ד"ר עדו אורלין (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר עדו אורלין (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

שיעור גידולי סרטן הכליה בישראל נמוך בהשוואה לעולם

מחקר שערך ד"ר עדו אורלין מהמחלקה האורולוגית במרכז הרפואי כרמל ושהקיף כ-10,000 מטופלי סרטן כליה (RCC) בארץ קובע כי שיעור ההיארעות של גידולי סרטן הכליה בישראל הוא נמוך בהשוואה לנתונים העולמיים

פורסם בתאריך: 24.12.18 07:47

מחקר שנערך במרכז הרפואי כרמל ושהקיף כ-10,000 מטופלי סרטן כליה (RCC) ברחבי הארץ קובע כי שיעור ההיארעות של גידולי סרטן הכליה בישראל הוא נמוך בהשוואה לנתונים העולמיים. עורך ומגיש המחקר ד"ר עדו אורלין מהמחלקה האורולוגית בכרמל זכה בפרס הצטיינות על מחקרו שנבחר כעבודה מצטיינת בכנס האורולוגי הישראלי השנתי.

מנהל המחלקה האורולוגית ד"ר יורם דקל מציין כי לוועדה המדעית של הכנס הארצי הוגשו מאות עבודות מכל בתי החולים בארץ וכי מהמחלקה נבחרו עוד ארבע עבודות להצגה בכנס. ד"ר בוריס פרידמן, רופא בכיר במחלקה, הציג עבודה בנושא התקן חדשני בטיפול באי נקיטת שתן בנשים; ד"ר אילונה פילוסוב הציגה עבודה בנושא טיפול בשטיפות בגידולי שלפוחית השתן; ד"ר ראני זרייק הציג עבודה בנושא כריתת ערמונית סגורה; וד"ר גל רינות מזרחי הציגה את נושא סרטן הערמומית כגורם סיכון בסרטן שלפוחית השתן.

 

 

בעבודתו הזוכה הסביר ד"ר אורלין כי סרטן הכליה הוא הסרטן השלישי הנפוץ בעולם במחלות סרטן מערכת השתן וכי גידולי ה-RCC מתגלים לרוב כממצא אקראי. במחקרו הסתמך ד"ר אורלין על כ-10,000 מטופלי RCC שאותרו במאגר הנתונים הארצי, ועלה ממנו כי שיעור ההיארעות הממוצע בישראל הוא שמונה אנשים לכל 100,000. היארעות גבוהה יותר של מחלה נצפתה בעשור השביעי לחיים והיא נפוצה יותר במגזר היהודי מאשר במגזר הערבי. למחקר שותפים גם ד"ר דקל, ד"ר ברברה סילברמן, ד"ר בוריס שטיין ופרופ' אבי שטיין.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר