חברי הצוות הזוכה עם אנשי המכון הישראלי לחדשנות והחברה הכלכלית חיפה (צילום יח”צ)
חברי הצוות הזוכה עם אנשי המכון הישראלי לחדשנות והחברה הכלכלית חיפה (צילום יח”צ)

הפיתוח מספר 1: בדיקת דם ביתית לאבחון התקפי לב

הוכרז הפיתוח הזוכה בהאקתון הקרדיולוגיה החיפאי: ערכה לבדיקת דם ביתית שתאפשר לחולה לדעת אם עליו להגיע בדחיפות לבית חולים גם ללא סימנים מוקדמים נוספים

פורסם בתאריך: 18.9.17 13:16

שלושת המרכזים הרפואיים הגדולים בחיפה – רמב”ם, כרמל ובני ציון – שיתפו פעולה בתחרות שמטרתה היתה למצוא פתרונות לאתגרים בתחום הקרדיולוגיה. בתום מרתון הפיתוח – יוזמה של BeWell חיפה מייסודו של המכון הישראלי לחדשנות והחברה הכלכלית חיפה – זכה המיזם שפיתחו אריאל בטיטו, אור הירשפלד וליאת כהן: ערכה ביתית לבדיקת דם ביתית שתאפשר זיהוי מוקדם של התקף לב גם בהיעדרם של סימנים מוקדמים אחרים.

ההאקתון שהתקיים בפארק מדעי החיים ארך 36 שעות והשתתפו בו 14 צוותים של יזמים, מפתחים, חוקרים ואנשי צוות רפואי. מנהלי בתי החולים וראשי מחלקות הקרדיולוגיה בהם ליוו את הצוותים ושימשו שופטים. לזוכים יוענק פרס כספי של 15,000 שקל והם יזכו ליישם את הפיתוח בתהליך מואץ.

את ההאקתון פתח מנהל מחלקת הקרדיולוגיה של בני ציון פרופ’ אורי רוזנשיין שהציג את האתגרים הרפואיים הדחופים בתחום הקרדיולוגיה. “האתגר העיקרי שמולו עומדת הרפואה המודרנית בתחום הוא איסוף וניתוח המידע הרב הקיים בתחום הקרדיולוגיה שבעזרתו ניתן להקל על הצוותים הרפואיים את הליך קבלת ההחלטות, את זרימת המידע הרפואי הרב על המטופל ואת פיתוח הכלים שיסייעו לחולה לקחת שליטה על מצבו הבריאותי”, אמר פרופ’ רוזנשיין, “אנו מאמינים כי בעזרת הכלים הטכנולוגיים המתקדמים שקיימים בחברות הסטארטאפ אפשר לתת מענה לכך, ולכן נרתמנו ליוזמה”.

הזוכים במקומות הראשון, השני והשלישי זכו גם בפגישה אישית עם מנהלי המכון האמריקאי לקרדיולוגיה שצפויים להגיע בחודש הבא לישראל, וביחד עם אנשי המכון הישראלי לחדשנות הם ינסו לאתר פיתוחים ישראליים פורצי דרך בתחום הקרדיולוגיה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר