שמשון עידו ויצחק בלס
שמשון עידו ויצחק בלס

הליכוד לשלטון המקומי ולמשרד החינוך: התערבו בנושא הקייטנות

סיעת הליכוד שלחה מכתבים ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב בבקשה שיתערבו בנושא העלאת תעריפי הקייטנות והעברת הפעלתן לחברת משכ"ל: "נבקש את עזרתכם בנושא על מנת להקל על הנטל הכספים הצפוי להורים וצעירים שגם כך סופגים הוצאות נכבדות בחודשי הקיץ"

פורסם בתאריך: 16.5.19 07:58

סיעת הליכוד במועצת העיר שלחה מכתב ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב בבקשה שיתערבו בנושא העלאת תעריפי הקייטנות והעברת הפעלתן לחברת משכ"ל. על המכתב חתומים יו"ר הסיעה שמשון עידו ושני חברי המועצה הנוספים של הליכוד יצחק בלס ואלי בן דיין.

בימים האחרונים הודיעה עיריית חיפה לאלפי הורים כי קייטנות הקיץ ינוהלו השנה על ידי משכ"ל ולא על ידי מתנ"ס נוה יוסף, ועל כך כתבה סיעת הליכוד לביבס: "על פניו, המהלך למעבר למשכ"ל היה אמור להיות שקוף לתושבים, ולפי ההסברים שפורסמו אמור היה המהלך להיטיב עם התושבים על ידי שיפור הפעילויות והתכנים .הופתענו לגלות כי מאחורי המהלך, שעל פניו נראה תמים ואולי אף לגיטימי, מתחבאות עובדות אשר עד לרגע זה אינן ידועות לנו ודורשות הסבר ובדיקה".

בהמשך המכתב פורטו הנושאים שלדעת החתומים עליו דרושים בדיקה: "1. ביטול חוזה שנחתם עם ההורים באופן חד צדדי. להורים שחתמו על חוזה בתחילת השנה נקבע כי הפעילות תסתיים ב-31 ביולי. 2. תעריפי הקייטנות בתאריכים אלה הם שווי ערך לתשלום ששולם – כ-935 שקל – וניתן היה לקבל הנחה של עד 200 שקל. נוסף על כך, באזורים מוחלשים אף זוכים להנחות משמעותיות יותר. התעריפים החדשים שנקבעו הם 680 שקל לפעילות שתסתיים בשעה 14:00 ו-1,180 שקל לפעילות שתסתיים בשעה 17:00 ותכלול ארוחת צהריים חמה".

 

 

את המכתב חתמו חברי סיעת הליכוד בבקשה להתערבותם של ביבס ואבוהב בעניין: "הלכה למעשה, השינוי שנוצר הביא לעליית מחיר של עשרות אחוזים ולקיצור ימי הקייטנה. באופן תמוה בוצע למיטב ידיעתנו שינוי בתקציב העירוני הכולל הגדלת הוצאות שכר בלשכת ראש העיר במאות אלפי שקלים. נבקש את עזרתך והתערבותך בנושא על מנת להקל על הנטל הכספים הצפוי להורים וצעירים שגם כך סופגים הוצאות נכבדות בחודשי הקיץ".

בסרטון שצילם בן דיין והעלה לרשת הפייסבוק הוא הודיע כי מכתב נשלח גם למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב. "בימים האחרונים אנחנו עדים לסערה ציבורית בדבר העלאת תעריפי הקייטנות בחופשת הקיץ", אמר בן דיין בסרטון, "לפני כמה שעות שלחנו מכתב לביבס ולאבוהב בדבר בדיקה לפשר עניין העלאת התעריפים במאות אחוזים. אין ספק שזוגות צעירים ומשפחות צעירות, בטח בתקופת הקיץ שבה הנטל הכלכלי רובץ עליהם, נפגעות. לא ברור לנו מדוע בתקופה זו היה צורך להעלות את התעריפים האלה ולבצע את המהלך הזה, ולכן אנחנו מבקשים שתיערך בדיקה, מה עוד שרק לפני כמה שעות פורסם שתקציב העירייה ישתנה ולשכת ראש העיר הגדילה את התקציב שלה במאות אלפי שקלים. אנחנו כמובן נמשיך וניאבק למען הנושא הזה שהוא חשוב מאוד".

 

המכתב של סיעת הליכוד ליו"ר מרכז השלטון המקומי

 

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "משכ"ל היא חברה בבעלות של כל הרשויות המקומיות במדינת ישראל, אשר מפרסמת מכרזי מסגרת בתחומים שונים ומספקת שירותי ניהול ופיקוח על ההתקשרויות הנערכות מכוח מכרזים אלה. משכ"ל פרסמה זו השנה החמישית מכרז מסגרת להפעלת תוכנית קיץ במוסדות חינוך אשר הותאם לדרישות החוק ולנוהלי משרד החינוך ואף נבחן ואושר לשימוש על ידי משרד הפנים. עד היום יותר מ-60 רשויות מקומיות בחרו לעשות שימוש במכרז תוכניות הקיץ וזכו להפעלה מקצועית ואיכותית של התוכנית לשביעות רצונם של הרשויות המקומיות והתושבים. יובהר כי הטענות שעלו בכתבה קשורות להסדרים ספציפיים שהיו נהוגים בשנים עברו בין העירייה לבין מפעילים אחרים ו/או לתושבים. משכ"ל אינה צד להסדרים אלו כלל ועיקר, ולפיכך לא נוכל להתייחס אליהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר