מנחה הכנס, ד"ר שי רודין (צילום: מעיין קריסי)
מנחה הכנס, ד"ר שי רודין (צילום: מעיין קריסי)

בשבוע הבא במכללת גורדון: כנס מקוון בנושא "ספרות חתרנית לילדים"

בכנס, בהנחיית ד"ר שי רודין, מרצה וחוקר ספרות ילדים בגורדון, ישתתפו, בין השאר, הסופרת גלילה רון פדר-עמית והסופרת והמתרגמת מאירה פירון. נשיא המכללה, פרופ' יחזקאל טלר: "הכנס ידון בספרות שאינה מייפה את החיים, אלא מספרת סיפור כמו שהוא בלי שיפוטיות, כי אין כאן אשמה אלא יופי"

פורסם בתאריך: 11.1.22 15:31

כנס מקוון בנושא "ספרות חתרנית לילדים" יתקיים ביום שלישי הבא (18 בחודש) במכללה האקדמית לחינוך גורדון. הכנס, שיחל בשעה 09:00, יועבר באמצעות אפליקציית הזום ובעמוד הפייסבוק של המכללה.

בכנס ישתתפו הסופרת גלילה רון פדר עמית, ילידת חיפה ובוגרת בית הספר הריאלי, זוכת פרס מפעל חיים מטעם המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, סופרת הילדים והמתרגמת מאירה פירון, מו"ל הוצאת הספרים "טל-מאי", המתמחה בפרסום ספרי ילדים ונוער, הסופרת והמאיירת אורית ברגמן, מרצה באקדמיה לאמנות בצלאל, כותבת ומאיירת ספרי ילדים, והסופרת-חוקרת ד"ר תמר ורטה-זהבי, מרצה במכללה האקדמית לחינוך דוד ילין. את הכנס ינחה ד"ר שי רודין, מרצה וחוקר ספרות ילדים במכללת האקדמית גורדון. משתתפים נוספים: דיקנית לימודי תואר ראשון במכללת גורדון, ד"ר ניצה שוובסקי וראש החוג לספרות במכללה ד"ר רונית שירן.

בדברי ההסבר לכנס נכתב: "ספרות ילדים לרוב אינה עוסקת בנושאים חתרניים ופוליטיים, מעלימה אותם או לפחות מרככת אותם. אולם, הזירה החברתית, בה גדל הילד, כוללת גם אנשים אחרים ושונים. 'ספרות חתרנית לילדים' מבקשת להציף נושאים שנדחקו לפינה או להעלות שאלות מוסריות על מה נכון או לא נכון בכל הקשור לנושאים רגישים כמו זהות מגדרית, משפחות שאינן מתפקדות, קבוצות חברתיות שהילד לא נתקל בהן בדרך כלל וקשיים רגשיים מורכבים שילדים חווים".

 

 

עוד נכתב: "נושאים אלה גורמים לילדים להטיל ספק באמיתות חברתיות שגדלו עליהן וחושפים אותם לנושאים חדשים שלא תמיד מצויים בסביבתם הקרובה. כמו כן, הם מאפשרים ליצור דיון בין הילד להורה אשר יסייע בהכרת דפוסים זהותיים וחברתיים מגוונים".

נשיא מכללת גורדון, פרופ' יחזקאל טלר: "הכנס ידון בספרות שאינה מייפה את החיים, אלא מספרת סיפור כמו שהוא בלי שיפוטיות, כי אין כאן אשמה אלא יופי. 'ספרות חתרנית' חשובה לא רק לפיתוח הדמיון, אלא גם לחינוך ילדינו, המבוגרים של המחר, ולעתיד טוב יותר. הכנס יטפל בנושאים חברתיים הרלוונטיים לחברה ולהורים וילדים כאחד ופורץ את גבולות המחשבה".

קישור לזום >>>

לדף הפייסבוק של מכללת גורדון >>>

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר