סדנת מלאכה בבית הספר הריאלי (צילום ארכיון: מוזיאון הריאלי)
סדנת מלאכה בבית הספר הריאלי (צילום ארכיון: מוזיאון הריאלי)

התרומה של אדלסון לריאלי: מרחבים לשיעורי מלאכה

ד"ר מרים אדלסון, רעייתו של שלדון אדלסון, יזמה תרומה של חמישה מיליון דולר לריאלי לטובת בניית מרחבים שבהם יילמדו שיעורי מלאכה, נגרות, תפירה ובישול

פורסם בתאריך: 22.6.17 15:19

החל משנת הלימודים הבאה ילמדו בבית הספר הריאלי שיעורי מלאכה, נגרות, תפירה ובישול כחלק מובנה מתוכנית הלימודים – כך הודיע השבוע מנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב במכתב להורים. השיעורים הללו מיועדים לתלמידי כיתות ג'-י' והם יתקיימו במרחבי עשייה שיוקמו בתוך הסניפים. בשלב הראשון תופעל התוכנית רק בסניף היסוד באחוזה, בקמפוס מרכז הכרמל ובחטיבה התיכונית בהדר, ובשלב הבא ייבנו המתחמים גם בשאר הסניפים.

לצורך הקמת המתחמים קיבל בית הספר תרומה של חמישה מיליון דולר מקרן אדלסון. יצוין שד"ר מרים אדלסון, אשתו של איש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, שיזמה את מתן התרומה, היא בוגרת בית הספר.

אדלסון: "אני גאה לתמוך בבית הספר שבו סיימתי את לימודי בדרך שתחזק את חזון הריאלי להיות מוסד חינוכי מוביל ומתווה דרך. הריאלי מעודד מצוינות, תעוזה ומחשבה פורצת דרך. זהו מוסד שלא רק מחזיק בסטנדרטים אקדמיים גבוהים אלא גם מדגיש ערכים".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אנחנו רוצים להחזיר עטרה ליושנה בכך שנחזור לפעילויות מלאכה כפי שהיו בעבר. המתחמים יאפשרו למידה דרך התנסות מעשית ויעודדו את התלמידים להמציא, לתכנן, לנסות ולהקים פרויקטים יצירתיים וחדשניים במדעים, בהנדסה ובתחומי ידע אחרים".

איך הדבר יתבצע בפועל?

"אם ניקח לדוגמה שיעור פיזיקה שבו התלמידים לומדים על עקרון הציפה שמחזיק אוניות מעל המים או על מבנים אווירודינמיים, העבודה במרחב הזה תעזור להם מאוד. עד היום התלמידים בנו מודלים של סירות מגפרורים ומניירות, ומעכשיו הם ישתמשו במדפסת תלת מימד בשילוב עבודת נגרות. הם יתכננו מודל מוקטן של סירה, ירכיבו עליה מנוע וישיטו אותה בבריכת השחייה בסניף בית בירם. זה יהיה ממש ניסוי שלם".

לדברי בן דב, בית הספר ישתמש בכספי התרומה גם עבור פיתוח תוכניות הכשרה והדרכה למורי בית הספר שיתנסו בשיטות הוראה אחרות ובפדגוגיה חדשנית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר