שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

נדחתה חלופת פיזור השימושים של התעופה הכללית

פעילות התעופה הכללית תעבור למזרח חדרה, כפי שהחליטה הוועדה לתשתיות לאומיות באופן מקורי. בינתיים מתחזקת ההבנה כי התוכנית להעביר באופן זמני פעילות זו, הכוללת הכשרת טייסים, השכרת מטוסים ושמירת כשירות טייסים, לשדה התעופה של חיפה עתידה להתממש, בניגוד לעמדת העירייה

פורסם בתאריך: 26.5.19 16:23

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במינהל התכנון של משרד האוצר הותירה על כנה את החלטתה לקדם תוכנית לשדה תעופה קבוע לתעופה הכללית במזרח חדרה. בכך דחתה הוועדה את חלופת פיזור שימושי התעופה הכללית בין שדות תעופה קיימים, ובהם שדה התעופה חיפה.

שדה התעופה הקבוע אמור להחליף את שדה התעופה הרצליה המשמש כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית הכוללת לימוד טיס, שמירה על כשירות טייסים, מכוני בדק ותחזוקה, פעילות של חברות לתעופה קלה, השכרת מטוסים ומסוקים לטיסות פרטיות ושירותים למוניות אוויר. לנוכח הכוונה להסב למגורים את השימוש בשטח השדה בהרצליה מקודמת העתקת פעילותו לאתרים אחרים, הן באופן זמני והן באופן קבוע.

בדברי ההסבר לדיון הנוסף בוות"ל צוין כי מאז החלטתה ביולי "הועלתה על ידי גורמים שונים דרישה לבחינה מעמיקה של חלופת פיזור השימושים בין שדות קיימים, במקום לרכז את עיקר הפונקציות של התעופה הכללית בשדה חדש". אלא שהוות"ל קבעה בהחלטתה כי "לאחר שהוצגו בפניה בהרחבה סוגיית פיזור השימושים והסבר מפורט לכך שהיא אינה נכונה הגיעה הוועדה למסקנה כי אין מקום לשנות את החלטתה מיולי".

 

 

בתוך כך, מתברר כי המהלך להעתקת הפעילות משדה התעופה הרצליה לשדה התעופה בחיפה, לפחות בחלקה ובאופן זמני, הוא קונקרטי ביותר, וזאת בניגוד לעמדתה של עיריית חיפה שחוששת מפני מטרדי רעש שתגרום פעילות התעופה הכללית. בחודש שעבר קיימה הוועדה המחוזית – חיפה דיון בתוכנית המתאר הארצית להמשך הפעלתו של שדה התעופה הרצליה באופן זמני בלבד, ולפי תמליל הישיבה שפורסם בשבוע שעבר אמרה נציגת לשכת התכנון המחוזית הדר סלע כי חלק מפעילות השדה "הולך באופן מיידי לעבור לשדה התעופה חיפה" וכבר הוגשו בקשות להיתרי בנייה לשם כך.

נציגת המשרד להגנת הסביבה ורד דרור אמרה בדיון כי המשרד תמך בהכנת תסקיר השפעה על הסביבה של הפעילות שתועתק לחיפה, "אבל התקנות לא מאפשרות לנו תסקיר אלא רק מסמך סביבתי, ולכן ביקשנו מסמך סביבתי". דרור הוסיפה כי המשרד ביקש שתוצג לו התמונה הכוללת של המהלך, ובמרכזה סוג הפעילויות שיועתקו לחיפה והיקפן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר