קווין פינקני. לא ספר את אלכס צ'וברביץ' (צילום: צלמוס)
קווין פינקני. לא ספר את אלכס צ'וברביץ' (צילום: צלמוס)

מכבי חיפה הביסה את הפועל חולון והשוותה את הסדרה ל-1:1

מכבי הביסה את חולון בזכות הצגה גדולה של ג'ון דיברתולומאו (28 נקודות) עם עזרה מגרגורי ורגאס (שמונה אסיסטים). האם לראשונה בהיסטוריה תדיח הקבוצה מהמקום השמיני את זו מהמקום הראשון?

פורסם בתאריך: 27.5.17 22:59

מכבי חיפה השוותה הערב (שבת) ל-1:1 את סדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל חולון אחרי ניצחון ביתי גדול בתוצאה 70:101.

מכבי פתחה את המשחק עם 0:8 מהיר בזכות חמש נקודות של גרגורי ורגאס ואסיסט שלו לשלשה של עמית שמחון. מאמן חולון דן שמיר מיהר להזעיק טיים אאוט שממנו חזרה קבוצתו עם ריצת 0:8 משלה. קווין פינקני שבר בצורת של ארבע דקות ללא נקודות של הירוקים, עוז  בלייזר קלע שלשה, ומכבי עלתה ל-8:13, 2:40 לסיום הרבע הראשון. טרל הולוויי השווה ל-13:13, אבל שתי קליעות עונשין מוצלחות של ג'ון דיברתולומאו, לייאפ של פינקני וסל של ווילי וורקמן על הבאזר אחרי ריבאונד התקפה העלו את מכבי ליתרון שש בתום עשר הדקות הראשונות, 13:19.

בפתיחת הרבע השני עלתה מכבי שוב לשמונה הפרש, אבל שלומי הרוש הקטין בשלשה בצד השני. דיברתולומאו המשיך ביכולת הטובה מהמשחק הראשון בסדרה וקבע בשלשה 19:26. חמש נקודות רצופות של ורגאס ועוד שלשה של דיברתולומאו פתחו יתרון דו ספרתי, 20:32, אבל הולוויי החזיר את חולון לפיגור שמונה. אסיסט מצוין של ורגאס לפינקני הקפיץ את ההפרש ל-13, 1:17 דקה להפסקה, והיתרון נשמר עד למחצית שהסתיימה ב-33:46 לירוקים.

 

גרגורי ורגאס מול גוני יזרעאלי. במעמד צד אחד (צילום: צלמוס)

גרגורי ורגאס מול גוני יזרעאלי. במעמד צד אחד (צילום: צלמוס)

 

המחצית השנייה נפתחה כמו שהראשונה הסתיימה. שחקניו של עופר רחימי שלטו בריבאונד, בעיקר בהתקפה, וניצלו טעויות ועבירות של אקס מכבי אלכס צ'וברביץ' כדי לעלות ליתרון 17, 35:52. כשנראה היה שחולון נשברת לקח שמיר פסק זמן, ולאחריו ראה את חניכיו רצים ל-0:11 ומורידים את ההפרש לשש בלבד תוך פחות משלוש דקות. דיברתולומאו היה שם כדי לעצור את המומנטום החולוני בסל ובסחיטת עבירת תוקף מדריון אטקינס. דאנק אדיר של בלייזר הטריף את שמיר שספג עבירה טכנית, כמה שניות אחר כך עשה צ'וברביץ' את החמישית השלו וחטף גם טכנית, והיתרון של מכבי זינק ל-50:68 לקראת הרבע הרביעי.

ההפרש בתחילת הרבע האחרון עלה כבר ל-26 נקודות, 50:76, כשדיברתולומאו קולע מכל מצב ומפרק את חולון גם בחלק ההגנתי. אורלנדו מנדז ואלדז תפר עוד שלשה והטיס את מכבי ל-31 הפרש, 58:89, ועד לסיום הספיקו גם הילדים של מכבי להיכנס לסטטיסטיקה עם 70:101 גדול לירוקים. משחק מספר 3 בסדרה ייערך ביום רביעי בחולון, האם יש סיכוי שלראשונה בהיסטוריה תדיח הקבוצה מהמקום השמיני את זו מהמקום הראשון?

קלעו למכבי חיפה: ג'ון דיברתולומאו 28 נקודות (4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 חטיפות ו-33 נקודות מדד), עוז בלייזר 13, גרגורי ורגאס 12 (8 אסיסטים), ווילי וורקמן 11, קווין פינקני 10, אורלנדו מנדז ואלדז וראשון פרימן 8 כ"א, עמית שמחון 7, נתנאל ארצי ודניאל קופרברג 2 כ"א.

עופר רחימי: "היו לנו אחוזי קליעה טובים מאוד, וזה עזר לנו מאוד. חולון החטיאה זריקות נוחות, וגם זה עזר לנו. כשברחנו והשטף היה טוב קיבלנו ביטחון והרגשנו שזה שלנו. אם היית שואל אותי לפני שלוש שעות הייתי מוכן לנצח בחצי נקודה. זו סדרה, והניצחון שלהם שווה לניצחון שלהם. לנצח בסדרה זה אפשרי, הכל אפשרי בעזרת השם".

ג'ון דיברתולמאו: "שיחקנו טוב מאוד. המשחק הראשון ישב לנו קצת בראש, אבל אני שמח שחזרנו במשחק מספר 2. אנחנו כבר מרוכזים במשחק הבא. קשה להגיד אם זה המשחק הכי טוב שלי מאז שהגעתי למכבי. אני חושב שאנחנו יכולים לנצח את חולון בחוץ. הם סיימו ראשונים בליגה בזכות, יש להם קהל משוגע, אבל נעשה הכל כדי לנצח".

ג'ף רוזן: "סוף סוף לקחנו את העניינים לידיים שלנו. היה היום קהל גדול ויש לנו עוד משחק בית אחד בסדרה. אנחנו צריכים לנצח משחק אחד בחולון, ואני חושב שזה אפשרי. הלילה זה היה הלילה שלנו, ולפעמים קורה שהכל הולך. ההפסד בחולון היה קשה, אבל הייתי גאה בקבוצה. לא יכולתי לבקש יותר, והשחקנים נתנו כל מה שאפשר לבקש. אני מקווה שאת מכבי שראינו היום נראה גם בהמשך הסדרה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר