תווים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תווים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

15 בתי ספר יסודיים בחיפה יפתחו את הבוקר עם שיר

במסגרת פרויקט "שיר של יום" ילמדו הילדים מדי שבוע שיר אחד וישירו אותו מדי בוקר. בין השירים: "קום והתהלך בארץ", "אנשים טובים באמצע הדרך", "אני ואתה נשנה את העולם", "ילדים זה שמחה" וגם "שבחי ירושלים"

פורסם בתאריך: 30.8.17 17:50

מאות תלמידים מ-15 בתי ספר יסודיים בחיפה ישתתפו השנה בפרויקט "שיר של יום", שבמסגרתו הם ילמדו מדי שבוע שיר אחד וישירו אותו מדי בוקר. בתי הספר שישתתפו במיזם הם הפתוח ע"ש בארי, אהוד, גבריאלי, מוריה ברקאי, אהרון הרא"ה (בנות), רמב"ם, תל חי, דגניה, דינור, רוממה, הבונים, רמות, בן גוריון, שלווה ומגינים.

לפי התוכנית של משרד החינוך במחוז תקדיש כל כיתה כרבע שעה ביום לנושא השירה, ובצד השירים יתקיים שיח על נושאים אקטואליים וערכיים אשר עולים מהשירים. לפי התוכנית תשמיע המורה את השיר, תלמד אותו, ולאחר מכן יתקיים השיח. התוכנית תסתיים בארוחת בוקר קלה.

בין השירים שיילמדו ניתן למצוא את "צל ומי באר" "קום והתהלך בארץ" של יהורם טהר לב, "האורח", "שירת העשבים" ו"אנשים טובים באמצע הדרך" של נעמי שמר, "מילה טובה" של יעקב גלעד, "אמא שלי" ו"אני ואתה נשנה את העולם" של אריק אינשטיין, "תודה" של עוזי חיטמן, "לתת נחמה" של רחל שפירא ו"פתאום קם אדם" של שלמה ארצי. בנוסף ילמדו התלמידים שירים העוסקים ביהדות המזרח וספרד כמו "ילדים זה שמחה" של יהושוע סובול, "אח יא ראב" של חיים חפר, "שמע ישראל אלוהי" של יוסי גיספן, "כינור דוד" של אביהו מדינה, "המסע לארץ ישראל" של שלומה גרוניך ומקהלת שבא ו"שבחי ירושלים" מן המקורות.

במשרד החינוך במחוז מציינים שמטרות התוכנית הן להעשיר את שפתם של התלמידים דרך היכרות עם מטבעות לשון ייחודיים ולחשוף אותם לשירים של תרבות ומורשת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר