הרב אורי אוזן. "לא יקום ולא יהיה" (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)
הרב אורי אוזן. "לא יקום ולא יהיה" (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

זעם בש"ס מהדרתם מדיוני תקציב התרבות התורנית

יו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן לא זומן לדיונים בעיריית חיפה באשר לחלוקת תקציב התרבות התורנית בעיר. אוזן: "יש מישהו שיושב מאחורי הקלעים ולוחש באוזן שמאל של ראש העיר למדר את הספרדים בעיר"

פורסם בתאריך: 4.3.19 07:58

בסיעת ש"ס במועצת העיר זועמים על כך שיו"ר הסיעה הרב אורי אוזן אינו שותף לדיונים בעיריית חיפה באשר לחלוקת תקציב התרבות התורנית בעיר.

כזכור, לפני כשבוע וחצי נחשף ב"כלבו – חיפה והצפון" על חילוקי דעות שהתגלעו בין הסיעות הדתיות במועצה על חלוקת תקציב התרבות התורנית, שגדל השנה ל-3,116,000 שקל ושכל סיעה מעוניינת להגדיל את הנתח שלה בו. חבר המועצה אריה בליטנטל מאגודת ישראל הצהיר כי הפערים אינם גדולים וכי בישיבה מתוכננת עם ראש העיר עינת קליש רותם ועם סגן ראש העיר מיכי אלפר מדגל לתושב העניין ייפתר. עוד הוסיף בליטנטל כי הוא מקווה שגם אוזן ישתתף בשיחות וכי בכל מקרה "לא נקפח אותו".

אלא שלפגישה עם ראש העיר אוזן לא זומן, בעוד שבליטנטל, אלפר וגם יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי זומנו והשתתפו בה. בש"ס, שהיא הסיעה הדתית היחידה שיושבת באופוזיציה שמעו על קיומה של הפגישה וזעמו על הדרתם. גורמים בסיעה אף קושרים את ההחלטה לא לזמן את אוזן בכך ששר הפנים ויו"ר מפלגת ש"ס מעכב את האישור למינוי סגן ראש עיר חמישי בשכר – בקשה שהוגשה כבר בחודש דצמבר.

 

 

אוזן, לא סופרים אתכם?

"איך ייתכן שלפגישה עם כל ראשי הסיעות הדתיות בעיר ביחד עם הצוות המקצועי של העירייה לא הוזמן הנציג הספרדי היחיד שמייצג יותר מ-6000 איש? קואליציה, אופוזיציה – זה שטויות. יש מישהו שיושב מאחורי הקלעים ולוחש באוזן שמאל של ראש העיר למדר את הספרדים בעיר. יש פה מגמה להשתלט על ציבור שלם, להוציא אותם ממבני החינוך שנתנו להם ולא לתת להם תקציבים. לא יקום ולא יהיה. נילחם בכל הכוח על הכבוד של הציבור. אותי בחר הציבור, ואני צריך לשבת ביחד עם כולם ולדון בתקציבים המגיעים למגזרים השונים. לא ייתכן שנציג אגודת ישראל או דגל לתושב ייצג ציבור שלא בחר בו. אני קורא לקליש רותם ליישר עמדות ולדאוג גם לציבורים נוספים. היא ראש העיר של כל העיר, גם של מי שהנציגים שלהם לא יושבים בקואליציה. ראש העיר יודעת את עמדותי ואת רחשי לבי. אנחנו נמצאים ביחסים מצוינים, אבל לא אתן לשום גורם שמקורב אליה להרוס ולמחוק ציבור שלם בעיר".

בליטנטל, העירייה נגד הספרדים?

"היתה לנו ישיבה אחת ואנחנו באמצע של ליבון הדברים. עוד לא סיימנו את הנושא, ובשבוע-שבועיים הבאים נדע את הכל. אחרי שהכל ייגמר נדבר".

רמתי, גם אתה רוצה חלק מהעוגה?

"כולם מצפים לקבל סכומים גדולים יותר כדי שהעירייה תראה שהיא משקיעה בתחום זה. אנחנו דואגים גם לציבור החרדי הספרדי. כולם צריכים לקבל את חלקם ביחס לגודלם האמיתי באוכלוסייה".

את תגובתו של אלפר לא ניתן היה להשיג. תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר