מצלמת אבטחה (צילום: טס שפלן, ג'יני)
מצלמת אבטחה (צילום: טס שפלן, ג'יני)

נדחתה תוכנית להצבת מצלמות אבטחה ברחבי חיפה

התוכנית להצבת מצלמות אבטחה בעיר, שתוקצבה בשני מיליון שקל, לא אושרה על ידי עיריית חיפה, וזאת למרות תמיכתם של גורמים רבים ובהם ראש ועדת הביטחון העירונית אלי לנדאו, נציג הציבור בוועדה איתמר צ'יזיק וקצין המבצעים בתחנת זבולון רפ"ק שחר ורדי

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:04

עיריית חיפה דחתה תוכנית רב שנתית להצבת מצלמות ברחבי העיר שהגיש האגף העירוני לביטחון ושירותי חירום, וזאת על אף המלצות משטרת ישראל להתקין את המצלמות – כך עולה מדיון בנושא שקיימה ועדת הביטחון העירונית שהתקיימה בשבוע שעבר.

בישיבה מסר ראש מינהל תפעול ופיתוח תשתיות בעירייה דוד לוריא כי התוכנית לשנת 2019 תוקצבה בשני מיליון שקל, אך לא אושרה. חברי הוועדה מתחו ביקורת על ההחלטה לא לאשר את התקציב, ויו"ר הוועדה אלי לנדאו אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי הוא מתכוון לדרוש מראש העיר עינת קליש רותם תקציב מיוחד להתקנת המצלמות בעיר.

מנהל האגף לביטחון ושירותי חירום יאיר זילברמן, שעסק בדיון במרכיבי העלאת תחושת הביטחון האישי בשכונות, ציין בדבריו את חשיבותן של המצלמות ובכלל זה את עיבוי רשת המצלמות שכבר מוצבת בעיר במצלמות דמה, את הנחיצות בריבוי מצלמות עם יכולת ניתוח וידיאו, ואת הצורך בהוספת מצלמות ניידות שיסייעו לסגור את מעגל האבטחה.

בישיבה התייחס נציג הציבור בוועדה איתמר צ'יזיק לצורך הדחוף בהתקנת מצלמות נוספות: "באופן כללי, תחושת הביטחון של התושבים היא ירודה. ערים גדולות מרושתות בהרבה מצלמות, אך בחיפה מספר המצלמות נמוך מאוד".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר צ'יזיק כי בישיבה דובר על כך שנדרשות עוד 600 מצלמות: "מצב הביטחון האישי של תושבי חיפה הוא לא טוב. בכל יום מתרחשות בעיר פריצות וגניבות מבתי התושבים, והמשטרה עומדת חסרת אונים. כשמדברים על מצלמות מדברים על מוצרים חכמים שמסוגלים לזהות פנים. מצלמות כאלה כבר פועלות בחיפה, אבל לא מספיק".

כיצד פועלות המצלמות הללו?

"הן מחוברות למוקד עירוני, וכאשר אדם שהורשע בעבר בגניבה נקלט במצלמה, מיד נדלקת לידו נורית אדומה. זה אומר למוקדנים 'שימו לב לאיש זה'. אם תהיה פריצה באותה העת ברחוב שבו הוא זוהה, יש כבר חשוד פוטנציאלי במעשה. כאשר עבריין בפוטנציה יודע שהוא מצולם הוא מתנהג אחרת, אבל בשביל זה צריך להשקיע כסף. בישיבה אמרתי שעצוב שיש היום חברות ישראליות שמתמחות בנושא ושמרשתות ערים בכל עולם במצלמות, ואנחנו בישראל הולכים יחפים".

גם קמב"ץ תחנת זבולון רפ"ק שחר ורדי אמר בישיבת הוועדה כי הוא מצדד בהוספת מצלמות כמענה לסיכול, להרתעה ולפתרון תיקים פליליים. "יש מצלמות שכוללות מערכת כריזה הנשלטת מהמוקד, ובעת פעילות חשודה ניתן לכרוז למי שנמצא במקום לעזוב את השטח. זה מוריד חלק מהעומס המוטל על ניידות הסיור", אמר ורדי.

תגובתה של עיריית חיפה לדחיית התוכנית תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    בטחון הוא לא צורך ראשון במעלה .כל הגנבים יבואו לעבוד בחיפה .אבל שיתחילו בבתים של חברי מועצת העיר ואז יהיו מצלמות מיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר