סולם יעקב
סולם יעקב

צו סגירה מינהלי לאולם השמחות "סולם יעקב" במפרץ חיפה

את צו ההפסקה המינהלי הוציא סגן רופא מחוז חיפה, ד"ר יהונתן דובנוב, בשל ליקויי תברואה ותפעול שנמצאו בביקורת שנערכה במקום. בין הליקויים: ציוד חלוד ומלוכלך, בשר פג תוקף, נזילה מהתקרה, מים עומדים ועוד

פורסם בתאריך: 28.10.21 22:31

סגן רופא מחוז חיפה, ד"ר יהונתן דובנוב, חתם היום על צו הפסקה מינהלי לאולם השמחות "סולם יעקב" בשדרות ההסתדרות 157, סמוך לחוצות המפרץ.

צו הסגירה הוצא לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968, החל ממחר (שישי, 29 באוקטובר), על סמך ממצאי הביקורת שנערכה במקום על ידי זיוה ליבל ותגריד בריק, מפקחות המחלקה לבריאות הסביבה, יחד עם ד"ר שמואל פרוכטר, וטרינר רשותי. הביקורת נערכה לפני ארבעה ימים, והשימוע לבעלי האולם, יגאל אסולין, נערך היום (חמישי).

על פי הצו: "בביקורת נמצא מצב תברואתי ותפעולי ירוד ביותר, ליקויים חמורים, עבודה שלא בהתאם לנוהלי עבודה תקינים, והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. הליקויים המשמעותיים הם תשתית – המקום נמצא מוזנח מאוד, נזילה מהתקרה, מים עומדים, חדרי קירור ומדפים חלודים ומלוכלכים; ציוד חלוד ומלוכלך; ריצוף שבור בחדרי הקירור; קרמיקה שבורה בקירות המסדרון; אין עמדות עבודה ייעודיות לטיפול בעופות ובבקר; הקיימות אינן מסומנות כנדרש; שימוש במנגל עם פחמים בחוץ; בחדר ההקפאה הדלת שבורה, ריצוף שבור, כל הקירות והמזון מכוסים קרח".

מהדוח עולה עוד, כי במקום נמצאה כמות גדולה של בשר פג תוקף מלפני מספר חודשים, מזון גולמי ללא אריזתו המקורית וכן בשר שעבר הקפאה חוזרת. בזמן הביקורת הושמדו 40 ק"ג בשר. עוד נכתב בדוח, כי בחדר הקירור מאחסנים מזון מוכן לצד קרטונים עם ירקות מלוכלכים מהשדה וכן לצד הפשרת בשר ודגים; "אין תאריכי הפשרה כנדרש; אין קרשי עבודה ייעודיים לפי סוג המזון; מקרר הפשרת הדגים ממוקם ליד פחי אשפה ובמחסן המזון הקירות מושחרים, אחסון חפצים שלא צריכים להימצא במקום והמדפים מלוכלכים", כך על פי הדוח.

עוד כותב סגן רופא המחוז בדוח, כי האולם מתנהל זה חמש שנים ללא רישיון עסק וללא אישור משרד הבריאות. כמו כן, ליקויים רבים שנמצאו בביקורות קודמות לא טופלו ואף הוחמרו.

בשימוע, כך על פי הדוח, אמר אסולין, כי הוא הבעלים החדש של האולם, אותו רכש ביוני האחרון. הוא קבל על כך שהממצאים בדוח אינם נכונים וכי הווטרינר הרשותי לא ביקר ברוב חלקי העסק, ועל כן אינו יכול להעיד על חומרת מצבו.

על כך נכתב בצו: "למעשה חלקת על חלק מדוח הביקורת, על אף שלא נכחת במקום. התייחסות זו מעידה על אי לקיחת אחריות והפקת לקחים וזלזול בעורכי הביקורת ובממצאים שהם גורמי בקרה אובייקטיביים וניטרליים, כך שחזקה שממצאי הביקורת שפורטו בדוח משקפים את המצב החמור בעסק".

בדוח ציין, כי אסולין תיקן את מרבית הליקויים יום לפני השימוע, אך לא המציא מסמכים ואישורים על תיקונים אחרים מטכנאים. בנוסף, הוא לא שכר שירותיו של יועץ מזון ולא הוצגו נוהלי עבודה.

 

"בעת השימוע הפגנת חוסר הבנה באשר להתנהלות נכונה בהכנת מזון בטוח, כך למשל לא הבנת מדוע חל איסור על הכנת בשר בחוץ… היות שעסקינן באולם שמחות, הרי שפוטנציאל הסיכון להרעלת מזון המונית ולפגיעה בבריאות הציבור הינו רב ביותר וככזה דורש כי יונהג סטנדרט מחמיר של הכנת מזון בטוח ושמירה על כללי התברואה הנדרשים".

ביטולו של הצו שניתן ל-30 יום, יישקל בכפוף לקיומם של מספר פרטים: תיקון מלוא הליקויים במטבח ומניעת הסכנה לבריאות הציבור שתיבדק בביקורת; הצגת נוהלי עבודה תקינים; התקשרות עם יועץ מזון. בהתאם לחוק, רשאי בעלי האולם לבקש את ביטול הצו מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים.

לצו הסגירה מכותבת ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

הבעלים של אולמי "סולם יעקב", יגאל אסולין, מסר בתגובה: "אנחנו נכנסנו לפה לפני פחות מחודשיים. אנחנו בעלים חדשים ופעלנו לעשות כל מה שאפשר כדי להשמיש את האולם, אחרי שנתיים שהוא היה סגור ולא הייתה בו שום פעילות. כל מה שפורסם, ברובו הוא לא בדיוק כפי שפורסם. הליקויים כולם תוקנו, אנחנו עובדים תחת נוהלי משרד הבריאות. יש לנו גם חברת ייעוץ מטבחים שמלווה אותנו. המקום נקי, מסודר, מתוקתק, ואני מזמין את כל מי שרוצה לבוא ולראות".

אתה פועל לבטל את צו?

"בוודאי, כבר הגשנו עתירה על ידי היועץ המשפטי שלנו למשרד הבריאות, עם בקשה מיידית לביטול הצו. אנחנו עושים כל מה שצריך על פי נוהלי משרד הבריאות. בגלל זה יש לנו חברת יעוץ מטבחים שמלווה אותנו יום-יום, שעה-שעה ומנחה אותנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מיקי

    קנו עסק שבו לפי הכתבה – "האולם מתנהל זה חמש שנים ללא רישיון עסק וללא אישור משרד הבריאות".
    זה כבר מעלה שאלות

  2. שירה

    הלוואי ויסגרו להם לגמריי. עשיתי שם אירוע וביקשתי את המנות הכי טובות . הגיע סטייק בצלחת כמו בטון לא אכיל וללא שום תוספת ליד. היה קר. 250 איש התלוננו בפניי פה אחד. כל האוכל יצא לא טרי. שאמרנו למחרת לבעל האולם ולעוזר שלו ישראל הם היו אטומים אלינו ואמרו שאנחנו טועים. וקיבלו ביקורות טובות. ממש היו אטומים .באתי במהלך הערב למטבח וראיתי מלצרים יושבים שותים וצוחקים. לא לדבר על שיער פזור שזה הכי חשוב בזמן הסעדה .

  3. נירו הרומני

    רק עכשיו עלו על זה.
    לא יודע איך לא סגרו את המקום הזה עד היום.
    פחח

  4. בר

    במקרה אני לא עולה במעלית
    ביום של האירוע של אחותי עליתי דרך המדרגות החיצוניות לכיון במטבח
    חשכו מה שראו עיניי
    כמובן שלא נגעתי באוכל

  5. הרצל בן מויאל מגדל העמק

    האולם עבר לבעלים חדשים בשם יגאל אסולין ואני מאמין שיגאל יסדר את האולם ויביא אותו לרמה גבוה יגאל ממוחה למזון לאירועים
    תנו לו קצת זמן והכול יראה מעולה יגאל איש מקצוע שנים בעסק של אולמות אירועים יגאל איש טוב מתחשב ותמיד עוזר לכולם איש חסד
    גדול …. בהצלחה יגאל היקר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר