מ' במפגש המחודש ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
מ' במפגש המחודש ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

בכיר ברשות הפלסטינית תרם לרמב"ם עשרות אלפי שקלים

בכיר ברשות הפלסטינית שחולה בסרטן טופל בבית החולים, ושב אליו כדי לתרום למוסד הרפואי שהציל את חייו

פורסם בתאריך: 12.6.17 09:06

לפני חודשים אחדים הגיע מ', בכיר ברשות הפלסטינית בשנות ה-40 לחייו, לקריה הרפואית רמב"ם כדי לקבל טיפול במחלת הסרטן. לאחרונה הוא חזר לבית החולים כדי להעניק תרומה של עשרות אלפי שקלים למקום שבו ניצלו חייו, וזאת במטרה לסייע בגישור בין העמים באמצעות הרפואה.

מדי שנה מגיעים לטיפול רפואי ברמב"ם כ-1,200 פלסטינים – ילדים ומבוגרים – ובזמן שהותו בבית החולים נתקל מ' במשפחות המטופלים מהרשות הפלסטינית ומעזה וגילה עניין בצורכי הילדים הישראלים והפלסטינים המאושפזים במקום. בסיום סבב הטיפולים שלו הוא החליט להעניק תרומה כספית כדי לשפר את תנאי הטיפול בילדים, ולאחרונה הוא שב לרמב"ם ופגש את צוות מטפליו, את נציגי הנהלת המרכז האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן ואת נציגי מחלקת קשרי חוץ בבית החולים. בטקס צנוע העניק מ' תרומה של עשרות אלפי שקלים לטובת הקמת חדר התאוששות ייעודי לילדים חולי סרטן שנאלצים לעבור טיפולי קרינה. חדר ההתאוששות המיועד לקום במכון הקרינה של המרכז האונקולוגי מתוכנן ומותאם במיוחד לצורכי הילדים המטופלים בו ומהווה סביבה מרגיעה ותומכת עבורם לפני הטיפול ולאחריו.

מ': "כשהגעתי לרמב"ם ראיתי צוות רפואי שמטפל במסירות במטופלים שלו, אבל גם את הסבל של הילדים החולים. ילדים פלסטינים, ישראלים, סורים וממדינות שמקבלים טיפול במחלות לא פשוטות וזקוקים לכל עזרה שהם יכולים לקבל. תרמתי למטרה הזאת כאקט הומניטרי ולאות סולידריות. החברה הישראלית והחברה הפלסטינית סובלות מנזקי האלימות, ואני חותר למצב שבו כולנו נוכל לתרום לשלום ולבריאות, כדי שנוכל לטפל בילדים, להציל חיים, לשתף ידע, להכשיר רופאים פלסטינים ברמב"ם, לשפר את מערכת הבריאות ואת יכולות הטיפול ברשות הפלסטינית ובעזה ולעודד פלסטינים נוספים לתרום לקידום הבריאות בין שני העמים. רפואה היא גשר בין אנשים, ואני מקווה שבזכות התרומה הזאת וכאלה שעוד יבואו נזכה כולנו למחר טוב יותר".

 

המכון האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן ברמב"ם (צילום: מיקי וגל קורן)

המכון האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן ברמב"ם (צילום: מיקי וגל קורן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר