הטכניון (צילום: חגי פריד)
הטכניון (צילום: חגי פריד)

קבוצת חילופי שפות עברית-ערבית נפתחה בטכניון

הקבוצה שפועלת בחינם צברה לדברי המארגנים פופולריות רבה תוך זמן קצר, ואל המפגשים מגיעים סטודנטים, תושבים יהודים וערבים וגם מאום אל-פחם, מסכנין וממזרח ירושלים. בינתיים לא מדברים שם על פוליטיקה

פורסם בתאריך: 4.4.18 09:39

יוזמה פרטית של בוגר הטכניון יובל בן ארי ושל שלושה סטודנטים מאפשרת לציבור היהודי ללמוד ערבית בחינם בטכניון או לשפר את ידיעת השפה, ולציבור הערבי לשפר את העברית. הלימוד מתבצע במפגשים של חילופי שפות שמתנהלים פעמיים או שלוש פעמים בחודש בימי רביעי בבית אולמן בטכניון.

בן ארי: "יוזמה כזו כבר פועלת באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ואנחנו החלטנו להרים את הכפפה ולעשות את זה גם בטכניון. התברר לנו שהרבה יהודים רוצים ללמוד ערבית ושהרבה ערבים רוצים לשפר את העברית שלהם. כמה שזה יישמע מוזר, בחיפה שהיא עיר מעורבת אין פלטפורמה כזו".

מי מגיע למפגשים?

"לא רק סטודנטים אלא אנשים שמעניין אותם לדבר. היוזמה התפשטה בכל הצפון מפה לאוזן מכיוון שאנשים מרגישים שיש צורך בדיאלוג. התחלנו בכך רק לפני שבועיים וכבר קיימנו שני מפגשים שלכל אחד מהם הגיעו יותר מ-30 איש, חלקם מרחוק. לאחד המפגשים הגיע מנהל סטארט אפ מאום אל-פחם שעובדיו הם יהודים, והוא חיפש מסגרת לשיח עם יהודים כי בעבודה הוא לא מצליח לעשות זאת. למפגש הראשון הגיעו שני נערים ממזרח ירושלים שרוצים ללמוד בטכניון ביחד עם המורה שלהם. הם סיירו בטכניון והגיעו למפגש ונפגשו עם סטודנטים. במפגש השני הגיעו שני ילדים מסכנין עם אמם. נוסף על כך הגיעו עשרות סטודנטים יהודים שמדברים ערבית ברמות שונות כדי להשתפר. התפישה שלנו היא שכאשר אתה מגביר את ידיעת הערבית שלך שלמדת במקום מסוים אתה תורם להגדלת הידע של השפה הערבית בחיפה, וזה דבר טוב כי זה מגדיל את האפשרות למפגש ולדיאלוג".

 

 

מארגני המפגשים מפעילים קבוצת פייסבוק בשם "נפגשים לדבר ערבית ועברית", וחברים בו 233 איש.

בן ארי: "הקבוצה היא בעברית ובערבית ויש בה פעילות ערה, ויש גם קבוצת הווטסאפ. משתי הקבוצות למדנו שהמחסום העיקרי של למידת שפה הוא החשש לטעות, וכאן זה נעלם".

האם עולים במפגשים גם נושאים פוליטיים?

"אנחנו לא נכנסים לפוליטיקה כי כדי לעשות את זה צריך מבנה ארגוני רציני יותר, צריך מסה של אנשים. כרגע אנחנו רוצים רק תנועה של אנשים – ליצור קבוצה של כמה מאות סטודנטים ותושבים שבאים להחליף שפות. אחרי זה אני מניח שיצמח משהו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר