הפגנת ההורים והתלמידים של רעות (צילום: עדן זלניק)
הפגנת ההורים והתלמידים של רעות (צילום: עדן זלניק)

האוניברסיטה תתמוך אקדמית במגמת המוזיקה ברעות

הורים ותלמידים ממגמת המוזיקה בבית הספר לאמנויות הפגינו נגד פיטורי המורים שהקימו את המגמה ושהועסקו בשנים האחרונות כעובדי קבלן. “יש לי כאב גדול על המפעל הזה”, אומר מקים המגמה דניאל עקיבא

פורסם בתאריך: 12.7.17 16:56

ביום שישי שעבר יצאו הורים ותלמידים מבית הספר השש שנתי לאמנויות רעות להפגין על מה שהם רואים כבבת עינם – מגמת המוזיקה של בית הספר שעוברת רעידת אדמה. בסוף שנת הלימודים נודע כי המורים הקבועים של המגמה, שהקימו אותה ולימדו בה שנים רבות לא ימשיכו שם בשנה הקרובה. המורים אומרים שלמדו על אי חידוש החוזים שלהם במקרה.

עד שנת 2011 פעל בית הספר במסגרת ויצו. בשל בעיות כלכליות מכר ויצו את בית הספר לעירייה. הדבר השפיע על תנאי העסקתם של המורים, שהפכו משכירים לעובדי קבלן. הם נותרו ללא תנאים סוציאליים וללא תשלום עבור ימי חופשה וימי מחלה. מייסד המגמה דניאל עקיבא טוען שלפני שש שנים התחייבה העירייה שתנאי המורים לא ישתנו אך לא עמדה בהתחייבותה. “שאלו אותי למה המשכתי שש שנים לעבוד במגמה אם עשקו אותי”, אמר עקיבא ל”כלבו”, “ואני עניתי שאני אלטרואיסט ושבשבילי המגמה הזאת היא מפעל חיים”.

לטענת המורים, העירייה קבעה כי ניתן להעסיק מורים בחוזה של שכירים רק אם הם בעלי תעודת הוראה. טענה זאת, הם אומרים, היא בגדר היתממות, ולראיה – אחד מהמורים שאיבדו את מקום עבודתם הוא פרופ’ חיים פרמונט, סגן נשיא האקדמיה למוזיקה ולמחול ע”ש רובין בירושלים, מלחין ומנצח ידוע שם שחותם על תעודות הוראה למורים חדשים. אבל לב העניין מבחינתם הוא לא בטענות הפורמליות. “אפשר להביא דוקטורנטים ומנצחים”, אומר עקיבא, “אבל אי אפשר לשמור על הגרעין שבנינו. יש לי כאב גדול על המפעל הזה. זאת יריקה בפנים של אנשים שהגיעו להישגים במוזיקה במדינה הזאת”.

המנצח ברק טל, גם הוא מורה ותיק במגמה, מצטרף לטענות. “עניין תעודת ההוראה הוא טיעון מופרך שמראה על פרובינציאליות”, הוא אומר, “זה תירוץ של מי שלא רוצה לחשוב באופן יצירתי, טיעון של פקיד ולא של אדם עם חזון”. לדבריו הוא הציג לעירייה את חוזהו עם עיריית גבעתיים, שגם בה הוא מנצח על תזמורת בבית ספר, ומדובר בחוזה של שכיר עם זכויות של מורה בכיר.

מהעירייה נמסר כי המורים לא פוטרו וכי הם הועסקו לפי התנאים שסוכמו עמם עם העברתם לעירייה: “מאז ועד היום הקפידה העירייה על מילוי התנאים ואף שיפרה אותם, תוך תגבור שעות. עם זאת, לא נוכל לאפשר תנאי העסקה אסורים בסקטור הציבורי”.

ההורים שיצאו להפגין מחשבים כעת את צעדיהם ומפנים את כעסם נגד העירייה ונגד הנהלת בית הספר. “המורים האלה העמידו מוזיקאים שמסבים גאווה לישראל בעולם כולו”, אומר אבי בן גיגי, שבתו לומדת זמרה קלאסית ברעות, “נשאף להקים את המגמה עם אותו צוות מורים במסגרת תיכון אחר בחיפה. מנהלת בית הספר והעירייה החריבו את המגמה”.

בתו של בן גיגי, עדן: “בשום אופן לא אלמד ברעות בשנה הבאה. לא אתן יד לזוועה הזאת. הפתרון היחיד הוא להעתיק את המגמה לבית ספר אחר בחיפה”.

השבוע פרסמה העירייה הודעה שלפיה החוג למוזיקה באוניברסיטה יעניק תמיכה אקדמית למגמת המוזיקה ברעות. “מנכ”ל העירייה גדי מרגלית”, נכתב בהודעת העירייה, “אשר הוביל את המהלך בהנחיית ראש העיר מול רקטור האוניברסיטה פרופ’ גוסטבו מש, ציין כי שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה יאפשר לראשונה לתלמידי בית הספר הזדמנות מעשית ללמוד במערך פדגוגי רציף הכולל מפגשים עוקבים עם סגל אקדמי מוזיקלי בכיר מהאוניברסיטה, ימי מגמה באוניברסיטה, שיעורים והרצאות משותפות לסטודנטים ולתלמידי תיכון ושיתוף בתזמורת ובמקהלת האוניברסיטה”.

“זה חיבור נכון של האוניברסיטה לעיר”, אמר דיקן הפקולטה למדעי הרוח של האוניברסיטה פרופ’ גור אלרואי.

בד בבד הודיעה מנכ”לית רעות גלית גרנות על שורה של מינויים חדשים של מוזיקאים בכירים שיצטרפו בשנת הלימודים הקרובה לצוות של מורי המגמה למוזיקה, ובהם ד”ר רועי אופנהיים, ד”ר מיכאל שנהב וד”ר בועז בן משה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לין זלניק

    עצוב בכמה שקרים מלאים את הציבור.
    מחזה מתעתע, עטוף בצלופן מרשרש, של מנכלית בית הספר ומינהל החינוך בעירייה, שנועד להסתיר בריונות ואטימות ובינוניות.
    איך ייתכן ששלוש פקידות ציבור יהרסו מפעל חיים של שלושים ושתיים שנים במחי יד?

  2. יורם

    עיריית חיפה ביצעה פשע כשהחריבה את מגמת המוסיקה הנפלאה הזו.

  3. הורה אופוזיציוני

    נחנקנו כבר ממאבקי המפא"יניקים של מורים שאבד עליהם הכלח ושל הורים שמעדיפים שילדיהם יתבוססו בבינוניות.
    כל הכבוד לעיריית חיפה ולהנהלת בית הספר על פתרון המשבר. עכשיו הבת שלי תוכל ללמוד עם מורים מהאקדמיה ולא עם חטיארים מההסתדרות.

  4. ישראל

    להורה האופוזיציונר , מקומה של הבת שלך במגמת תפירה. היום אחרי שנתיים שהבן שלי משרת בצה"ל כלוחם הוא מתכתב עם מוריו במגמת המוסיקה ומתייעץ איתם על נושאים מקצועיים ברגילות הם מקבלים אותו בביתם. , איפוא יש עוד מורים כאלה במערכת החינוך , עירית חיפה אתם בושה וכלימה כתושב העיר אתם מגעילים אותי.

  5. להורה האופוזיציוני

    בינוניות??? המורים האלו הם מטובי המוסיקאים בארץ והמגמה שהם בנו היא הטובה בתחומה בארץ. החוג העלוב למוסיקה באוניברסיטת חיפה יכול ללמוד מהם, ולא להיפך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר