גן ילדים (צילום: עופר וקנין)
גן ילדים (צילום: עופר וקנין)

העירייה בישרה על "מהפכת הצהרונים", משרדי הממשלה מכחישים

עיריית חיפה בישרה כי משרד הכלכלה יסבסד צהרונים בגני הילדים, אך המשרד הודיע שהוא לא עוסק עוד בצהרונים. בהמשך הודיעה העירייה שהמשרד המסבסד הוא משרד העבודה והרווחה, אך זה הגיב כי משרד החינוך הוא האחראי. ומה אומרים במשרד החינוך? "איננו מסבסדים גני ילדים בחיפה"

פורסם בתאריך: 1.8.19 10:30

עיריית חיפה פרסמה ביום שלישי הודעה תחת הכותרת "בשורה להורים: מהפכת הצהרונים בחיפה", שבה נכתב כי לראשונה משרד הכלכלה יסבסד צהרונים בגני הילדים. להודעה לא צורפה כל אסמכתה המאשרת את הכתוב וגם לא צוין מהו גובה הסבסוד למשפחה. לפיכך פנה "כלבו – חיפה והצפון" למשרד הכלכלה, והתגובה שהתקבלה היתה כי המשרד אינו עוסק עוד בצהרונים.

זמן קצר אחר כך שלחה העירייה הודעת תיקון שבה נאמר כי נפלה טעות וכי המשרד שיסבסד את פעילות הצהרונים הוא לא משרד הכלכלה אלא משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. גם לתיקון זה לא צורפה כל אסמכתה המאשרת את הדברים ולא צוין שיעור הסבסוד. מדוברות משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים נמסר כי לא הוא אלא משרד החינוך הוא האחראי על הצהרונים בגנים.

מנהל האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אמיר מדינה: "לא זכור לי שאנחנו מטפלים בצהרונים בגני הילדים. הגורם הרגולטורי האחראי על הצהרונים הוא משרד החינוך. צהרונים מיועדים לילדים מגיל 3 והם בפיקוח משרד החינוך. אגף מעונות יום במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מטפל בפעוטות מלידה ועד גיל 3".

אלא שגם במשרד החינוך לא ידעו במה מדובר. "המשרד אינו מסבסד גני ילדים בחיפה", נכתב בתגובה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון".

 

 

יצוין כי לפי הוראת משרד האוצר ניתן לגבות רק 650 שקל בחודש לצהרון בסיסי בגני הילדים ובכיתות א' ו-ב' . צהרון זה פועל עד לשעה 16:00, והילדים השוהים בו אמורים לקבל ארוחת צהריים חמה ושני חוגים בשבוע. צוות הצהרון אמור לכלול גננת וסייעת בגני הילדים ומדריך ורכז בבתי הספר. צהרונים שמרחיבים את סל השירותים ואשר פועלים בערבי חג ומספקים חוגים מעבר לסל הבסיסי רשאים לגבות 935 שקל בחודש.

תגובת העירייה לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. כל בו מסבסד את הצהרונים.

    מאז הבחירות לעיריית חיפה, רוב הכתבות על התנהלות העירייה הן באור האופוזיציה. כנראה שמספר רב של עיתונאי כל בו, היו מהנבחרת הישנה של יהב, וממשיכים את המשחק. הכתבות פוגעות בעיר חיפה ויוצרות אווירה שגורמות לתיירים ולמבקרים לא להגיע לעיר. יש הרבה תושבים שהפסיקו לקחת את העיתון, והתחילו לקרוא רק את הודעות העירייה שנשלחות לתושבים מידי שבוע במייל.

  2. סיגי

    אז לא הבנתי. אתה מעדיף לקרוא הודעות מפוברקות של העירייה מאשר ידיעות נכונות בעלות אופי אופוזיציונרי? מה שחשוב לדעתי הוא מבחן התוצאה ואם הידיעה של כלבו נכונה אז כל הכבוד להם על הפרסום ואם היא לא נכונה נשמח לקבל במייל את האסמכתא והאישורים שכל הגורמים בכתבה מתכחשים אליהם. נראה לי פתאום הוגן. לא?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב פעם התנהלות מביכה של העירייה!! מה יהיה???

  4. חיפאית שמאמינה בעיתונות

    מביך לעיריית חיפה. תודה לעיתון כלבו שעומד על המשמר ומדווח את האמת. אני זוכרת את הפוסטים של קליש על פייק ניוז: מטרונית הכרמל, מדורות לג בעומר… מסתבר בדיעבד שכל כתבה של כלבו הייתה אמת לאמיתה. הנה עוד ספין מבית היוצר של העירייה שהרימה לגבהים את סיגל ציוני (אחרי הביקורות על הצהרונים) ומתפוגגת בעקבות כתבי כלבו. תודה תודה תודה

  5. בתגובה ל"כלבו מסבסד את הצהרונים"

    או… הנה הקומנדו של קליש מתעורר. שוב מנסים לזרות חול בעיני התושבים. כן, מאמינים לכלבו. מאמינים לכתבים. אין פה שום ניסיון להמליך את יהב. כולם מבינים שתם עידן אז תמשיכו הלאה עם בילבולי המוח. לא יודעים לנהל עירייה אז תתמודדו עם הביקורת. "פגישה עם ביבי"? משרד ראש הממשלה: "קליש ביקשה תמונה". "סבסוד צהרונים ותודה לסיגל ציוני?". כלבו: "משרדי הממשלה לא יודעים במה מדובר". יללא. נקסט. הבנו שלא יודעים מהידיים והרגליים שם. לא עובדים עלינו כבר.

  6. Jזקיהו...

    Euston…we have a problem אבל הפעם הן בחיפה. התנהלות מאד מוזרה של העיריה בראשות קליש…. כל כך הרבה הסתבכויות, כל כך הרבה סתירות בפעילות, כל כך הרבה עצירות של פרוייקטים מוצלחים.. צרות צרורות.

  7. מי שמוציא הודעה שיעמוד מאחוריה

    סיגל ציוני היא שהוציאה את ההודעה.
    אז שתדאג לקיים את מה שהיא הודיעה.
    מאד פשוט. אם צריך אז גם מכיסה האישי שתממן!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר