוץ למועצת העיר אבל תזכרי היטב גם למה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני מספר שבועות מפקד מחוז השרון במשטרה החליט בצעד חריג ובלתי מידתי להגביל את זכות ההפגנה מול ביתו של דנון. לאחר פניה למשטרת ישראל ( תודה למשרד שבולת ושות) ולפרקליטות המדינה (תודות לאיריס וגלעד מיטלמן ועו"ד דניאל חקלאי) משטרת ישראל חזרה בה מהגבלת זכות ההפגנה

  5. שולה

    לרונית מהכרמל
    שרית הינה עו"ד ופועלת למען המחאה והעצורים על ידי המשטרה. תרצי או לא אבל אביהו האן אינו עו"ד

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שעיתון כלבו לא טורח לספר זה שהמפגינים עקבו אחרי ח"כ קלנר עד לישיבת אור וישועה והמשיכו להפגין ולהרעיש תוך כדי הפרעה לתפילת ערב שבת. הצבועים האלו בחיים לא היו חולמים לעשות את זה מול מסגד

  7. כל האוניברסיטה קן צרעות של שמאל קיצוני ולאומנות ערבית קיצונית

    חיפה עיר שמאל-דפקטית.. והשמאל הכי מתעלם ומתעלל בעיר הזו כבר עשרות שנים שזה צחוק הגורל.
    תסמונת שטוקהולם צריכה להיקרא תסמונת חיפה.

  8. אנונימית

    למי ששמע את השתלחותיה חסרות הרסן, בוטות כולל הצהרות שקריות של עורכת הדין שרית גולן שטיינברג בישיבות מועצת העיר, יכול להיות נבוך כמוני שהיא מייצגת את פעילי המחאה. ב ו ש ה!

  9. נווה שאנן זו שכונה ליבלרלית ותישאר כזו

    שקלנר הפשיסט ימצא מקום אחר לגור בו.
    ולמשטרת חיפה, החלטתם לפזר כמה עשרות מפגינים שלווים באלימות? השבוע תקבלו אלפי מפגינים עם זמבורות.

  10. נגה

    א. האם נפלה טעות בכתבה, והכוונה היתה לעד חמישים מפגינים (ולא חמישה)?
    ב. כל הכבוד לשרית גולן, ולמחאת העם חיפה! ההפגנה היא המעט שעוד נותר לאזרחים לעשות כדי לשקף לחברי הקואליציה את הנזק שהם מסבים למדינה.
    ג. שרית מוכיחה שוב ושוב שהיא אשת עשייה, וראויה להגיע הכי רחוק שאפשר.

  11. עוד אחת שלא סופרת את התושבים ממטר רק ענייניה הפוליטיים

    אוקיי שרית גולן אם את עוסקת בפוליטיקה כמו אביהו במקום בענייני חיפה
    אם טובת התושבים בנוה שאנן ובחורב שסובלים מהפגנות בלתי פוסקות חודשים עם חסימות לא מעניינת אותך
    אז לא נצביע לך.
    חבל חשבנו שאת אחרת..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר