מחירים עממיים. "סוסיתא בר" (צילום: דף הפייסבוק "התעוררות בטירת כרמל")
מחירים עממיים. "סוסיתא בר" (צילום: דף הפייסבוק "התעוררות בטירת כרמל")

סוסיתא. לא מה שחשבתם

"סוסיתא בר" בטירת כרמל הוא פאב חברתי, שהוקם על ידי פעילי שכונות במרכז המסחרי הישן. התפריט כולל נשנושים לצד אלכוהול במחירים עממיים של לא יותר מ-25 שקלים

פורסם בתאריך: 15.8.21 12:35

לפני כחודש נפתח "סוסיתא בר" במרכז המסחרי הישן בטירת כרמל, פאב חברתי המופעל על ידי מתנדבים החברים בתנועת "התעוררות בטירת כרמל". התנועה קמה מתוך הבנה, כי הגיע הזמן לחולל שינוי ציבורי ולהוביל פעילות קהילתית משותפת למען שיפור איכות החיים בעיר.

"אנחנו כמה עשרות תושבים, שפעילים יותר משנתיים באופן מאורגן", אומר דודו כהן, ממייסדי הפאב, "רובנו פעילים שנים לא מעטות בתחום הקהילתי-חברתי-תרבותי, כשכל אחד מגיע מקהילות שונות, משכונות ותיקות וחדשות – נשים, גברים, דתיים, חילונים, שמאל, ימין. בעצם, אין שום רלוונטיות לסקטור ממנו אנחנו באים. ישבנו והעלינו כמה רעיונות, אחד מהם היה לפתוח מקום של חיבורים. בשנתיים האחרונות התדפקנו כמעט על כל דלת אפשרית ברמה המוניציפלית ואצל הרבה מאוד גורמים, גם מסחריים, והצלחנו להקים פאב חברתי שבנוי כל-כולו על התנדבות ללא כוונת רווח.

"הצלחנו להקים את 'סוסיתא' על גבי פלטפורמה עסקית, של בית הקפה 'בית רוזמרין', הפעיל רק בשעות היום במרכז המסחרי הישן. בשעה 18:00 המקום כבר נטוש לחלוטין, ובית הקפה נותן לנו תשתית של חשמל, מים, שירותים ומזון במחירי עלות. בנינו תפריט מיוחד לנו המתאים לנשנושים ליד האלכוהול, כמו אדממה, צ'יפס, פוקצ'ה, פיצה, עם הקפדה על המחיר שיהיה עד 20 שקלים. שתייה חריפה, בירות ואלכוהול עולים לא יותר מ-25 שקלים".

"סוסיתא בר" (צילום: דף הפייסבוק "התעוררות בטירת כרמל")

"סוסיתא בר" (צילום: דף הפייסבוק "התעוררות בטירת כרמל")

יש תוכניות להרחיב את הפעילות?

"בינתיים, המקום פועל בערבי שלישי וחמישי, ובשישי בצהריים נעשה 'קלבת שבת' למשפחות וילדים. אם זה יתפוס, נוסיף עוד ועוד ימים. יש לנו חזון מתגלגל. זה מיזם קהילתי ששותפים בו הרבה מאוד אנשים, ואנחנו שמחים שבערב הכי חלש, היו במקום 90-80 אנשים".

 

 

מה יהיה בחורף?

"שכרנו חנות ואנחנו משמישים אותה עכשיו. יש לנו גם מתחם מקורה, והעירייה הציעה לנו אוהל דקורטיבי יפה, שבו יוכלו לשבת כ-30 אנשים. זה הכיוון כרגע, אבל בעתיד אנחנו חותרים למקום של קבע. יש איזה מתחם נטוש באזור התעשייה שאנחנו רוצים לקבל, אבל זה יהיה לקראת סוף השנה. אנחנו נפעיל אותו בשלוש משמרות שזה החזון, זאת הפנטזיה".

והיא?

"בבוקר יגיעו אליו נשים בחופשת לידה עם התינוקות, לשמוע הרצאה, או לעשות יוגה ביחד, ואחר כך יקנחו עם כוס קפה ועוגה. בצהריים המקום ישמש מפגש לבני נוער ובשעות הערב הוא יהפוך לפאב. אבל בינתיים אנחנו מתרכזים ב'סוסיתא' ומזמינים את כולם לבוא לשמוע מוזיקה טובה, לשתות אלכוהול במחיר סביר ופשוט להתחבר. יש חיבורים מדהימים של אנשים שלא הכירו האחד את השני. מקום מקסים".

ולמה "סוסיתא"?

"כמחווה למכונית המיתולוגית שיוצרה במפעל הרכב של חברת 'אוטוקרס' שפעל בטירת כרמל בין השנים 1978-1960".

המרכז הוותיק, רח' העצמאות 4, טירת כרמל. שעות פעילות 24:00-20:30.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר