מנוף מעל לבית הספר בנאות פרס (צילום: רמי שלוש)
מנוף מעל לבית הספר בנאות פרס (צילום: רמי שלוש)

מנוף מעל בית הספר מעורר חשש בנאות פרס

הורים לתלמידי בית הספר החדש פנו לוועד השכונה כדי שיפעל נגד הפעלתו של המנוף, שהזרוע שלו נמצאת מעל לבית הספר. "יש הרבה בעיות בטיחות בשכונה", אומר נציג הוועד אבי ברקו

פורסם בתאריך: 27.8.17 12:42

מנוף שניצב בסמיכות לבית הספר החדש בנאות פרס גורם לחששות רבים אצל ההורים לתלמידים שיפתחו את שנת הלימודים ביום שישי. החשש נובע מכך שבעבר כבר קרסו עגורנים בארץ וגרמו לנפגעים, כולל סמוך למוסדות חינוך. ההורים פנו לנציג ועד השכונה אבי ברקו כדי שיפעל למענם, ובוועד מציינים שעדיין לא התקבלו החלטות אופרטיביות באשר לצעדים שיש לנקוט אם המצב לא ישתנה.

ברקו: "הזרוע של העגורן נמצאת ממש מעל לבית הספר. העגורן עובד בפרויקט הסמוך לבית הספר, וכשהזרוע שלו מסתובבת אז פעם החלק האחורי של הזרוע, זה עם המשקולות, נמצא מעל בית הספר, ופעם החלק עם המשא. הזרוע עוברת מעל החצר והמבנה כי הכל בנוי אחד ליד השני. ההורים פנו אלי כנציג השכונה ולנציג נוסף שמרכז את המאבק. נפתחה גם קבוצת ווטסאפ של ההורים שמתקוממים על הבעיה".

מה עשית עד כה?

"אני בקשר טוב עם העירייה כנציג התושבים ואני מקווה שהם יסייעו. עד עכשיו הם חזרו אלי מהר כדי לפתור את הבעיות בשכונה. לחלק מהבעיות יש פתרון ולחלק לא. תאונות אפשר למנוע. אנחנו לא רוצים שיגידו אחר כך 'לא עשינו, יכולנו למנוע את האסון'.ויש עוד הרבה דוגמאות כאלה בשכונה".

אלו בעיות בטיחות יש בשכונה?

"למשל בנושאי תחבורה ודרכי גישה. הרחובות צרים מאוד. בקושי יכולים לעבור בהם בו זמנית שני כלי רכב האחד ליד השני. יש רחוב שבו אפילו הרכב חייב לעצור אם בא רכב ממול כדי לא לגרום לתאונה. יש הרבה דברים בשכונה שצריך לתת עליהם את הדעת והם היו היו צריכים להילקח בחשבון כבר בשלב התכנון, כי אחר כך קשה לשנות".

האם ההורים הודיעו מה יקרה אם לא יימצא פתרון לבעיית העגורן?

"עדיין לא. לא נראה לי שהחליטו כבר על דרך אופרטיבית מלבד הפנייה".

ממשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים נמסר בתגובה: "כל מיקום של עגורן באתר בנייה מחייב היתר מהרשות המקומית שאמורה לתכלל את כלל השיקולים הנוגעים למיקומו, ובכלל זה מבני ציבור הסמוכים לאתר. על כן יש לפנות לרשות המקומית לתגובה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "משרד הכלכלה אישר על פי חוק את בטיחות המנוף. העירייה הורתה לחברת הבנייה להגביל בעזרת מגבילי תנועה מכניים את תנועת המנוף באופן שלא יאפשר בשום מצב פעילות של המנוף מעל מבנה בית הספר. אגף הפיקוח על הבנייה מקיים פיקוח על פעילות העגורן כדי לוודא כי הנחיות הבטיחות נשמרות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר