הנגשת המטרונית לאוכלוסיית החירשים (צילום: סופרבוס)

הנגשת המטרונית לאוכלוסיית החירשים: סופרבוס ואגודת אחא קיימו ערב הסברה מיוחד

ערב הסברה בהשתתפות עשרות חירשים וחירשות התקיים בבית בורלא בחיפה, שבמהלכו ניתנה הדרכה מקיפה על התחבורה הציבורית בדגש על המטרונית בחיפה. יו"ר אגודת החרשים בישראל: "היום כשאין מגע ישיר עם הנהגים והכול דרך המכונות זה יותר קשה לכבדי שמיעה, המפגש היה חשוב והוא ענה למשתתפים על כל השאלות"

פורסם בתאריך: 9.11.21 20:53

 

עשרות חירשים ובעלי מוגבלויות הוזמנו בשבוע שעבר בבית בורלא באגודת החירשים בחיפה, לערב שערכה חברת סופרבוס יחד עם אגודת "אחא – אגודת החירשים בישראל".

במהלך הערב ניתנה הדרכה מקיפה על התחבורה הציבורית וכלליה, בדגש על המטרונית בחיפה. נסקר המצב הקיים, מה השתנה עם כניסת "סופרבוס" להפעלת המטרונית ומה עוד עתיד לקרות לטובת כלל ציבור וכן ציבור בעלי המוגבלויות במטרופולין חיפה. הערב לווה על ידי מתורגמנית לשפת הסימנים וכלל שאלות ותשובות.

המטרונית החדשה של 'סופרבוס' אוטובוס מפרקי חשמלי (צילום בן ניקסון)

 

 

ב-15/10 החלה סופרבוס בהפעלת מטרונית חיפה. עם כניסתה שולבו מטרוניות חדישות וכלי תחבורה ממונעים באנרגיה ירוקה, התווספו קווים חדשים והיקף השירות הורחב.

121 מטרוניות חדישות החליפו את 100 המטרוניות שפועלות כיום במערך כש-40% מצי הרכב יופעל על-ידי 50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים, המאפשרות נסיעה מהירה ושקטה. בעתיד, צפויים להתווסף שני קווי נסיעה חדשים למסלול המטרונית שיספקו מעטפת רחבה לנוסעי המטרופולין.

אתי שוורצברג, יו"ר אגודת החרשים בישראל: "היום כשאין מגע ישיר עם הנהגים באוטובוסים והכול דרך המכונות והכרטיסים זה יותר קשה לכבדי שמיעה. המידע לא נגיש בדרך כלל ואנשים עם מוגבלויות חוששים שלא יידעו איך להתנייד או לשלם כמו שצריך. המפגש ענה למשתתפים על כל השאלות והם יצאו מסופקים מאוד מפני שהבינו מהם השינויים שקרו בתחבורה הציבורית. בדרך כלל לא נהנים מקבלת מידע אבל כאן המשתתפים ממש נהנו".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר