מדריכים ורכזים בתנועת הצופים (צילום: צבי רוגר)
מדריכים ורכזים בתנועת הצופים (צילום: צבי רוגר)

משרד החינוך מציע תקציב להקמת מבנים לתנועות הנוער

בקרוב יתפרסם קול קורא שינחה את הרשויות כיצד לקבל חלק מהתקציב לצורך הקמת מבנים לתנועות הנוער. במשרד החינוך מביעים תקווה שחיפה, שמעמד תנועות הנוער בה נמוך, תענה לקול הקורא

פורסם בתאריך: 3.6.19 12:14

משרד החינוך יקצה חמישה מיליון שקל להקמת מבנים לתנועות נוער ברחבי הארץ. רשויות מקומיות, ובהן עיריית חיפה, מוזמנות להציע את עצמן לקבלת התקציב כדי להקים מבנים לתנועות נוער בשטחן. בקרוב יפרסם המשרד קול קורא לרשויות המקומיות, ובו קריטריונים והנחיות איך ניתן לקבל את התקציב. מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל הביע תקווה שכל הרשויות המקומיות במחוז ייענו לקול הקורא.

יצוין כי תנועות הנוער בחיפה מצויות בסטטוס נמוך מזה של התנועות בתל אביב למשל, שם הן מהוות חלק מהתקציב הרגיל של העירייה בעוד שבחיפה הן מוגדרות כגופים נתמכים בלבד וזוכות למימון קטן מתנועות האם. התקציב להקמת מבנים חדשים לתנועות הנוער הוא מרכיב נכבד בהוצאות, כאשר היעד הוא תוספת של עוד 40 מבנים במשך חמש שנים.

 

 

הראל: "הקול הקורא לבנייה מבטא מעורבות עמוקה יותר של משרד החינוך בנושא תנועות הנוער. לראשונה מקצה המשרד תקציבים לא רק לפעילות אלא גם לבינוי – דבר שמפגין את חשיבותן העצומה של התנועות בסולם העדיפויות של המשרד. זוהי סנונית ראשונה בנושא".

מדוע הוחלט להעביר תקציב לבינוי, שהוא באחריות הרשויות המקומיות?

"תחום תנועת הנוער הוא חשוב מאוד למשרד החינוך, ואנחנו כל הזמן חושבים איך מרחיבים ומגדילים את מעגל המשתתפים בפעילותן, ואיך גורמים ליותר ילדים להיות שותפים בפעילות תנועות הנוער. אנחנו רוצים לראות פעילות לא רק בשכונות החזקות אלא גם בשכונות המוחלשות. המחוז מעורב מאוד במה שקורה בתנועות הנוער בכל היישובים שבתחום אחריותו. עינב יניב, ראש מינהל חברה ונוער במחוז, מפקחת על הנושא מקרוב, ובכל מה שאפשר לעזור אנחנו עוזרים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חרפה

    חיפה לא מקימה בתי כנסת
    חיפה לא מקימה בתי תנועות נוער
    חיםה לא מקימה מרכזים לקשיש
    הכל רק תרומות או שלא בונים כלום אבל העיקר יש כסף לעשרות מזכירות סגנים יועצים עוזרים רלשים זה כן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר