מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בוועידת ערי ישראל לחינוך שנערכה בחיפה (צילום: ראובן כהן)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בוועידת ערי ישראל לחינוך שנערכה בחיפה (צילום: ראובן כהן)

"אם לא ייענו דרישותינו לא נפתח את שנת הלימודים"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד פתחה את ועידת החינוך של ערי ישראל באמירות קשות על אופן התנהלות המערכת מול המורים. היא פירטה את דרישות המורים הנוגעות לפנסיה ולימי מחלה ואיימה שאם המדינה תפעיל את בתי המשפט למנוע שביתה, המורים ינקטו צעדים חריפים

פורסם בתאריך: 25.8.19 10:58

"שבענו מילים", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על התנאים שממתינים למורים בפתיחת השנה במערכת החינוך, ושבגללם הם מאיימים בהשבתה. את ועידת החינוך של ערי ישראל שנערכת היום (ראשון) פתחה בן דויד באמירות קשות על אופן התנהלות המערכת מול המורים, שעלולה להביא בתחילת השנה לשביתה.

"בכל יום", היא אמרה, "צריכים להודות למורים על העבודה המסורה שלהם". לדבריה, על מורה להקדיש זמן לכל ילד וילד מ-40-35 תלמידים שהוא מתמודד איתם בכיתה עבודה שהיא מכנה "הקשה ביותר שיש". "מה אנחנו מבקשים ממשרד האוצר?", היא שואלת, "דבר פשוט – צדק. אנחנו לא רוצים תרומות. אנחנו רוצים תמורה בעד העבודה של ציבור עובדי ההוראה".

בן דויד הדגישה שמדובר בילדים ולא במספרים: "הזכויות שדורשים המורים בפתיחת השנה, אשר נוגעות לשכר, לימי מחלה ולפנסיה, מגיעות למורים כחוק. אנחנו רוצים נוסחה פשוטה מאוד כדי שכל עובד הוראה שמסיים לעבוד במערכת יידע בדיוק עם מה הוא יוצא. לכן צריך שהפנסיה תיגזר מהשכר האחרון. אבל האוצר מושך את הזמן. אנחנו כבר יותר מעשור לא מאיימים בשביתה בפתיחת שנת הלימודים, אז שלא יספרו סיפורים".

בן דויד ציינה בדבריה כי בישראל מורים משתכרים פחות מאשר בשאר מדינות ה-OECD ויש להם פחות ימי חופשה.

 

 

עוד אמרה בן דויד כי לעובד הוראה שחולה יום אחד מנקים למעשה יומיים, ופירטה את המכשלות ברפורמה של החינוך המיוחד שעליה היא אמרה: "זו לא רפורמה, זה קיצוץ בתקציב".

בן דויד התייחסה לכרסום המתמשך במעמד המורים ולצורך בהחזרת הסמכות המורית: "לא יכול להיות שיזלזלו כל כך בציבור עובדי ההוראה. אם פוגעים בזכויות של המורים, יש זילות של מעמדם. מורה הוא אדם מקצועי. תראו לי מישהו שמתווכח עם החלטה של רופא. לא מתווכחים. למה עם החלטה של עובד הוראה מתווכחים? כי זו האווירה הציבורית. לא יעלה על הדעת שההורים יתערבו במערכת החינוך. זה דבר שאסור לתת לו יד כי ההתערבות של הורים במערכת החינוך פוגעת בילדים. כאשר ילד רואה כיצד ההורים שלו מדברים לעובד החינוך הוא אומר 'אם לאבא שלי מותר אז גם לי מותר'".

בן דויד הדגישה כי העובדה שיותר מ-90 אחוז מעובדי ההוראה הם נשים לא צריכה לגרום למערכת לזלזל בהן: "אנחנו חזקות ואנחנו נדרוש את כל מה שמגיע לנו. אתם רוצים עובד הוראה שמח שמקבל את כל הזכויות שלו, לא אנשים ממורמרים אלא איכותיים. ביקשתי מראש הממשלה להתערב וגם שר האוצר נכנס לתמונה, אבל אני עייפתי מדיבורים. אלה הן הדרישות שלנו. אם ניענה, נפתח את שנת הלימודים. אם לא ניענה, לא נפתח את שנת הלימודים".

בן דויד אמרה גם כי היא מקווה שהמדינה לא תפעיל את בתי המשפט כדי למנוע את השביתה, כי אם היא תעשה כן, המורים ינקטו צעדים חריפים יותר.

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר