מסתננים מפגינים בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
מסתננים מפגינים בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

הריאלי – בית הספר היחיד בחיפה שחתם על מכתב נגד גירוש מהגרים

אנשי הנהלת הריאלי בראשות המנכ"ל ד"ר יוסי בן דב ומנהלי הסניפים חתמו על המכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך נפתלי בנט. בן דב: "מקווה שאנשי החינוך האחרים בחיפה גם יחתמו"

פורסם בתאריך: 24.1.18 14:21

אנשי הנהלת בית הספר הריאלי בראשות המנכ"ל ד"ר יוסי בן דב ומנהלי הסניפים חתמו על מכתב נגד גירוש מבקשי המקלט מישראל. המכתב שעליו חתומים כ-100 אנשי חינוך מכל רחבי הארץ נשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך נפתלי בנט.

מלבד מנהלי הריאלי לא חתום על המכתב אף איש חינוך מחיפה, ובכלל זה אף לא אחד ממנהלי בתי הספר העירוניים או הממלכתיים. בעוד שחששם של מנהלי בתי הספר היסודיים לצאת נגד שר החינוך הוא מובן, שתיקתם של המנהלים בבתי הספר העירוניים והפרטיים האחרים היא תמוהה. בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" הביע בן דב תקווה ששאר מנהלי בתי הספר יצטרפו לחותמים.

במכתב לנתניהו ולבנט נאמר בין השאר: "אנחנו, שאמונים על חינוך ילדים וילדות בכל הגילאים, שמלמדים את היסודות הערכיים והחוקתיים שעליהם הוקמה מדינת ישראל כפי שנכתבו ועוגנו במגילת העצמאות, ושעסוקים יום יום ושעה שעה, הלכה למעשה, בהקניית ערכים דמוקרטיים, אוניברסליים והומניסטיים ובהכרת יסודות החמלה והאנושיות המונחים בבסיס המורשת התרבותית ברוח 'ואהבת לרעך כמוך', קוראים לכם לעצור את גירוש מבקשי המקלט לאריתריאה ולסודן, למדינות שבהן צפויים להם עינויים, סבל ומוות, ולמצוא להם פתרון אנושי והומני במדינת ישראל".

 

 

בן דב: "זו התארגנות נכונה, והמכתב כתוב ומנוסח היטב. אנחנו מחנכים את התלמידים שלנו לערכים מסוימים וחושבים שההתנהלות הזו מנוגדת לערכים שאותם אנחנו מלמדים, אחרת נכניס את התלמידים שלנו לקונפליקטים ולסתירות".

האם היותכם בית ספר פרטי סייעה לכם להחליט להצטרף לחותמים?

"ראשית, אנחנו עדיין לא בית ספר פרטי. אנחנו חלק מהמערכת של משרד החינוך ונישאר כך בחמש השנים הקרובות, וגם לאחר מכן נמשיך להיות חלק מהמערכת רק בחטיבה העליונה. שנית, חשוב לי לציין שרוב החותמים באים מהמערכת הציבורית של בתי ספר שנמצאים בפיקוח משרד החינוך. אני מקווה שאנשי החינוך האחרים בחיפה גם יחתמו. בכל יום מצטרפים אנשי חינוך נוספים. הגירוש הוא גזר דין מוות ידוע מראש וצריך למנוע אותו".

 

ד"ר יוסי בן דב (צילום: דודו בכר)

ד"ר יוסי בן דב (צילום: דודו בכר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסף

    איזה מהגרים? אנא דייקו, מסתננים/פליטים/מהגרים לא חוקיים! ותעשו גם השוואה למדינות ״נאורות״ כמו אוסטרליה ואיטליה ועוד…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לחותמי המכתב
    המדינה מונעת מהאנשים הללו אפשרות להגיש בקשות לקבלת מעמד פליט ואח"כ מגרשת אותם בתואנה שאינם פליטים. כמדינה שמרבית אזרחיה הותיקים היו פליטים – לא זו הדרך. מן הראוי שנזכור את עברנו ואת השערים הנעולים בהם נתקלו הורינו וסבינו בחפשם מקלט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר