בית הספר אמי"ת בנות - עירוני ו' (צילום: קובי פאר)
בית הספר אמי"ת בנות - עירוני ו' (צילום: קובי פאר)

הורים ל-20 בנות: לא נשלח אותן לבית הספר בשנה הבאה

הורים ל-20 בנות מחיפה מאיימים לא לשלוח את בנותיהם לבית הספר אם לא תתקבל בקשתם לאפשר לבנותיהם ללמוד באולפנה התורנית סגולה של בני עקיבא בקרית מוצקין. ההורים טוענים לאפליה משום שעיריית חיפה מאפשרת רק לבנות מקרית שמואל ללמוד שם

פורסם בתאריך: 13.6.19 08:04

הורים ל-20 בנות בגילאים 18-12 מחיפה מאיימים לא לשלוח את בנותיהם לבית הספר בשנת הלימודים הבאה אם לא תתקבל בקשתם לאפשר לבנות ללמוד באולפנה התורנית סגולה של בני עקיבא בקרית מוצקין. ההורים מציינים כי עד לפני שלוש שנים לא היתה בעיה לכל בת בחיפה שבחרה בלימוד תורני ללמוד שם, אך כעת מאשרת עיריית חיפה רק לבנות מקרית שמואל ללמוד בקרית מוצקין.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר אחד מההורים כי מדובר באפליה: "אם מתירים לבנות מאזור מסוים בחיפה ללמוד בסגולה, אין שום סיבה שלא יתירו לבנות נוספות".

במכתב ששלחו ההורים למנהל המחוז ד"ר סער הראל הם כתבו: "ברצוננו לרשום את בנותינו ללמוד באולפנת סגולה, והאפשרויות היחידות העומדות לרשותנו לרישום דרך משרד החינוך הן לבית הספר אמי"ת בנות – עירוני ו' או לאולפנת צביה". ההורים מציינים במכתב כי להורים אחרים בחיפה ניתנת אפשרות הרישום למוסד והוסיפו: "אנו רואים בדבר חוסר שוויוניות. לא ייתכן שמשרד החינוך לא יאפשר לנו כהורים את זכות הבחירה הבסיסית והאלמנטרית לשלוח את בנותינו למוסד החינוכי הנכון".

עוד ציינו ההורים במכתב כי נטען בפניהם שהסירוב נובע משיקולים מערכתיים וכי הוצע להם לשלוח את בנותיהן לסגולה דרך מינהל החינוך ההתיישבותי-פנימייתי עליית הנוער של משרד החינוך, אך "דבר זה יכפה על בנותינו לחיות בתנאי פנימייה. סיטואציה כזו תגרום להם לפגיעה נפשית ומורלית. אנו כהורים לא נאפשר בשום פנים ואופן פגיעה שכזו בבנות, ובטח ובטח לכפות עליהן תנאי פנימייה ולנתק אותן מבתיהן בניגוד לרצונן".

 

 

בתשובה כתב הראל להורים: "מיפוי אזורי רישום הוא על פי בקשת הרשות המקומית. במקרה הנ"ל אנו כמשרד החינוך תומכים בהחלטה מתוך שיקולים מקצועיים וראייה מוניציפלית-עירונית".

יובל שמיר, אב לבת שמבקשת ללמוד בסגולה ובין החותמים על המכתב: "אולפנת סגולה מתאימה יותר לבנות שלנו ולבניית עתידן. מגוון המגמות בסגולה הוא רב יותר מאשר באולפנה צביה או בעירוני ו'. אנחנו דואגים לעתיד הבנות שלנו ורוצים לתת להן אפשרות בחירה רבה יותר של מקצוע לעתיד. גם הקמפוס של סגולה הוא מרווח וגדול יותר, כך שתנאי הלימודים והאפשרות להצליח בו הן רבות יותר. אומרים לנו במשרד החינוך שאולפנת סגולה מרוחקת מחיפה. זו הבעיה שלנו ואנחנו נתמודד איתה. לפני ההחלטה בדקנו את צביה, את עירוני ו' ואת סגולה, נפגשנו עם מנהלי המוסדות, וההחלטה התקבלה תוך הפעלת שיקול דעת. אנחנו מבינים שבמחוז ובעירייה פוחדים לאבד תלמידות כי אז יפחיתו להם תקן ותקציב, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון הבנות שלנו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מיפוי אזורי הרישום נעשה לפי בקשת הרשות המקומית. המשרד תומך בהחלטה זו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "לימודי חוץ מאושרים על בסיס פרטני בלבד ובמצבים שבהם אין לרשות המקומית בעיר מגוריו של התלמיד מענה חינוכי הולם. בחיפה קיימים שני בתי ספר תיכוניים המיועדים לבנות מהמגזר הציוני דתי – אולפנת אמי"ת עירוני ו' ואולפנת צביה. שני מוסדות החינוך הללו הם בעלי הישגים לימודיים, תורניים וערכיים מהשורה הראשונה בארץ, כך שאין במקרה דנן סיבה לאישור 'תלמידי חוץ'. באשר לתלמידות מקרית שמואל, הרי שזאת נמצאת בסמיכות פיזית לאולפנת סגולה, מה שמקל על התלמידות את ההגעה לבית הספר, ועל כן מאשרת העירייה להורים המבקשים זאת לשבץ את בנותיהן באולפנת סגולה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. אבא אחר

    מציע להורים לקרוא את המאמר ארבע אמהות מאת אורי אורבך ואז להתבייש

  2. תושב אחוזה

    כשאין תגובה עניינית עוברים לכינויי גנאי.
    בסה"כ הורים ובנות מבקשים את זכות הבחירה במוסד החינוכי המתאים עבורם!!!!
    יש יותר אלמנטרי ובסיסי מזה?????
    אני לגמרי עם ההורים וישר כח גדול להם

  3. אמא מודאגת

    כופים על בנות תנאי פנימיה בקרית מוצקין רק משום שלא מצאו מקום המתאים להם בחיפה? לאן הגענו?

  4. משה

    מסכים שצריך לאפשר שוויון בין כל השכונות וכל אחת תרשם היכן שליבה חפץ

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כופים על בנות תנאי פנימיה בקרית מוצקין רק משום שלא מצאו מקום המתאים להם בחיפה? לאן הגענו?

  6. משה

    "מסכים שצריך לאפשר שוויון בין כל השכונות וכל אחת תרשם היכן שליבה חפץ"

  7. תושב מרכז הכרמל

    הבולשביזם החיפאי במיטבו, ואח"כ מתפלאים למה צעירים עוזבים את חיפה.

    חוסר האמון במערכת החינוך החיפאי היא כה גדולה שתראו כמה בית הספר הריאלי פורח

    תנו לאנשים לבחור בחופשיות כיצד והיכן לחנך את הילדים שלהם

  8. אמא של אחת הבנות

    מה שלא צויין בכתבה זה שהתגובה של עיריית חיפה לאחת האמהות היתה : "נדון שניץ בבקשתך לאחר מעבר דירה לקרית שמואל". עכשיו גם העירייה תכתיב לנו היכן לגור. פשוט הזוי

  9. רעות שרוני דויטש

    אולפנת אמי"ת עירוני ו' חיפה נותנת מענה הולם ביותר לבנות חיפה. למי שרק מעוניין לרצות לראות את המקום הטוב הזה, המקצועיות, החינוך, נתינה ועשייה תמידית למען האחר, צוות מסור שעושה הכל כדי שכל בת תממש את עצמה ועוד!!!!!
    בתור בוגרת של המקום, של בית החינוך שהורי היקרים בחרו לי ולאחותי, והיום בית החינוך שבחרתי לעבוד בו ו.. לשלוח את ביתי להתחנך בו.. ממליצה באהבה לפתוח את העיניים, הראש והלב !! למי שבאמת יודע מה זה טוב.

  10. אמא מודאגת

    במקום לדאוג להפוך את בתי הספר בחיפה למוסדות מעולים שכולם רוצים להרשם אליהם, קושרים את הבנות באזיקים לבתי הספר ע״י דיקטטורה בבחירת בתי הספר וחושבים שככה ישארו בנות טובות כדי להרים טיפה את בתי הספר הרדודים שיש פה באזור… בנות באמת טובות ילכו גם לפנימיות אם צריך כדי לא להישאר עם חבורת אנשי חינוך שמתנהגים כמו רכיכות! הבעיה אינה האוכלוסיה, הבעיה היא ההנהגה!!

  11. אמא מודאגת

    אין בעיה רעות, אז מוזמנת בשמחה לרשום את בנותיך לעירוני ו׳ וגם להמשיך לעבוד שם עד הפנסיה. באמת! אבל תוכלי לתת לנו לבחור מוסד לבנותינו? אני מאמינה שיש מאכלים שאת מאוד אוהבת ואותי דוחים, לגיטימי! קוראים לזה דמוקרטיה!

  12. משה מהדרום

    לא יאמן במאה ה 21 כאשר מעלים על נס את זכות הבחירה והחופש האישי – עירית חיפה חושבת להחליט עבור ההורים מה טוב לילדים שלהם???
    לאן הגענו?

  13. נושניקית

    אם כבר מדברים על קרבה פיזית: לצביה לוקח חצי שעה נסיעה באוטובוס מנו״ש, לסגולה 25 דקות באוטובוס מנו״ש… תגובות מטופשות של העירייה כשאין להם משהו באמת חכם להגיד כדי להצדיק את האפליה ההזויה שלהם!
    ושלא יספרו לנו סיפורים- אף אחד לא נרשם לסגולה בגלל המגמות או גודל בית הספר. נרשמים כי רוצים בית ספר תורני אמיתי עם כללים ברורים, עם הנהלה אמיצה שהולכת בדרך האמת והיא לא יסמנית של אף אחד!

  14. אין גבול לצביעות

    למה הפיקוח של החינוך הדתי בחיפה לא שולחת את בנותיה להתחנך בערוני ו׳ או צבי"ה?

  15. חסן שוקרי

    ככל הנראה לעיריה יותר חשוב להראות מספר תלמידים על מנת לקבל תקציבים , אותי הכריחו לעבור מקום מגורים על מנת לרשום את הילד לחינוך אשר מתאים לו

  16. אין גבול לצביעות 2!!

    בדיוק כך!! המפקחת על החינוך הדתי שולחת את כולן לבחור בין צביה ועירוני ו בטענה שהם בתי ספר נהדרים, ומשום מה הוציאה את בתה מצביה כדי לרשום אותה לפנימייה (נראה לי כפר פינס) , לא חרם על החינוך הנהדר בחיפה??? והמנהלים כולם צריכים להיות כפופים לצבועה הזו, לא יאומן!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר