סדנת עיסוי תינוקות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)
סדנת עיסוי תינוקות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

חדש במרכז הרפואי כרמל: סדנת עיסוי לתינוקות שזה עתה נולדו

שיתוף פעולה של בית החולים עם כללית משלימה הביא לפתיחתה של סדנה, המיועדת לנשים שילדו בכרמל: רפלקסולוגיה לתינוקות. בסדנה מתנסות היולדות בשיטת טיפול הוליסטית, לפיה כל איברי הגוף משתקפים בכפות הידיים והרגליים ולומדות כיצד ניתן להקל על התינוק התמודדות עם גזים, אי שקט, קושי בהירדמות ועוד

פורסם בתאריך: 27.6.22 13:04

כדי לייצר חוויית לידה מעצימה וקשר מיטבי בן האם לילוד, המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית, ביחד עם כללית משלימה, פתחו לראשונה בכרמל סדנאות רפלקסולוגיה ייחודיות לילודים וליולדות הטריות, סמוך ללידה.

בסדנה מתנסות היולדות בכרמל בשיטת טיפול הוליסטית, לפיה כל איברי הגוף משתקפים בכפות הידיים והרגליים, ועל ידי טכניקות מגע ברפלקסולוגיה ברגליים ניתן להשפיע על פעילות מערכות הגוף השונות. באמצעות מגע הנמשך דקות ספורות ביילוד ניתן להקל על התינוק התמודדות עם גזים, אי שקט, קושי בהירדמות ועוד.

ורד כהן, מנהלת הסיעוד במחלקת אם וילוד, והאחות סופה ג'ימפלסון, ששימשה עד לאחרונה אחות אחראית בתינוקייה, מסבירות: "סדנת הרפלקסולוגיה לתינוקות היא מיזם חדשני וייעודי במחלקה המספק שיטת טיפול נוספת ומרגיעה עבור התינוק ואימו. המציאות שבה אנחנו חיים כיום מנתבת אותנו לדרכי טיפול שונות, הכוללים היבטים רבים ומתן מענה מקיף מעולמות ידע שונים. לנו, במחלקת אם וילוד בכרמל, חשוב מאוד שהיולדת, במהלך שהותה במחלקה, תקבל  מעטפת רחבה ככל האפשר וכלים  פרקטיים שיעזרו לה להתמודד עם  גידול התינוק בבית".

נופר, מדריכת בסדנת עיסוי תינוקות (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

נופר, מדריכת בסדנת עיסוי תינוקות (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

הסדנה בכרמל מועברת על ידי רפלקסולוגית מוסמכת והיא מספקת כלים להורים הטריים שיקלו ויסייעו להתמודדות בכמה היבטים: גזים, הרגעה, שינה טובה, חיזוק מערכת החיסון, הקלה על החניכיים וחיזוק את הקשר בין האם לתינוק.

"אנו בכרמל שעלינו לראות בעדיפות עליונה את טובת היולדת והיילוד ועלינו לספק להם את מירב צורכיהם האישיים", אומר צוות הסיעוד.

בסדנה, הנמשכת כשעה, המטפלת מדריכה בנושא חשיבות המגע שבקשר בין האם לתינוק, מבוצעת סקירה של המערכות החשובות ביותר בשלושת החודשים הראשונים לחיים והנושאים העיקריים שניתן לגביהם להשיג הקלה באמצעות רפלקסולוגיה במגע.

 

 

המשתתפות בסדנה ציינו עד כמה חשובה הנגשת הסדנה לאימהות החדשות, כבר בבית החולים ולפני השחרור הביתה.

ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך איכות ובטיחות המטופל, מחקר וחדשנות בכרמל וממובילות הרעיון לביצוע הסדנה בבית החולים: "הסדנה מאפשרת מפגש חם של אימהות טריות ובסיס לקבוצת תמיכה משותפת, מקום בטוח לעוצמת הקשר אם-תינוק, ותורמת לחיזוק הביטחון העצמי בטיפול בתינוק חדש ובבעיות שכיחות תוך רכישת כלים חדשים להתמודדות עם הצפוי בחודשים הבאים".

פרופ' דני וייסמן, ד"ר שרון קמה וסופה גימפלסון בסדנת התינוקות (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

פרופ' דני וייסמן, ד"ר שרון קמה וסופה גימפלסון בסדנת התינוקות (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

תמר מהקריות שילדה בכרמל השתתפה ובסדנה הראשונה מספרת: "עברתי כאן, בכרמל, לידה עם צוות מדהים שטיפל בי בצורה מושלמת. גם מחלקת היולדות כאן ממש טובה. המליצו לי להגיע לסדנה וממש שמחתי. אני מחוברת לרפואה משלימה, והסדנה כאן ממש חדשנית ואיכותית. המדריכה העבירה את הדברים בצורה מאוד ברורה תוך כדי הדגמות והסברים מעולים. אני ממליצה ליולדות אחרות להגיע וללדת כאן בכרמל וגם אני בעצמי מתכוונת לחזור לכאן בלידה הבאה".

פרופ' עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל: "סדנת עיסוי התינוקות היא עוד כלי חדשני בארגז הכלים העשיר שלנו כאן בכרמל לטובת היולדות בחיפה ובצפון. אנחנו כאן כדי להעניק ליולדות שלנו את חוויית הלידה האיכותית המקצועית והנעימה ביותר, כדי לאפשר להן לחזור וללדת כאן בכרמל בביטחון ובידיעה שכאן מחכה להן חוויית הלידה הטובה ביותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר