קיש שלוש שכבות - מנגולד, מוצרלה ודלעת (צילום: עמוד הפייסבוק "בר אנד ג'רי")
קיש שלוש שכבות - מנגולד, מוצרלה ודלעת (צילום: עמוד הפייסבוק "בר אנד ג'רי")

ארגנטינאי, טעים ובלי טיפת בשר

בני הזוג ברברה וגרי טרסיק, עולים חדשים מארגנטינה, פתחו בשוק תלפיות את מסעדת "בר אנד גרי", המגישה את מיטב המטעמים של המטבח הארגנטינאי, אבל בקונספט צמחוני

פורסם בתאריך: 28.2.22 16:43

הם אמנם עלו לארץ מארגנטינה רק לפני פחות משנה וחצי, אך ברברה וגרי טרסיק כבר הצליחו לזהות טרנדים, ואת המסעדה שלהם "בר אנד גרי", הם פתחו בשוק תלפיות. הם הגיעו לקיבוץ נאות מרדכי מהעיר טוקומן בצפון ארגנטינה, שם למדו באולפן, ושניהם מדברים עברית שוטפת, כך גם שני ילדיהם הקטנים. ביוני האחרון, אחרי שמונה חודשים בקיבוץ, הם עברו לגור בשכונת רוממה בחיפה.

(צילום: עמוד הפייסבוק "בר אנד ג'רי")

אמפנדס (צילום: עמוד הפייסבוק "בר אנד ג'רי")

"אני הייתי פרופסור באוניברסיטה", מספרת ברברה, "לימדתי תסריטאות והצלחתי לשמור על המשרה שלי, כי לימדתי בזום, אבל המשכורת שהספיקה בארגנטינה, ממש לא הספיקה פה. גרי התחיל לעבוד בגלידרייה, והיו ימים שהוא עבד 12 שעות ביממה, ופשוט התגעגענו אחד לשנייה. אז אמרנו שצריך לעשות משהו ביחד, וככה התחיל החלום. לקחנו הלוואה בבנק ופתחנו לפני שבועיים את המסעדה החדשה. אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד, כולנו, כל בני המשפחה, נדבקנו בקורונה, ואחרי שלושה ימים נאלצנו לסגור ל-10 ימים. חזרנו בשני שעבר".

 

 

איזה אוכל אתם מגישים?

"רצינו שהמקום יהיה כאילו הבית שלנו, והאוכל הוא בטעמים של טוקומן, העיר שלנו. הקונספט אצלנו הוא צמחוני, וזה אתגר די גדול, כי בארגנטינה אוכלים בשר כבסיס. כולם אומרים שזה טעים, אז אנחנו ממש שמחים, כי אנשים ממש אוהבים את האוכל, זה אוכל של פעם. יש אמפנדס במילוי חלבון סויה, וכשתאכלי את זה, לא תאמיני שזה בלי בשר; קישים; תבשילים שונים; מרקים; כריכים שונים מלחם ארגנטינאי שאנחנו מביאים מאשדוד; המון מתוקים שגרי אחראי על הכנתם. למשל, טארט מתוק בשם 'פסטה פרולה' מריבת חבושים שאנחנו מכינים בעצמנו; יש כמובן 'דולצ'ה דלצ'ה'; קינוח שנקרא 'דולצה וקאיוטה' מדלעת ספגטי וקצת קינמון ואוכלים את זה עם מוצרלה; אלפחורס; עוגת גבינה על פי מתכון מיוחד של הסבתות שלנו ועוד מלא דברים טובים. יש לנו גם קפה מעולה מקולומביה ומברזיל, ובכלל אנחנו מלאים ברעיונות ופתוחים לדברים חדשים".

בר אנד גרי, סירקין 22, שוק תלפיות. שעות פעילות: שני עד שישי 16:00-09:30, טלפון: 052-2563659.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר