ד"ר סופיה נמירובסקי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר סופיה נמירובסקי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

דלקת אוזניים התבררה כדלקת קרום המוח

חייו של גבר בן 38 ניצלו בזכות ערנותה של מומחית אף, אוזן וגרון משירותי בריאות כללית ששלחה אותו למיון במרכז הרפואי כרמל, שם אובחן כי הוא נמצא בסכנת חיים

פורסם בתאריך: 6.7.17 13:00

לעתים דלקת אוזניים מצביעה על בעיה רפואית חריפה יותר שעלולה לסכן חיים, כך יעיד סיפורו של מטופל בן 38 שהגיע למחלקת אף, אוזן וגרון בקריה הרפואית זבולון של שירותי בריאות כללית ותיאר מקרה שנראה לכאורה כדלקת חריפה בשתי האוזניים. אבל ד"ר סופיה נמירובסקי, מומחית אף, אוזן וגרון שבדקה אותו, היתה ערה לכך שנוסף על דלקת חריפה באזור האוזן התיכונה בשתי האוזניים סבל המטופל גם מחום גבוה של יותר מ־40 מעלות שאינו אופייני לאדם מבוגר. בבדיקת מעבדה דחופה שנערכה לו התברר גם שמספר הכדוריות הלבנות (הלויקוציטים) גבוה באופן חריג – נתון המעיד על דלקת חריפה. על כן התעורר אצל הרופאה חשד שמדובר בסיבוך מסכן חיים של דלקת, והיא עמדה על כך שהוא יגיע בדחיפות לחדר המיון במרכז הרפואי כרמל.

בחדר המיון אושש האבחון של הרופאה ונקבע כי מדובר במצב מסכן חיים של דלקת קרום המוח חיידקית, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של דלקת באוזן התיכונה. המטופל אושפז במשך יומיים במחלקה לטיפול נמרץ ובהמשך במחלקה הנוירולוגית של בית החולים, וחייו ניצלו.

ד"ר נמירובסקי: "דלקת קרום המוח (מננגיטיס) היא מחלה דלקתית של הקרומים הרכים של המוח שנגרמת עקב זיהום חיידקי, נגיפי או פטרייתי. בעבר היתה דלקת קרום המוח כסיבוך של דלקת באוזן התיכונה שכיחה למדי ועם אחוזי תמותה גבוהים. בימינו דלקת קרום המוח היא סיבוך נדיר, במיוחד אצל מבוגרים, אבל היא עדיין מסוכנת מאוד. האבחנה מבוססת על סימנים קליניים כמו כאב ראש חזק, חום גבוה, קשיון עורף, צמרמורת, בחילות, הקאות, ערפול הכרה, לצד ממצאי בדיקות מעבדה, בדיקת ניקור מותני LP)) ובדיקות נוספות. אבחנה מוקדמת וטיפול מהיר משפרים מאוד את הפרוגנוזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר