נוסעים ברכבת העמק (צילום: גיל אליהו)
נוסעים ברכבת העמק (צילום: גיל אליהו)

2.1 מיליון נוסעים בשנה ברכבת העמק

משרד התחבורה מסר את הנתונים לגבי מספר המשתמשים בקו בשנה מאז שנחנך, והכריז כי מדובר בהצלחה גדולה. גם בקו החדש לכרמיאל נרשמה פעילות ערה עם כחצי מיליון נסיעות מאז ספטמבר

פורסם בתאריך: 20.12.17 15:52

לפי נתונים שמסר היום (רביעי) משרד התחבורה, מאז נחנך קו רכבת העמק לפני כשנה נסעו בו 2.1 מיליון נוסעים. בהודעה של משרד התחבורה צוין כי מספר הנוסעים הוא "בניגוד לכל התחזיות" וכי מדובר ב"הצלחה גדולה לרכבת העמק".

קו רכבת העמק, אשר מופעל על ידי רכבת ישראל ונע בין עתלית לבית שאן, החל לפעול באוקטובר 2016. הקו עוצר בשמונה תחנות, שארבע מהן הוקמו לאורך המסילה החדשה – בית שאן, עפולה, מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע) – וארבע האחרות ניצבות לאורך מסילת החוף – חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל ועתלית. נוסעים המעוניינים בהמשך נסיעה דרומה לעתלית יכולים לרדת בכל אחת מתחנות חיפה ועתלית ולהחליף רכבת.

מההודעה של משרד התחבורה עולה כי נתוני הנסיעות ברכבת העמק מתייחסים לנוסעים שעברו בארבע התחנות החדשות: בתחנת יקנעם-כפר יהושע עברו עד היום 383,789 נוסעים, בתחנת מגדל העמק-כפר ברוך עברו 301,583 נוסעים, בתחנת עפולה עברו 850,517 נוסעים ובתחנת בית שאן עברו 563,418 נוסעים.

בהודעה נמסרו גם נתוני נסיעות בקו החדש מתל אביב לכרמיאל דרך חיפה שכולל שתי תחנות חדשות – אחיהוד וכרמיאל. לפי הנתונים, בשלושת החודשים הראשונים להפעלתו של הקו, שהחלה בחודש ספטמבר, בוצעו באמצעותו בשתי התחנות החדשות כחצי מיליון נסיעות: בתחנת אחיהוד עלו 29,015 נוסעים ובתחנת כרמיאל עלו 226,175 נוסעים. בחודשים אלה ירדו בתחנת אחיהוד 25,532 נוסעים ובתחנת כרמיאל 189,609 נוסעים.

עם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל ובמשך שלושה חודשים רצופים יכול היה כל נוסע, בלי קשר למקום מגוריו, לעלות בתחנת הרכבת החדשה בכרמיאל ולנסוע לכל יעד בארץ ללא תשלום. כעת ניתנת לנוסעים הנחה של 50 אחוז בנסיעה מתחנת כרמיאל לכל יעד בארץ למשך שנתיים נוספות.

מקטע קו הרכבת לכרמיאל מתפצל מקו רכבת החוף וכולל מסילה כפולה באורך של 23 ק"מ. המקטע כולל מנהרות, גשרים והטיית נחלים, והוא עובר במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל.

מהזווית החיפאית קו הרכבת לכרמיאל הוא קו חדש שפותח אפשרויות חדשות לנסיעה צפונה.

 

רכבת העמק (צילום: גיל אליהו)

רכבת העמק (צילום: גיל אליהו)

 

 

דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה: "לפני כארבע שנים הצליח שר התחבורה ישראל כץ למנוע את הקפאת שני הפרויקטים המסילתיים החשובים בצפון – רכבת העמק והרכבת לכרמיאל. כץ הזהיר כי הקפאת הפרויקטים כתוצאה מהקיצוצים שבוצעו בתקציב המדינה תגרום לאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו".

כץ: "חידוש קו רכבת העמק והקמת הקו לכרמיאל הם הישג גדול וחשוב לכל תושבי מדינת ישראל, שיסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה לכל תושבי המדינה".

כץ הוסיף כי משרדו מתכנן להאריך את קו הרכבת מחיפה לכרמיאל עד לקרית שמונה וציין כי נוסף לאיכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הפוקדים את האזור במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה.

מרכבת ישראל נמסר: "אנו שמחים לראות שתושבי הצפון עושים שימוש רב בקווים החדשים. רכבת הגליל ורכבת העמק הן שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. כבר בעתיד הקרוב תעניק הרכבת שירות לקהלים חדשים במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. אנו גאים בהצלחת רכבת הגליל ורכבת העמק ובהגשמת חזון רכבת ישראל כחברה עסקית-חברתית".

 

שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת הבכורה של רכבת העמק (צילום: גיל אליהו)

שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת הבכורה של רכבת העמק (צילום: גיל אליהו)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר