נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)
נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)

תלמידות הריאלי דורשות ללבוש מכנסיים קצרים

בעקבות פנייה של בנות מסניף היסוד אחוזה של בית הספר הריאלי שדורשות לאפשר להן ללבוש מכנסיים קצרים ומכנסי טייץ פנתה מועצת התלמידים בסניף להנהלה הראשית בדרישה לבטל את האפליה בין בנים לבנות בתקנון בית הספר

פורסם בתאריך: 23.1.19 19:51

מועצת התלמידים בסניף היסוד של בית הספר הריאלי באחוזה מבקשת מההנהלה הראשית של המוסד לבטל את האפליה לטענתה בתקנון בית הספר שלא מאפשר לתלמידות ללבוש מכנסיים קצרים ומכנסי טייץ.

לטענת המועצה, תקנות בית הספר מפלות בצורה בוטה את כל הבנות בריאלי בנושא הלבוש לעומת הבנים. יוזמות הפנייה הן תלמידות בסניף שפנו למועצת התלמידים, אשר מורכבת מתלמידי הכיתות הגבוהות, וביקשו את התערבותה.

במכתב של מועצת התלמידים להנהלה הראשית נכתב: "אנו, תלמידי מועצת התלמידים בסניף יסוד אחוזה, מבקשים לשנות את תקנון הלבוש של תלמידות בית הספר. ילדי המועצה הם אוזן קשבת לכל תלמידי בית הספר, ותפקידנו הוא לייצג אותם נאמנה. בנות בית הספר פנו אלינו בבקשה לנסות לשנות את החוק בתקנון שקובע שלבנות אסור לבוא לבית הספר במכנסיים קצרים, אלא עם אורכם מגיע עד הברך. נוסף על כך יש אי שביעות רצון מכך שבנות בית הספר לא יכולות להגיע במכנסי טייץ גם בימים שבהם יש שיעורי חינוך גופני. יש אפליה בוטה בין הבנים לבנות".

 

 

מנהלת סניף יסוד אחוזה איילה יהודה: "אני חושבת שהבנות צודקות. על פי התקנון אנחנו מחויבים להקפיד על אורך המכנסיים הקצרים של הבנות שיגיעו עד הברך, ואילו לגבי הבנים אין הגבלה. למרות שהבנו את צדקת טענותיהם הסברנו למועצת התלמידים שמדובר בתקנון בית הספר שמחייב את התלמידים בכל הסניפים, וכדי לשנות אותו יש לקבל החלטה בהנהלה הראשית. לצורך כך הן נברו בארכיונים ומצאו תמונות שבהן נראות תלמידות שלמדו בעבר בריאלי כשהן לובשות מכנסיים קצרים בשיעורי חינוך גופני".

מהו הסיכוי שההנהלה תסכים לשינוי?

"ההנהלה מתייחסת ברצינות לבקשות של התלמידים מכל הסניפים. ההצעה תיבחן, וייתכן שגם התלמידים והתלמידות יוזמנו להשמיע את עמדתם לפני שתתקבל החלטה סופית".

 

סניף היסוד אחוזה של בית הספר הריאלי

סניף היסוד אחוזה של בית הספר הריאלי

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר