עו"ד אביב גלמן | צילום: עדן ירדני
עו"ד אביב גלמן | צילום: עדן ירדני

פותחים פרק חדש בחיים

עו"ד אביב גלמן, המתמחה בעסקאות מקרקעין ובהסדרת מסמכים רגישים במשפחה, מסביר מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין בטרם חותמים על מסמך רשמי, ודואג שתתמקדו במה שחשוב – אתם ובני משפחתכם

פורסם בתאריך: 6.10.21 14:17

"לפני מספר חודשים, שכר את שירותיי זוג צעיר שמוכר דירה בפעם הראשונה ורוכש דירה מקבלן. אחרי סגירת הפרטים מול הרוכשים, פנו בני הזוג לקבלן ושם חתמו תחת לחץ ומחשש שהדירה תימכר למישהו אחר (למרות אזהרתי שלא לחתום) על מסמך "בקשה לרכישת יחידת דיור" שלימים התברר כמסמך זיכרון דברים בעל תוקף משפטי, שאף קבע את לוח התשלומים עבור הרכישה ותשלום קנס במקרה שלא ישלימו את הרכישה מהקבלן. בסופו של יום העניין הוסדר ובני הזוג יצאו ללא נזק עם שיעור חשוב לחיים".

מקרה זה הוא אחד מיני רבים הפוקדים את משרדו של עו"ד אביב גלמן, המתמחה בעסקאות מקרקעין – רכישה ומכירה של דירות למגורים יד שניה או מקבלן, מוסמך משרד המשפטים להסדרת עניינים כספיים רגישים במשפחה והעברה בין דורית (צוואות, ייפוי כוח מתמשך, מסמך הבעת רצון ואפוטרופסות).

עו"ד גלמן: "עסקת מקרקעין היא העסקה הגדולה ביותר שאנשים עושים בחייהם, הם משקיעים כסף שעמלו עבורו שנים רבות, לכן, חשוב להבין שכל מסמך שחותמים עליו מחייב לכל דבר ועניין. על פי חוק המקרקעין, התשכ"ט-1969, ביצוע עסקת מקרקעין מחייבת מסמך כתוב, ולכן החתימה על זיכרון דברים קושרת את הציבור מבחינה חוזית, ואף עשויה לצמצם את יכולת המשא ומתן בכל הנוגע לתנאי העסקה. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שמדד תשומות הבנייה נקבע ברגע החתימה על זיכרון הדברים, המדד עולה עד למועד החתימה על הסכם המכר והשינויים בסכום הרכישה הסופי יכולים להיות משמעותיים. לכן, גם בזיכרון דברים חשוב להכניס נקודת יציאה למקרה שבו הצדדים אינם מגיעים להסכמות משפטיות וחשוב להתייעץ כמה שיותר מוקדם עם עורך דין שיידע להגן על האינטרס שלכם ובוודאי, לפני שחותמים על מסמך מחייב.

לעניין הסכם המכר – יש לבנות הסכם ש'צופה את פני העתיד', קרי, לוקח בחשבון אירועים בלתי צפויים שעלולים להשפיע, כמו עיכובים בבנייה או בפעילות משרדי הממשלה בעקבות נגיף הקורונה. אצל לקוחות מבוגרים יותר, מכירה ורכישת דירה הן גם הזדמנות להסדיר, או לפחות להתחיל לחשוב על אופן ניהול הרכוש במצב של אובדן כשירות ולאחר אחרית הימים".

עו"ד אביב גלמן, בוגר אוניברסיטת חיפה, החל את פעילותו המקצועית בעיר, באחד ממשרדי עוה"ד הוותיקים בחיפה. בשנת 2017 פתח משרד עצמאי ולאחרונה, עבר למשרדו החדש בבניין האורן (שד' פלים 2, חיפה).

את ההכשרה לקראת העיסוק במקצוע התחיל בגיל קטן כאשר ניסח מכתבים רשמיים להורים, עולים מברית המועצות. בצבא שמו הלך לפניו בעקבות מקרה מכונן: הוא עמד למשפט על 'אי הצדעה' ואחרי שבדק בפקודות מטכ"ל גילה שלא היה צורך בהצדעה. המשפט הופסק, התלונה בוטלה ומאז פנו אליו חיילים שנענשו בריתוק לבסיס לניסוח 'מכתב המתקת עונש'. בסיום השירות ותוך כדי לימודים כבר הופיע בבתי משפט במסגרת עבודתו בחברת נטוויז'ן.

"זה מקצוע שמבגר אותך מבחינת ניסיון חיים. אתה רואה התנהלות בין אנשים לטוב ולרע וזה בונה לך הסתכלות מזווית אחרת על החיים ועל הערך שאתה מביא ללקוחות שלך", מוסיף עו"ד גלמן, "אני מאמין בשירות אישי. בכל עסקת מקרקעין אני פותח קבוצת וואטסאפ עם הלקוחות, ולעתים גם עם בני המשפחה שלהם (בדרך כלל ההורים המודאגים שעוזרים לילדיהם לממן חלק מרכישת הדירה). בקבוצה הם מוזמנים להתייעץ איתי בכל שעה. זאת הדינמיקה שלי – מענה זמין לאורך התהליך ועד לסיומו לשביעות רצונם של הצדדים".

ליצירת קשר ולקריאת מאמרים נוספים, ניתן לבקר באתר האינטרנט של המשרד https://www.aviv-law.co.il


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר