גל אלברמן. איך דבר כזה יכול לקרות?! (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)
גל אלברמן. איך דבר כזה יכול לקרות?! (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)

סקר: האם גל אלברמן צריך להיות הקפטן של מכבי?

הרוחות סוערות בעקבות מינויו של גל אלברמן, הרכש החדש ממכבי תל אביב שעוד לא שיחק אפילו משחק אחד במדים הירוקים, לקפטן מכבי חיפה. קפטנים לשעבר טוענים: אין למכבי שחקנים שראויים לתפקיד. ומה אתם חושבים?

פורסם בתאריך: 13.7.17 17:04

היום (חמישי) הודיעה מכבי חיפה על מינויו של גל אלברמן, הרכש החדש ממכבי תל אביב, לקפטן הקבוצה לצדו של הקפטן הוותיק ושחקן הבית דקל קינן. את ההודעה על כך מסר המאמן גיא לוזון באסיפת השחקנים במחנה האימונים בפולין.

לוזון אמר לאתר הרשמי: "בעת האחרונה, שבה אנחנו מתגבשים לקבוצה, למשפחה ולמטרה אחת, טבעי לראות את בעלי היכולת להוביל, להנהיג, לפרגן ולחזק את הטוב וגם את זה שפחות. תהליך בחירת הקפטן היתה מורכבת מאי פעם. אני מרגיש שכולנו הגענו לשם מטרה משותפת להשפיע ולעשות את הטוב ביותר. הבחירה בקינן ובאלברמן היתה מתוך הבנה ששניהם יובילו אותנו למימוש המסוגלות והפוטנציאל בצניעות, בסמכות, באהבה גדולה לאנשים, בווינריות ובאמונה במטרה ובדרך".

בקרב רבים מאוהדי מכבי התקבל מינויו של אלברמן בזעם. האוהדים מתקשים להבין כיצד שחקן ששיחק במשך שבע שנים במדי היריבה השנואה מכבי תל אביב ושלא שיחק עדיין ולו דקת משחק אחת במדים הירוקים, קיבל את סרט הקפטן של מכבי חיפה. גם קפטנים של מכבי מהעבר סבורים כי יש בכך טעם לפגם.

אברהם מנצ'ל, קפטן מכבי בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60 שהיה זה שהניף את הגביע הראשון בתולדות המועדון: "במשך שנים יש למכבי בעיה עם שחקני בית דומיננטיים שהם גם מנהיגים כפי שנדרש מקפטן. מי שנתן לו את סרט הקפטן בוודאי מאמין בו, אבל זה בהחלט מחזק את בעיית שחקני הבית במועדון".

ברוך ממן, ששימש קפטן בשנות ה-80: "אלברמן בפני עצמו הוא בחירה מצוינת. הוא מתאים להיות קפטן, הוא אדם מצוין, אבל – וזה אבל גדול – אין היום שום שחקן במכבי שיכול להיות קפטן. זו המציאות והיא קשה, אבל כך נראית היום הקבוצה. זה לא כבוד גדול למועדון. אין לי בעיה עם זה שהוא היה צהוב – זה הדבר הפחות קשה בבחירה שלו – אלא שאין אף שחקן בית ראוי".

אלון חזן, הקפטן בשנים 1995-1993: "קפטן הוא שחקן עם יכולות של מנהיג, ולאלברמן יש את כל מה שקפטן צריך, ולכן הבחירה בו לתפקיד היא טובה. עם זאת, זה אומר שלמכבי חיפה כיום אין בסגל שום שחקן שיכול להיות קפטן ביחד עם קינן. למי שמרים גבה אני יכול להזכיר שגם בעונה שעברה גארי קגלמאכר היה קפטן עם קינן ולא מישהו משחקני הבית. אם לוזון היה בונה על נטע לביא שהוא שחקן בית אז הוא היה ממנה אותו, אבל זה לא כך. אין במכבי אף שחקן בית שמתאים לתפקיד".

גם כוכב העבר איל ברקוביץ' מחזיק בדעה דומה: "אין היום שחקן כוכב במכבי, ועוד יותר מכך – אין היום שחקן בית שמקומו מובטח בהרכב, ולכן הבחירה באלברמן היא מחויבת המציאות. למי שמדבר על כך שהוא צהוב ושהוא הגיע ממכבי תל אביב אני יכול לומר שאין היום שום משמעות לסמל או לצבע".

ומה אתם חושבים?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר