קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

פיילוט בבית בירם: מהוראה להנחיה

כיתות י"ב בבית הספר הריאלי ישתתפו בפיילוט שבמסגרתו שיעורים יהפכו לאופציה לפי דרישה ויוכלו לבחור בין השתתפות בשיעור עם מורה בקבוצה בתיאום מראש לבין למידה עצמאית. מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ': "זה משהו בסגנון הכיתה ההפוכה - לומדים בבית ומתרגלים בכיתה"

פורסם בתאריך: 2.9.19 10:18

ניסוי פדגוגי ייערך בשנת הלימודים הקרובה בכיתות י"ב בסניף בית בירם של בית הספר הריאלי: התלמידים יבחרו אם להגיע לשיעור או ללמוד לבד.

במסגרת פיילוט שיערוך הריאלי יקבלו התלמידים על עצמם את האחריות על הלמידה, ואם הם יחליטו להשתתף בשיעור הם יצטרכו לתאם עם המורה ולהצטרף לקבוצת לימוד. בשלב הראשון ישתתפו בפיילוט שתי כיתות י"ב, ואם הוא יצליח הוא יורחב לכיתות נוספות.

מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ': "בכיתות י"ב השיעורים יהיו אופציה, לפי הדרישה של התלמידים. לא כל שיעור צריך להתקיים בצורה הרגילה שבה מורה מלמד תלמידים בכיתה. חלק מהשיעורים יהיו לפי משיכה, כלומר התלמידים יצטרכו 'למשוך' את השיעור לפי תחום העניין שאותו הם מבקשים ללמוד. אנחנו רוצים להעביר את התלמידים ללמידה עצמאית".

איך יתבצע הניסוי?

"אתן כדוגמה שיעור באזרחות. לתלמידים יש במערכת ארבע שעות שבועיות. פעם בשבוע, בשעה אחת מהארבע, במקום שהמורה יבוא לכיתה וילמד, התלמידים יצטרכו לקבוע מפגשים עם המורה. נניח שמתוך כיתה של 40 תלמידים, 20 תלמידים ירצו ללמוד לבד ולהתקדם, ו-20 תלמידים יעדיפו שיעור. הם יקבעו עם המורה ויבואו למפגש איתו שיהיה אינטימי יותר מאשר שיעור רגיל".

 

 

כל תלמיד אמור להתקשר למורה ולקבוע?

"לא, הם יצטרכו לייצר קריאה, כלומר לכתוב למורה במערכת שניצור עבורם 'אני מבקש להיפגש איתך'. מי שירגיש שהוא לא צריך את השיעור – לא נחייב אותו לבוא. זה ייתן לתלמידים יותר אופציות לנהל בעצמם את זמן הלמידה שלהם. אם יש בכיתה כאלה שהבינו את החומר הנלמד, למה הם צריכים לבוא שוב לשיעור נוסף? הם יוכלו להתקדם הלאה או לעשות דברים אחרים. זה יהיה מפגש של קבוצות, בכל פעם קבוצה אחרת".

לדבריו של רבינוביץ', בבית הספר רוצים להעביר את שיטת הלימוד מהוראה להנחיה: "הרבה מחומר הלימוד אפשר ללמוד באופן עצמאי או באמצעות הרשתות השונות. המורה הוא יותר פונקציה שמארגנת, מסדרת ועונה על שאלות. זה משהו בסגנון הכיתה ההפוכה – לומדים בבית ומתרגלים בכיתה. אנחנו מקווים שזה יצליח".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר