סדנה למאבטחים בכרמל. הדרכה ממומחה לאמנויות לחימה (צילום: אלי דדון)
סדנה למאבטחים בכרמל. הדרכה ממומחה לאמנויות לחימה (צילום: אלי דדון)

סדנה למאבטחים במרכז הרפואי כרמל: "עימות ללא אלימות"

בבית החולים נרשמו בשנה החולפת 180 מקרי הפרעות לסדר הציבורי ושבעה מקרים של תקיפת עובד. הסדנה נועדה לגיבוש דרכי תגובה והתמודדות עם מקרים כאלה

פורסם בתאריך: 26.6.17 09:19

בשנה האחרונה נרשמו במרכז הרפואי כרמל 180 אירועים של הפרעות לסדר הציבורי שכללו צעקות, איומים, קללות, סירוב להתפנות מהמחלקה, סירוב לבידוק ביטחוני ועוד, וכן שבעה מקרים של תקיפת עובד שהסתיימו ללא נזק או חבלה – כך מספר מנהל הביטחון של בית החולים ניר רוגר. כדי לשפר ולשדרג את המיומנויות של צוות הביטחון נערכה לאחרונה סדנה לצוות המאבטחים של בית החולים בהנחיית מנהלת השירות הסוציאלי הדס בן שלמה והעובדת הסוציאלית הבכירה ד"ר נירית פליבצקי במטרה להכיר את המקורות ואת הסיבות ללחץ שמאפיינים את הסיטואציה ולנסות לגבש דרכי תגובה והתמודדות מתאימות שיסייעו בהפחתת הלחץ ובהרגעת המצב כדי לאפשר תפקוד תקין של בית החולים.

לדבריה של ד"ר פלבצקי, בחלק הראשון של סדנה נעשה שימוש באמצעים יצירתיים כמו קלפים, היגדים וסרטונים מתוך מגוון סיטואציות, ובחלקה השני הודרכו אנשי הביטחון על ידי מומחה אמנויות לחימה בנושא הגנה עצמית תוך מניעת הסלמת האירוע, בדגש על עימות ללא אלימות. בסדנה הושם דגש על למידה הדדית של אנשי הביטחון זה מניסיונו של זה, הודגשו מקורות הדחק של המאושפזים, של בני משפחותיהם ושל אנשי הצוות, ונלמדו מאפייני תקשורת בין אישית נכונה. בן שלמה מוסיפה כי הסדנאות לצוות הביטחון נעשות מדי שנה באופן קבוע, כאשר המגמה היא שיפור מתמיד בשירות הניתן למאושפזים ולבני משפחותיהם ובהגנה מרבית על אנשי הצוות.

רוגר: "עם צוות הביטחון של כרמל נמנים כ-30 מאבטחים בכירים שעברו הכשרות מקיפות ושפועלים מסביב לשעון כדי להעניק את השירות, את הביטחון ואת השקט הנפשי החשובים למטופלים ולמבקרים. אנו משקיעים באמצעים ובמשאבים רבים כמו התקנת לחצני מצוקה ומצלמות אבטחה, ונמצאים בקשרי עבודה מצוינים עם תחנת משטרת חיפה – והכל כדי לספק ביטחון אמיתי לבאים בשערי בית החולים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר