מתמחה בחמישה סוגי מטבחים. השף לואי גואברה
מתמחה בחמישה סוגי מטבחים. השף לואי גואברה

מהמטבח הערבי באהבה

"זית זיתון" הוא שמה של מסעדה חדשה שנפתחה בשוק תלפיות, המגישה אוכל ערבי מקומי. מנהלת המסעדה חיתאם נעאמנה: "אנחנו רוצים לתת למטבח הערבי את מלוא ההערכה שמגיעה לו. זהו אוכל מגוון מכל הבחינות, לא רק בשר, אלא גם הרבה ירק ואפילו טבעוני"

פורסם בתאריך: 9.2.22 10:30

בשוק תלפיות נפתחה מסעדה ערבית חדשה בשם "זית זיתון" שזה שמן זית בערבית. את המסעדה פתחו חיתאם נעאמנה, מורה לערבית מדוברת, שמנהלת את המקום ובעלה השף לואי גואברה שאחראי על המטבח. היא במקור מעראבה, הוא מאיכסאל, והם הכירו לפני שנה. לפני חודשיים התחתנו והגיעו לחיפה במטרה לפתוח מסעדה.

חיתאם, מה הרקע של השף?

"לואי למד בברלין הנדסת מזון והיה שם הרבה שנים, שם פתח יחד עם שלושת אחיו מסעדה ערבית-מזרחית. לפני כחמש שנים הוא החליט לחזור לארץ. המסעדה בברלין עדיין קיימת. פה הוא התחיל לעבוד בכמה מסעדות, עד שהרגיש בשל לפתוח מסעדה משלו. הוא טוב בזה, הוא מתמחה בחמישה סוגי מטבחים, ביניהם איטלקי, צרפתי ועוד".

מן הסתם זית זיתון זה אוכל ערבי.

"זית זיתון הוא בסיס של האוכל הערבי והוא מסמל הרבה בחברה הערבית וגם בארצות אגן הים התיכון, שיש להם מטבח טוב. האמת שהשם מצלצל יפה בכל השפות. המוטו של המסעדה הוא אוכל ערבי מקומי. אנחנו רוצים לתת למטבח הערבי את מלוא ההערכה שמגיעה לו. זהו אוכל מגוון מכל הבחינות, לא רק בשר, אלא גם הרבה ירק ואפילו טבעוני. העונה, למשל, יש מלא צמחים שאנחנו מלקטים, מבשלים ואוכלים. אנחנו רצינו להביא את האוכל של הבית למסעדה, ולכן יש התלהבות מאוד גדולה מהמסעדה בזמן ממש קצר. יש אנשים שאכלו פה ואמרו שזה ממש האוכל של אימא שלהם, שהוא החזיר אותם למקומות של פעם, וממש מחמם את הלב לשמוע את זה".

 

 

את יודעת לבשל?

"אני יודעת לבשל לבית, לא למסעדה. כשיש הרבה אורחים, לואי הוא זה שמבשל. הוא גם עושה קייטרינג לאירועים, כך שכמויות לא מפחידות אותו".

התפריט מורכב מסלטים כמו: פאטוש, טבולה, פלאחיה, חלומי (38 שקלים); סמבוסק, קובה או רול סאג (28 שקלים); מנת היום מתחלפת המוגשת עם תוספות חמות וסלט אחד – טבעונית (39 שקלים), בשרית (49 שקלים); מנות השף: מנסף כבש (99 שקלים), סלמון בתנור (85 שקלים), שושברק, מסחן עוף, או ממולאים (59-49 שקלים) ומנות שונות: חזה עוף, פרגית, קבב, שניצל (49 שקלים).

"זית זיתון", סירקין 33, חיפה. שעות פעילות: א'-ו', 18:00-09:00. טלפון: 052-7711120.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר