מתפריט ארוחות הבוקר של דניאל כץ (צילום: עמוד הפייסבוק "השף דניאל כץ מארח")
מתפריט ארוחות הבוקר של דניאל כץ (צילום: עמוד הפייסבוק "השף דניאל כץ מארח")

מרפסת ארוחת הבוקר

רוצים ליהנות מארוחת בוקר טובה אבל לא בבית קפה עמוס בסועדים? רוצים להיות הכי קרובים לטבע עם מקסימום פרטיות? השף דניאל כץ פתח את מרפסת ביתו, הטובלת בירוק של שכונת כרמליה, ומכין לכם ארוחות בוקר לא סטנדרטיות או, אם תרצו, סלי פיקניק ייחודיים. נסו ותיהנו 

פורסם בתאריך: 5.8.21 15:29

השף דניאל כץ מארח בביתו כבר כמה שנים, עוד הרבה לפני שהעניין הפך לטרנד, אבל החידוש האחרון הוא מרפסת ארוחת הבוקר, הטובלת בירוק של שכונת כרמליה ובעושר קולינרי שלא תמצאו ברשתות בתי הקפה.

כץ תמיד רצה להיות טבח, אבל בבית אפשרו לו רק לראות, פחות לעשות, כי "טבח זה לא בושה, אבל לא כבוד גדול". הוא למד מצפייה, אבל לא התנסה בידיו, עד שבגיל 27 החליט לעשות הסבה מקצועית, לעזוב את עולם החינוך ולעשות את מה שהוא תמיד הכי אוהב – לעסוק באוכל ולפנק.

"למדתי במכללת הדסה במגמת אמנות הבישול", הוא מספר, "אצל כל מיני שפים מהגוורדיה הישנה והחלטתי לעבוד בבתי מלון, כי אהבתי יצירתיות ושפע ופחות צילחות וקישוט. אחרי ארבע שנים וחצי קיבלתי תפקיד ראשון של סגן שף ברשת מלונות דן ולאחר שבע שנים כבר הייתי שף".

למה עזבת את בתי המלון?

"כשהגיעה האינתיפאדה השנייה נאלצתי לעזוב את המלונאות ועברתי לעולם הפרטי של קייטרינג שהפעילו חברות הייטק. לפני שמונה שנים עזבתי את המרכז לטובת הצפון, כדי להיות השף הצפוני של רשת קראון פלאזה, ואיך שנחתתי בחיפה, הבנתי שזה הולך להיות הבית שלי, כי התאהבתי בעיר".

מתפריט ארוחות הבוקר של דניאל כץ (צילום: עמוד הפייסבוק "השף דניאל כץ מארח")

מתפריט ארוחות הבוקר של דניאל כץ (צילום: עמוד הפייסבוק "השף דניאל כץ מארח")

ואז שוב חזרת לעולם הפרטי.

"נכון. במיזם שלי אני מארח את האנשים אצלי בבית ונותן להם לחוות אותי גם בטעמים, גם בבישול וגם באירוח המפנק. יש לי שלושה 'מוצרים' – סלי הפיקניק המושקעים שתפסו תאוצה לאחר הסגר השלישי, ארוחות קונספט, שאחרי הקורונה הפכו להיות רק אירועים משפחתיים וחברתיים, בינתיים אף אחד לא כל כך מעז לשבת עם אנשים שהוא לא מכיר. המוצר החדש הוא ארוחות הבוקר במרפסת".

 

 

איך החל הרעיון?

"קיבלתי טלפון מאיזו גברת שאמרה לי ששמעה עליי וסיפרה שהרבה זמן היא לא פגשה את שלוש בנותיה והצעתי לה את סל הפיקניק המשפחתי. היא סיפרה לי שהיא בת 80 ולא ממש יוצאת לטבע לחפש איפה לעשות פיקניק. היא רצתה ארוחת בוקר במקום מבודד, לא לשבת בבית קפה עמוס ולדבריה 'קרוב לטבע, אבל מספיק רחוק'. ככה התגלגל העניין, החלטתי להיות יצירתי, לסדר את המרפסת הכיפית בדירה שלי בכרמליה וכך החל הקונספט. הארוחה מתאימה מאוד לפגישות עסקיות, כי יש פה שמירה על הפרטיות".

ארוחת הבוקר, אותה כץ מכין בעצמו, אינה סטנדרטית, לכן המרכיבים יכולים להשתנות לפי העונה, או לפי מה שלשוק יש להציע. היא כוללת כמה סוגי ממרחים וכבושים (ממרח פלפלים וקונפי שום, ממרח גזר וקימל, ממרח עגבניות מיובשות וזיתי קלמטה), גבינות תוצרת בית (גבינות לבנות בטעמים, כדורי לאבנה בשמן זית), ציזיקי ומוזלי בצנצנות זכוכית, סלטים מתוחכמים בשילובי פירות העונה, מאפים (לחמים שונים, כנאפה מלוח, פנקייקים לא שגרתיים כמו בטטות ועוד), שקשוקה אדומה וירוקה, מרקחות תוצרת בית, חליטות תה, סוגי קפה, שתייה קרה ושמפניה. התפריט מונגש ויש גם חלופות טבעוניות. משך הארוחה בין שעתיים וחצי לשלוש שעות.

המחיר: 140 שקלים למשתתף, מינימום ארבעה משתתפים. בסיום כל משתתף זוכה להפתעה קולינרית לחזור איתה הביתה.

שף דניאל כץ מארח, טלפון להזמנות: 054-8076301.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר