מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה

פנייה למשרד הפנים להורות על קיום ישיבה שלא מן המניין

לאחר שראש העיר עינת קליש רותם הודיעה כי הבקשה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין התייתרה לאחר הודעתה כי השידורים הישירים הוחזרו, פנו חברי האופוזיציה לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא בבקשה שיורה על כינוס ישיבה

פורסם בתאריך: 26.9.19 13:08

חברי האופוזיציה במועצת העיר שלחו מכתב לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא בבקשה שיורה על כינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא השקיפות והשידורים החיים של הישיבות. כזכור, לפני שבוע הגיש יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן בשם 11 חברי האופוזיציה בקשה לכינוס ישיבה שלא מן המניין בנוגע להפסקת השידורים החיים מישיבות המועצה – מהלך שעליו הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם לאחר פיצוץ ישיבת המועצה ב-6 באוגוסט.

ביום שני הודיעה קליש רותם כי בקשתם של חברי האופוזיציה אינה מתקבלת. "כבר לפני שבועיים חזרנו לשדר בשידור חי את ישיבות המליאה", כתבה ראש העיר, "בשבועיים האחרונים אלה היו דיונים במסגרת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנושאים עקרוניים וחשובים לציבור החיפאי. בהמשך להחזרתנו את השידורים החיים, גם ישיבות המועצה הקרובות ישודרו. בתחילתן נודיע במפורש כי יש לשמור על כללי התנהגות המכבדים את המעמד. לנוכח זאת, בקשתכם לישיבה שלא מן המניין אינה מתקבלת".

גם היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין נדרשה לעניין, והיא חזרה על תשובתה של קליש רותם וקבעה כי מכיוון שראש העיר כבר הודיעה על החזרת השידורים החיים, בקשתם של חברי האופוזיציה מתייתרת. "הצעת ההחלטה של חברי המועצה מיושמת בפועל, והדיון בנושא התייתר", כתבה קליין, "לפי החלטת ראש העיר, זה כשבועיים שמתקיימים שידורים ישירים של ישיבות המועצה, והדבר יימשך כסדרו בהתאם להודעתה. אין ולא קיים הכרח בדין לכנס את מועצת הרשות לישיבה שלא מן המניין לדיון בנושאים שהוסדרו כבר ושלא קיים צורך בקיום דיון נוסף בעניינם. בנסיבות אלה, ומשבקשת חברי המועצה מיושמת הלכה למעשה, אין לפעול לכינוס ישיבה שלא מן המניין ויש להביא את החלטת ראש העיר לדיון בישיבתה מן המניין הקרובה של המועצה, וזאת במסגרת הסעיפים הראשונים שעל סדר יומה".

 

 

בעקבות קביעתן של קליש רותם וקליין שלחו חברי האופוזיציה מכתב לחנא. "ב-19 בספטמבר הועברה בקשה חתומה על ידי 11 חברי מועצת העיר חיפה למזכירות המועצה, ובה בקשה לכנס את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין על פי פקודת העיריות", הם כתבו, "ב-23 בספטמבר נשלח מייל ממזכירות מועצת העיר הכולל סירוב של ראש העיר לכנס את המועצה. חבר המועצה האן קיים שיחות בנושא עם עו"ד קליין, וב-24 בספטמבר התקבל מכתב ממזכירת העיר ברכה סלע ובו חוות דעת של קליין שטענה כי הצעת ההחלטה מיושמת בפועל ולכן הדיון בנושא מתייתר".

בהמשך נכתב כי "כינוס ישיבת מועצת עיר על פי פקודת העיריות אינה נתונה לפרשנות אם הצעת ההחלטה מיושמת בפועל אם לאו. החוק אומר במפורש שיש לכנס את המועצה תוך שבוע מיום הגשת הבקשה עם 11 חתימות של חברי המועצה. לגופו של עניין, בסיס הבקשה הוא לייצר שקיפות בפעילות מועצת העיר, וזאת באמצעות החלטה של המועצה (לא החלטה שניתנת לשינוי על ידי ראש העיר לפי מצב רוחה) לצלם את ישיבות המועצה כדי לשקף את פעילותם של המועצה ונציגי הציבור לתושבי חיפה הראויים לכך. ישיבות המועצה שודרו בחודשים האחרונים, ובהחלטת ראש העיר הופסקו ללא מתן הסבר כלשהו. ראש העיר אינה מעוניינת להביא לדיון ולהחלטת המועצה על שידור הישיבות המועצה אלא להשאירן להחלטתה שלה בלבד. להערכתנו, הסיבה לכך היא יכולת השליטה והגמישות של שידור הישיבות של ראש העיר מתי להחשיך את המצלמות ומתי לפתוח אותן, וזאת על בסיס הנושאים השונים שאמורים להגיע למועצת העיר. החלטת מועצת העיר ניתנת לשינוי רק על ידי מועצת העיר, ולכן יש חשיבות גבוהה לכך שתתקבל החלטת מועצה לשידור הישיבות בדיון במועצת העיר. נבקשך לפעול לזימון כינוס שלא מן המניין של המועצה כפי שנדרש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    פעילות האופוזיציה מבורכת,חשובה וחיונית לעיר, והם הצליחו לשנות הרבה דברים.
    אבל לדעתי הישיבה הזו בהחלט מיותרת.
    למה לקיים דיון סרק?
    לדעתי מיותר.

  2. לימית קליין

    אני מקווה שההחלטה שלך נכונה כי אם לא, אז זו כבר לא הטעות הראשונה שלך. וזו לא פעם ראשונה שהפכו את ההחלטות שלך, דברים כאלה בקהילה המשפטית נדבקים 🙁

  3. לשקר עם חיוך

    הבטחה של ראש העיר בבחירות: אצלי הארנונה לא תעלה, היא כבר בין 3 הגבוהות בישראל אני אקפיא אותה כל הקדנציה
    כעבור שנה: הארנונה בחיפה עולה בעוד 2%

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר