נציגי הקריה הרפואית רמב"ם וחברת MDClone בטקס השקת המערכת (צילום: פיוטר פליטר)
נציגי הקריה הרפואית רמב"ם וחברת MDClone בטקס השקת המערכת (צילום: פיוטר פליטר)

רמב"ם משיק חדר מחקר וירטואלי

בתום פיילוט מוצלח הפכה הקריה הרפואית רמב"ם לבית החולים הראשון בעולם שמטמיע את טכנולוגיית ביג דאטה המאפשרת חיסיון מוחלט של המידע הרפואי במחקרים

פורסם בתאריך: 13.6.17 09:19

טכנולוגיה חדשנית וראשונה מסוגה בעולם אשר מאפשרת חיסיון מוחלט של המידע הרפואי הוכנסה לשימוש בקריה הרפואית רמב"ם. טכנולוגיה זו, פרי פיתוח ישראלי של חברת MDClone, מסייעת לרופאים ולחוקרים לערוך מחקרים רחבי היקף (Big Data) באופן מהיר ומקצועי תוך שמירה על אנונימיות מלאה של החולים.

הטכנולוגיה הופכת את בסיס הנתונים של החולים האמיתיים למידע סינתטי, סורקת את הנתונים האמיתיים של התיקים הרפואיים ויוצרת במקומם מטופלים מומצאים או משוכפלים. סך כל הנתונים של המאגר "המומצא" יהיו דומים למאפיינים של המאגר האמיתי, אבל כל פרט בו, כלומר כל דמות של מטופל, איננה אדם אמיתי אלא תוצר של אלגוריתם שהופק מבסיס הנתונים הרחב, ובמילים אחרות – אדם סינתטי.

מרמב"ם נמסר כי מדובר בפריצת דרך של ממש באבטחת מידע רפואי של חולים במסגרת מחקרי אמת, אשר חיוניים להתפתחות הידע הרפואי. עד כה, הדרך העיקרית שטיפלה באבטחת מידע היתה הוספת מידע נוסף לאותו מאגר אמיתי תוך יצירת רעשי רקע המקשים אמנם על מציאת מידע ספציפי של מטופל, אך יכולות אלה היו מוגבלות.

מנהל רמב"ם פרופ' רפי ביאר: "הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו להוביל את חזית המדע והפיתוח במהירות וביעילות, כאשר כל רופא בבית החולים שקיבל לכך אישור יוכל להוביל מחקר תוך שמירה על חיסיון רפואי מוחלט. הדבר יאפשר קפיצת דרך בידע הרפואי, יגדיל את המהירות ואת הזמינות של יכולות המחקר, יצמצם את העלויות ובעיקר יבטיח באופן מלא את האנונימיות של המטופלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר