אלן קאר | צילום אילוסטרציה
אלן קאר | צילום אילוסטרציה

אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן

תכירו את השיטה היחידה שהכריזה מלחמה אמיתית על חברות הטבק. במפגש אחד תבינו שכל מה שחשבתם על הסיגריה הוא אשליה. אלן קאר – הקונפליקטים, המיתוסים ומה שביניהם

פורסם בתאריך: 28.10.21 21:56

כולנו מודעים לסכנות בעישון, האזהרות המופיעות בענק על הקופסה שאנו רוכשים, אך כל זה לא מונע מאיתנו, המעשנים, לרוץ למכולת השכונתית ולרכוש חפיסה נוספת ועדיף רגע לפני שהחפיסה האחרונה מסתיימת. שהרי איך נשאר בלי סיגריה? מה מרגיע לנו את הלחץ? עם מה נשב לקפה או בחוף הים? ואם יוצאים בערב, בירה בלי סיגריה? שומו שמיים, אנחנו בטוחים שהסיגריה מגדירה אותנו, מתווה לנו דרך חיים.

אז החיים מלאים בקונפליקטים, ואחד הקונפליקטים הגדולים בחיי המעשנים עוסקים בדילמת הפסקת העישון. רוצים להפסיק מכל הסיבות הנכונות, אך מרגישים שלא מסוגלים ואפילו, אם נודה באמת, אוהבים לעשן. סיגריה זה יקר, ריח רע, הרגל מגונה, יוצר תלות, גורם לשיעולים לא נעימים על הבוקר, אך מצד שני, סיגריה מרגיעה ומפיגה לנו את השעמום, יש לה ערך.

אנחנו מרגישים שדפוסים טבועים בנו כה עמוק מבפנים שדי הרמנו ידיים, על אחת כמה וכמה אם כבר ניסינו שיטה כזו או אחרת, לאחר מספר חודשים הדלקנו סיגריה אחת, רק אחת, וביום שלמחרת כבר קנינו חפיסה. הייאוש מחלחל. לא משנה לנו מה אומרים בארגון הבריאות העולמי או באגודה למלחמה בסרטן. זהו. אנחנו מכורים, הרמנו ידיים.

מרב נירן, מנהלת ההדרכה ברשת אלן קאר, מפריכה לנו מספר מיתוסים חשובים שמונעים מאיתנו להפסיק לעשן ומשתפת בשיטה המהפכנית שיצאה למלחמה נגד חברות הטבק.

" ההתמכרות הפיזית היא קשה והגמילה מלווה בייסורים בלתי אפשריים לגמילה"לא נכון!

ההתמכרות הפיזית מסתיימת אחרי שלושה עד חמישה ימים. אחרי 21 ימים הגוף נקי מניקוטין. מה שנשאר הוא הדפוס וההרגל.

"מי שמפסיק לעשן בהכרח משמין"לא נכון!

יש אפילו כאלה שמרזים בעקבות התהליך. כאשר מפסיקים לעשן לא נכון, בלי לטפל במנגנון הפסיכולוגי והפיזיולוגי של הבעיה, מחפשים נחמה באוכל.

"סיגריה עוזרת לריכוז, להפגת לחצים וחרדות" – לא נכון!

כיצד נרגעים הלא מעשנים? האם מישהו שאינו מעשן מקנא במעשן שנרגע באמצעות הסיגריה? ברור שלא. כאשר מפסיקים לעשן בלי לראות את הצורך בסיגריה להירגעות, זה אומר שהתהליך שעברנו שחרר אותנו מהאמונות המגבילות אותנו.

"מי שלא מעשן הוא טרחן ולא כיפי"לא נכון בעליל!

למעשנים יש תדמית של עצמם, קשורה קשר הדוק בסיגריה, ולכן, מספרים לעצמם סיפורים בנוגע לאנשים סביבם, במיוחד כשאלה מטיפים להם על הסכנות בעישון.

"כשמפסיקים לעשן מתגעגעים לסיגריה"לא נכון!

מעשנים רבים שמפסיקים לעשן לבד, חיים בתסכול, הם מתקשים להתגבר על ההתמכרות ולכן כל מהמורה מחזירה אותם לעישון. כאשר מטפלים בבעיה מהשורש לא חושבים יותר על הסיגריה, היא נעלמת מהתודעה.

כיצד פועלת השיטה?

השיטה של אלן קאר היא השיטה היחידה בעולם שמטפלת בהקשרים ובאמונות שיש לנו בנושא הסיגריות. כשמפסיקים לעשן, על פי שיטה זו, לא מרגישים בצורך לעשן, לא נמצאים במקום של קושי או חוסר ולכן, גם המעשנים הכבדים ביותר מצליחים להפסיק לעשן. מדובר בטכניקה קוגניטיבית חכמה מאוד.

מרב נירן: "הבעיה המרכזית היא ההתמכרות הנפשית, ועל זה בדיוק הסדנה שלנו עובדת. הסדנה מתמקדת בפירוק האמונות שיש למעשנים לגבי הסיגריות. אנחנו מוכיחים שכל התרחישים שמצדיקים סיגריה הם אשליה בלבד, ברגע שמעשנים רואים את המראה שאנו מציבים להם מול העיניים, הם מבינים: נגמרו התירוצים". הסדנה לא עוסקת בהפחדה ולא עושה שימוש בתמונות של ריאות שחורות. "בעזרת כלים פסיכולוגים שפותחו במהלך 38 שנות פעילות, אנחנו מצליחים לשנות את התפיסה של האדם כלפי עצמו – מעבר מתודעת מעשן, לתודעה ללא עישון".

"אנחנו מאמינים", מוסיפה מרב, "שכל אחד יכול להפסיק לעשן בקלות, לכן, מתחייבים לאחריות לכל החיים. השיטה מיושמת בסדנה בת מפגש אחד, למשך כשש שעות, ללא תרופות, ללא תחליפים וללא גימיקים. במפגש אפילו יוצאים להפסקות סיגריה – כן, כן – כדי שאנשים לא יחשבו על הסיגריה הבאה אלא יתרכזו בנו. אנחנו מביאים אמונה אחרת ובונים רצון אמיתי להפסיק לעשן, רצון שבא ממקום פנימי".

ההצלחה מדברת בעד עצמה

הסדנאות של אלן קאר עומדות על כ-90 אחוזי הצלחה. על פי מחקרים שנעשו באירלנד ואנגליה במימון המדינה, בהם בדקו נגמלים בשיטת אלן קאר לעומת נגמלים בשיטה המקובלת במדינה, שעושה שימוש בכדורים, הפחדות וכדומה, ראו כי בכל נקודת זמן בה השוו את אחוזי ההצלחה בין השיטות, האפקטיביות של שיטת אלן קאר הייתה לפחות פי 2. בגרמניה אלן קאר היא השיטה הרשמית לגמילה מעישון במדינה, החל מהשנה האחרונה בכיריה אף מייעצים לארגון הבריאות העולמי.

מי שמתלבט מוזמן פשוט להגיע, לחוות, לשמוע חוויות מהמדריכים, שכולם, אגב, נגמלו בעצמם באמצעות השיטה ואולי, על הדרך, גם להפסיק לעשן. אחריות לכל החיים על התוצאה מובטחת.

אלן קאר, סניף חיפה | צילום: משה מעוז

אלן קאר, סניף חיפה | צילום: משה מעוז

50 מיליון נגמלים בעולם אינם טועים!

לא תתגעגעו לסיגריות ולא תקנאו במעשנים – מי שנגמל בדרך הזאת לא מרגיש את הצורך לברוח מהרגלים שנקשרים אצלו אוטומטית עם הסיגריה.

מסגרת מקצועית – כל המדריכים הם מעשנים לשעבר ומומחים בתחום שהוסמכו לשיטה ע"י החברה העולמית.

גמילה במפגש אחד בלבד – אורך המפגש שש וחצי שעות, כולל הפסקות קפה, ארוחה קלה, הפסקות עישון קבועות מדי שעה.

בלי הפחדות – לא תראו מצגות עם תמונות מגעילות של ריאות שחורות או של חולים רגע לפני המוות.

בלי תופעות לוואי – המטרה היא לעבור את הגמילה מניקוטין ללא תופעות לוואי דוגמת עצבים והשמנה.

מערך ליווי ותמיכה – רוב האנשים מפסיקים לעשן בקלות ולתמיד אחרי מפגש אחד, אבל למקרה הצורך לרשותכם צוות תומכי גמילה מקצועי שזמין טלפונית 6 ימים בשבוע מ-9:00 עד 15:00 ובמפגשי זום בשעות הערב.

אחריות לכל החיים – במידה וחווים קושי.

לתיאום פגישה לא מחייבת: 04-9062910

או השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בקרוב: https://www.allencarr.co.il/Haifa-colbo/


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר