פרופ' ברנרד הרשוביץ, פרופ' ירון הר שי וד"ר ליאור הר שי (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' ברנרד הרשוביץ, פרופ' ירון הר שי וד"ר ליאור הר שי (צילום: דוברות הטכניון)

הכל נשאר במשפחה: שלושה דורות של פלסטיקאים

על במה אחת בטקס קבלת תואר דוקטור לרפואה בפקולטה לרפואה של הטכניון עלו שלושה דורות של רופאים - הסבא פרופ' ברנרד הרשוביץ, הבן פרופ' ירון הר שי והנכד ד"ר ליאור הר שי - כולם מומחים לכירורגיה פלסטית

פורסם בתאריך: 19.7.17 20:02

שלושה דורות של מומחים בכירורגיה פלסטית מאותה משפחה נמצאו על במה אחת בטקס קבלת תואר דוקטור בפקולטה לרפואה של הטכניון: הצעיר שסיים את לימודי הרפואה ד"ר ליאור הר שי, אביו מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי כרמל ובמרכז הרפואי לין פרופ' ירון הר שי, והסבא פרופ’ ברנרד הרשוביץ. את הטקס, שבו קיבלו 117 בוגרי המחזור ה-43 של הפקולטה לרפואה תואר דוקטור, הנחה המשנה לדיקן הפקולטה פרופ’ גיורא פילר, שהוא גם מנהל מחלקת הילדים בכרמל.

בשנת 1946 סיים פרופ’ הרשוביץ (94) את לימודי הרפואה בדרום אפריקה, וכעבור חמש שנים עלה לארץ והיה ממייסדי הרפואה הפלסטית בישראל. הוא אב לשלושה וסב לתשעה נכדים ולחמישה נינים. “בתקופה ההיא עסקנו בעיקר בתיקון מומים מולדים ובטיפול בכוויות”, הוא מספר, “כאשר ייסדתי את המחלקה בבבית החולים רמב"ם זכיתי בשתי מיטות בלבד לטיפולים פלסטיים במחלקת העיניים. כך התחלנו, תוך מחסור רציני במיטות. עם השנים התפתחו טיפולי הקוסמטיקה ויותר רופאים נכנסו לתחום. אני מרגיש מבורך ומודה לאל על שזכיתי להיות נוכח במעמד קבלת התואר של הנכד”.

“אבא גידל אותי להיות רופא ואני גידלתי את ליאור”, אומר פרופ’ הר שי, אב לשלושה וסב לשניים, המשמש כסגן דיקן לפיתוח אסטרטגי בפקולטה לרפואה וכמנהל היחידה והמחלקה לכירורגיה פלסטית בכרמל ובלין, “תחום הרפואה היה תמיד בין כותלי הבית, וכבר בבית הספר התיכון ידעתי שאהיה רופא. בראשית לימודי הרפואה ידעתי שזו תהיה כירורגיה פלסטית ואבי היה המנטור שלי. את ההתנסות המקצועית הראשונה שלי עשיתי במשך שבועיים במחלקה של אבא ברמב"ם. עם השנים יצא לאבי ולי לבצע מחקרים ולכתוב מאמרים משותפים, וכעת יש לי מאמרים משותפים עם בני ליאור”.

ד"ר הר שי (31) התחתן לאחרונה וכיום הוא מתמחה במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז רפואי רבין בפתח תקוה. “כשביקשתי להתקבל ללימודי רפואה אבא סירב להביע דעה בעד או נגד”, הוא מספר, “רק לאחר שהתקבלתי הוא אמר לי שהוא תומך בי בכל מאודו. גם הבחירה בפלסטיקה לא היתה דבר מובן מאליו. אבא אמר לי ‘תעשה מה שאתה מרגיש’, ובמהלך הלימודים אכן חיפשתי תחומים אחרים. בדקתי את תחום הקרדיולוגיה והתעניינתי בנוירולוגיה, אבל יותר מכל נמשכתי לכירורגיה פלסטית משחזרת. אני גאה להמשיך בדרכם של אבא ושל סבא”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר