המחזה "ביאות ראשונות" (צילום: אלון שפרנסקי)
המחזה "ביאות ראשונות" (צילום: אלון שפרנסקי)

מחזה חדש בתיאטרון חיפה על זוג חרדי בערב כלולותיו

הפקת מקור חדשה של תיאטרון חיפה בשם "ביאות ראשונות" תעלה ביום ראשון הבא על במת התיאטרון. את המחזה כתב הפסיכיאטר והמחזאי אורי ניצן, ומשתתפים בו לירון בן שלוש וישי גולן

פורסם בתאריך: 10.6.18 11:27

ביום ראשון, 17 ביוני, יעלה תיאטרון חיפה הפקת מקור חדשה בשם "ביאות ראשונות". את המחזה כתב הפסיכיאטר והמחזאי אורי ניצן, ומשחקים בו לירון בן שלוש וישי גולן.

בתיאטרון מציינים כי המחזה מאפשר הצצה נדירה על ערב כלולותיו של זוג חרדי, והוא עוסק בקושי שבדינמיקה המינית בין בני זוג, במסתורין הנלווה לה ובמאבק של האדם על האינטימיות. מה שנדמה תחילה כמבט מבעד לחור המנעול אל חדר המיטות של הזוג, חושף בהדרגה אמת מורכבת הרבה יותר אשר מקרבת את המחזה לעולמו של הצופה באופן מטלטל.

 

 

"המחזה עוסק בתופעה התרבותית הנרחבת של אובדן האינטימיות הזוגית – נושא שקיים בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו", אומר במאי ההצגה עמיר קליגר, "במובנים רבים המיניות נהרסה כשהיא הפכה לציבורית ולחשופה – הצורך לגלות פחת, החוויה התרוקנה מההתרגשות ומהסקרנות שמאפיינות אותה, וכולנו הפכנו לחקיינים חסרי מודעות של שפה מינית דלה ובנאלית. 'ביאות ראשונות' מבקש לתת מקום למאבק העיקש וההישרדותי שלנו על האינטימיות בחיינו".

ניצן הוא מנהל המחלקה הפתוחה לטיפול בדיכאון ומשברי חיים במרכז לבריאות הנפש שלוותה. עד היום הוא העלה כמה מחזות, ובהם "הימים של עאדל" ו"ליצני החצר" בתיאטרון פסיק בירושלים, "עזיז אפנדי – הסוד של שבתאי צבי" בתיאטרון המרתף ו"בייבי בום" בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר