רכב הסעות לבעלי מוגבלויות
רכב הסעות לבעלי מוגבלויות

ילדים בחינוך המיוחד נשארים בבית: "העירייה לא מספקת הסעות"

הורים לילדים בחינוך המיוחד טוענים כי ילדיהם לא מגיעים לבתי הספר בגלל היעדר הסעות ומאשימים בכך את עיריית חיפה: "תפקידה הוא לדאוג לילדים עם צרכים מיוחדים". מהעירייה נמסר: "קיימות סוגיות שנותרו ללא פתרון ודורשות אישור בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך, ובהן תוספת תקצוב"

פורסם בתאריך: 6.5.20 13:31

הורים לילדים בחינוך המיוחד טוענים כי למרות החזרה ללימודים ילדיהם לא מגיעים לבתי הספר בגלל היעדר הסעות ומאשימים בכך את עיריית חיפה.

אם לילד בעל צרכים מיוחדים אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות" כי בנה, אשר לומד בבית הספר דרך למרחב – מסגרת מיוחדת של בית אקשטיין בפרדס חנה, לא יכול להגיע ללימודים בגלל שההסעות לא פועלות: "העירייה לא מספקת את ההסעות לילדנו ולא נותנת מענה לשאלותינו כבר כמה ימים, למרות שבית הספר חזר לפעילות מלאה ועל אף ההנחיה להחזיר הסעות לפי המתווה החדש". האם הוסיפה כי כמותה יש עוד הורים רבים וכי היא לא מצליחה להבין מדוע אין הסעות למרות שהממשלה אישרה את הפעלתן.

הורה נוסף, תושב חליסה, שבנו בן ה-10 נמצא על הרצף האוטיסטי ולומד בבית הספר לחינוך מיוחד עופרים, קבל גם הוא על היעדר הסעות: "הממשלה החליטה להחזיר את הילדים לבתי הספר, והעירייה אמורה לדאוג להסעה אך לא עושה את זה. הילד נשאר בבית כי אנחנו לא יכולים להסיע אותו. תפקידה של העירייה הוא לדאוג לילדים עם צרכים מיוחדים. הם אמורים להיות בעדיפות ראשונה ולא צריכים להיפגע".

 

 

מנגד, בעירייה מציינים כי הפעלת השירות מתעכבת בגלל אי מתן מענה מצד משרד הבריאות לגבי ההנחיות לביצוע ההסעות: "העירייה ממשיכה לפעול להסדרה בטוחה ואחראית של ההסעות במסגרות החינוך המיוחד, תוך שמירה קפדנית על בריאות הילדים. מאז תחילת משבר הקורונה פועלים נציגי העירייה מול כל גורמי הממשל כדי לעשות את כל הנדרש על מנת להפעיל את ההסעות באופן אחראי, בריא ובטוח. העירייה מבקשת להפעיל את שירותי ההסעות החשובים וההכרחיים במהירות האפשרית, אך נדרשת לעשות זאת באחריות, תוך הבטחת מוגנותם ובריאותם של התלמידים המוסעים בהם. לפיכך תחדש העירייה את מערך ההסעות רק לאחר שיובטח כי הן בטוחות ופועלות לפי כל ההנחיות והתקנות הקבועות בנושא".

עוד נמסר מהעירייה כי "נכון להיום קיימות עדיין סוגיות שנותרו ללא פתרון ודורשות אישור בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך, ובהן תוספת תקצוב ממשלתי המוערך בעשרות מיליוני שקלים בשל הצורך בהכפלת מספר הרכבים וכוח האדם המלווה לנוכח שינוי תוואי המסלולים וצמצום מספר הילדים בכל רכב, ומציאת פתרון למחסור האדיר הצפוי ברכבי הסעה בשל צמצום מספר הילדים בכל רכב. הנחת היסוד היא שכל רכב יידרש לנסוע יותר שעות ויותר מסלולים. עד כה לא ניתנו עדיין הנחיות ברורות לגבי אופן חיטוי הרכבים בין הסעה להסעה ואין יכולת לאכוף את ביצוע חיטוי הרכבים, שכן אלו נוסעים ברחבי העיר והמטרופולין. סוגיית ניקיון וחיטוי הרכבים היא הכרחית אם יעלה הצורך להשתמש בהם בתדירות גבוהה יותר. טרם יצאה התייחסות מטעם משרד הבריאות לכך שתלמידי ההסעה חייבים לשהות רק באותה הקפסולה עם חבריהם לכיתה במהלך יום הלימודים – דבר שסותר את מתווה משרד הבריאות להרכב הקבוצות בבתי הספר. העירייה ביצעה מבעוד מועד מיפוי מדויק של פרופיל ההסעות הנדרש עבור כל ילד, לרבות הצורך בפיצול ובשינוי מסלולים ובהקצאת כוח אדם נוסף בהתאמה להנחיות הנדרשות. שאלות פתוחות אלה מעכבות את יכולת העירייה לתת שירות אמין לפי דרישות והנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך תודות להיערכותה המוקדמת, והיא ממתינה כעת לאישורים האמורים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אפי

    ככה זה כשמחזיקת תיק החינוך בעירייה דואגת רק לטובתה האישית על פני דאגה לילדים ומעבירה את זמנה בליקוק ישבנה של העבריינית המורשעת.

  2. הדס

    במשך שלושה שבועות פניתי לכל הנוגעים בדבר בעיריה, זמירה , נאור בר , יוסי כהן, סיגל ציוני , אף אחד לא נתן תשובה ברורה והחלטית, בנוגע להסעות, בושה של התנהלות , לא נשכח ולא נסלח

  3. דוד

    במילה אחת-מנותקים.מהציבור ומצורכי ילד בחינוך המיוחד.הם הרי יטענו שדואגים לבריאות הילד ולתקציב וזה נכון.אבל קצב הטיפול הוא כשל עובד ציבור….ובעיקר לא מבינים מהו ילד מיוחד.שלא תדעו.רק בפניות רבות ועוד פניות לראש העיר אולי יקדמו בעדיפות.

  4. רוני

    א. קצב הטיפול איטי מדיי
    ב. העירייה צריכה לתקשר עם הורי הילדים ועם הצוותים שמטפלים בהם ולעדכן מדוע יש קושי. החוויה שנוצרת מחוסר תקשורת הינה התעלמות ואוזלת יד.

  5. אורנה

    קליש הביתה!!!
    ככה לא מנהלים עיר.
    אין לך את זה.
    מספיק עם הביזיונות.
    את נגד התושבים.
    נמאס לנו.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גועל במיץ של הגועל .
    כל מערך החינוך בעירית חיפה צריך לעקור אותו מהשורש ולהקימו מחדש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר