חוף הכלבים בבת גלים (צילום: יובל בוסין)
חוף הכלבים בבת גלים (צילום: יובל בוסין)

כך הפך חוף הכלבים בבת גלים למפגע מסוכן לכלבים ולבעליהם

בעיריית חיפה טוענים כי בשל ארוזיה נסחף החול שהובא לחוף הכלבים, שנותר מסולע ומלא באבנים. יו"ר ועד שכונת בת גלים יובל בוסין: "הכלבים הולכים על הסלעים, וכל העור מתחת לכפות הרגליים שלה נקרע. בחוף גם פזורים קרסי דיג משולשים, ואל החול נסחפים דגים שבלעו קרסים והכלבים אוכלים אותם"

פורסם בתאריך: 20.2.23 07:57

חוף הכלבים העירוני בבת גלים הפך למפגע מסוכן לכלבים ולבעליהם ולמטרד בשכונה – כך אומר יו"ר ועד שכונת בת גלים יובל בוסין. לדבריו, מדובר ברעיון פופוליסטי של עיריית חיפה שנוצר בשביל להעלות תמונה לרשת הפייסבוק ולקבל קולות בקלפי, אבל לא באמת עבור הכלבים.

חוף הכלבים המגודר נמצא בקצה הצפוני של בת גלים ששימש בעבר דתיים, עד שהוקצה להם החוף השקט. לטענתו של בוסין, המקום הפך מחוף חולי לחוף עם סלעים המקשים על הכלבים את ההליכה: "הכלבים נכנסים למים ואז הולכים על הסלעים, ואחרי כמה פעמים כל העור מתחת לכפות הרגליים שלה נקרע. נוסף על כך, בחוף פזורים קרסי דיג משולשים, וגם זה כמובן מסוכן לכלבים ולבעליהם. אל החול נסחפים דגים שבלעו קרסים, ולא מזמן כלב אכל דג דג כזה וסיים בניתוח אצל וטרינר להוצאת הקרס".

בוסין מסביר שהקצאת חוף לכלבים נועדה לכך שהם לא יסתובבו בחופים האחרים בשכונה, אבל הביצוע יצר מצב מסוכן מאוד.

האם מלכתחילה החוף שהוקצה היה סלעי?

"כן ובמקום לטפל בסלעים, העירייה הביאה כמה משאיות חול ממקום אחר ושפכה אותו על הסלעים. הגלים הראשונים סחפו את החול החדש, וכל מה שנשאר זה אבנים וסלעים. לפני שראש העיר עינת קליש רותם נבחרה, היינו נכנסים עם הכלבים לחופים בק דור ולגונה בשכונה, שהם החופים הצמודים לחוף הכלבים. החופים האלה נקיים, ואין בהם אפילו אבן אחת. אבל עכשיו זה אסור, ונוצר מצב אבסורדי. לי למשל יש כלבה קטנה שמפחדת להיכנס לים לבד. לקחתי אותה על הידיים ונכנסתי איתה למים בחוף הרגיל. בא מנהל החוף ואמר לי שיש חוף כלבים ושאלך לשם. הגעתי לשם, נכנסתי איתה למים, ואז הגיע פקח של העירייה ואמר לי 'אדוני, אם אתה לא יוצא מהמים אני רושם לך דוח'. והוא צודק כי זה לא חוף מוכרז לבני אדם. אין שם מציל וזה לא חוקי, אבל אני ועוד בעלי כלבים כמוני נמצאים במלכוד".

 

חוף הכלבים בבת גלים (צילום: יובל בוסין)

חוף הכלבים בבת גלים (צילום: יובל בוסין)

 

 

בוסין מציין כי בחוף הכלבים נשאר מבנה שירותים ומקלחות שהיה מיועד להריסה: "לא הרסו אותו כי אי אפשר לבנות שום דבר במקומו. מדובר במבנה ישן מוזנח ומסוכן המיועד להריסה, שעדיין ממשיכים לשבת בו אנשי ניקיון".

פנית לעירייה בבקשה שיטפלו בחוף?

"בוודאי. כבר כמעט שלוש שנים אני איתם בשיחות על הנושא הזה, מחודש יוני 2020. החוף גודר בצורה כזאת שאפילו אם העירייה תרצה לנקות אותו, אי אפשר להכניס לשם כלי כבד. איך אני יודע? כמה חודשים אחרי שהפעלתי לחץ על העירייה הם הביאו טרקטור למקום. הטרקטור לא יכול היה להיכנס, אז הם פשוט פירקו את הגדר והכניסו את הטרקטור. הוא נסע לאחור עם הכף על החול, ופשוט קבר את האבנים והסלעים. זה החזיק בדיוק 24 שעות, כמו בפתיחה של החוף, עד שהגיעה רוח, סחפה את החול והכל חזר לקדמותו. גם שמו שם פרגולה שהגג שלה כבר מחורץ, ובחורף כשיורד גשם היא לא נותנת מענה לבעלי הכלבים".

מהו הפתרון לדעתך?

"צריך לנקות את החוף ניקיון יסודי. אמרו לי שיש כאן תופעת ארוזיה (סחף חול; ש"מ), וזה ברור. מה אתה מצפה כשאתה מביא לפה חול מבחוץ ושם על הסלעים? זה תירוץ שמחפה על עבודה לא יסודית. החול הרב שהובא ונשפך כאן גם גרם להרס של כל הצמחייה ובתי הגידול של משפחות בעלי חיים ימיים, חלקן נדירים, ששכנו בין הסלעים ליד המים ונקברו מתחת לחול החדש. אפשר להביא באגר (מחפר; ש"מ) ולנקות את המקום כמו שצריך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: ״חוף הכלבים מטופל באופן שוטף, אך לצערנו ארוזיית החול המאפיינת את כל החופים אינה פוסחת גם על חוף זה. עובדי אגף החופים פועלים באופן סיזיפי ככל שניתן לסילוק האבנים, ואולם אין בכך לתת מענה אמיתי לבעיה הפוגעת כאמור בכל החופים. סככת הצל, כמו כל יתר סככות הצל לאורך החופים, כשמן כן הן – סככות המיועדות להגן מפני השמש והן אינן מיועדות לימים גשומים. בתוך כך, כחלק מהיערכות אגף החופים לעונת הרחצה יינתן מענה משלים גם לחוף הכלבים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רוצה לדעת!

    האם עשו בדיקה אם המקום מתאים לחוף כלבים, לפני שקיבלו את ההחלטה בעירייה? על סמך אילו נתונים/מחקר העירייה החליטה שכאן יקום חוף כלבים?

  2. שני

    למה כל מה שעושים בעיר המסכנה הזו יוצא רע? טיילת חולדה נעולה כבר ארבע שנים, חוף הכלבים הפך למפגע תברואתי, מה הולך בחיפה??? לכו לחוף הכלבים בתל אביב אם אתם רוצים ללמוד איך עושים את זה נכון.

  3. יובל בוסין

    בחוף שצמוד לחוף הכלבים שנקרא בפי העיריה החוף הפתוח או בשפה של הבת גלימים נקרא הבקדור ,שם אין "אירוזיה" שם אין אבנים ולא סלעים כי הוציאו אותם במשך השנים,מעניין…אם רק בחוף הכלבים יש את התופעה הזאת "אירוזיה" ,אז צריך להזמין מחקר בינלאומי שנלמד ממנו איך בחוף אחד יש וחוף שמפריד ביניהם חתיכת שובר גלים קטן אין…זאת תופעה ייחודית שלא קיימת בשום מקום בעולם,רק בחוף בת גלים.

  4. יואב

    מי היועץ של עינת קליש? מי יעץ לה לעשות פתיחה חגיגית ומתוקשרת לטיילת חולדה ואז לסגור אותה לכל תקופת הקדנציה שלה? מי יעץ לה לפתוח דווקא שם את חוף הכלבים כאשר מדובר בחוף סלעי שלא מתאים בעליל לתכלית הזו? מי היועץ שלך קליש? תחליפי אותו, למרות שכעת כבר מאוחר מדי.

  5. שירן, כרמל

    לכל עיר בארץ שיש בה חוף, יש חוף כלבים, כולם פעילים תוססים ומזמינים. כולל נהריה שנפתח בה לאחרונה חוף כלבים. אז איך יתכן שרק בחיפה יש חוף כלבים כל כך מוזנח ריק ודוחה? את הכלבה שלי לא אקח לשם.

  6. קליש בחרה נבחרת יועצים הכי גרועה שרק ניתן...

    איפה שמעורב שובר דשא לא יצמח
    מספיק לראות את תיקיו הכלכליים בעסקיו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר