שלום כיתה א' (צילום: אליהו הרשקוביץ)
שלום כיתה א' (צילום: אליהו הרשקוביץ)

מנהלים ביקשו להזמין תלמידי כיתות א' להיכרות, משרד החינוך סירב

מנהלים בתי הספר היסודיים בחיפה ביקשו ממנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל לאשר להם להזמין את תלמידי כיתות א' לפגישת היכרות עם המחנכות עוד לפני תחילת שנת הלימודים, אך הבקשה נדחתה. משרד החינוך במחוז: "בתי הספר נצמדים להנחיות שאושרו"

פורסם בתאריך: 25.8.20 08:00

מנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד בכל המגזרים ביקשו ממשרד החינוך במחוז חיפה לאשר להם להזמין לבתי הספר את התלמידים שעולים לכיתות א' לפגישה עם המחנכות עוד לפני תחילת שנת הלימודים, אך מנהל המחוז ד"ר סער הראל דחה את הבקשה.

יצוין כי הגעתם של תלמידי מכל הכיתות לבתי הספר לפני פתיחת שנת הלימודים אסורה בהוראתם של משרד הבריאות ומשרד החינוך במסגרת המתווה להתמודדות עם נגיף הקורונה. עם זאת, לפי אותו המתווה, תלמידי כיתות א' ו-ב' נמצאים בסיכון נמוך של הידבקות בנגיף הקורונה, ולפיכך הם ילמדו בכיתות מלאות ללא הפרדה לקפסולות וללא צורך בעטיית מסיכות בזמן השיעור.

במכתב שנשלח להראל כתבו המנהלים: "אנחנו, מנהלי בתי הספר היסודיים ומנהלי בתי הספר במסגרות החינוך המיוחד בחיפה, רוצים לשתף אותך בסוגיה שמטרידה אותנו במיוחד (נוסף על כל העניינים המדוברים) – קבלתם של תלמידי כיתות א' לבית הספר. הכניסה לכיתה א' היא אחד מהמעברים המשמעותיים ביותר שחווים הילדים. זהו יום שמצד אחד הוא מרגש ומלא בציפיות ובתקוות, ומצד שני מעורר לא מעט פחדים וחששות מהלא ידוע ומהלא מוכר. מסורת חשובה וארוכת שנים היא לקבל את תלמידי כיתות א' כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, ובשנה זו חשוב לעשות זאת במיוחד לנוכח המצב המורכב, השינויים הרבים וההנחיות הרבות. תפקידנו הוא להפוך כניסה זו לבטוחה ומרגיעה".

 

 

המנהלים הוסיפו כי "חוויית המעבר מגן הילדים לבית הספר כרוכה בשינויים ובהיבטים רגשיים רבים, ולכן בשנים האחרונות שם משרד החינוך דגש להפיכתו של מעבר זה להדרגתי, מכיל, תומך ומחזק. עלינו, מנהלי בתי הספר, מוטלת האחריות להפגין חוסן ולחזק את הילדים בתקופתם הקשה ולהיות נוכחים עבורם במיוחד ברגעים אלה. אנחנו מבינים כי על בית הספר חלות מגבלות וכי הדברים עדיין אינם ברורים עד הסוף, אך למרות זאת נראה לנו נכון לחשוב על טובת הילדים ולהמשיך את המסורת. זו הסיבה שבחרנו להיות מנהיגי חינוך, ובזמן אתגרי זה עלינו להתארגן כקהילה תומכת, להתגייס ולהפוך את כניסתם של ילדי כיתות א' לפחות מאיימת ולהזמינם להגיע לבית הספר בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים באופן מדורג וללא ההורים, ולאפשר היכרות נעימה ומרגיעה עם מחנכת הכיתה ועם בית הספר".

המנהלים סיימו את מכתבם בהבטחה לעשות זאת "תוך הקפדה על שמירת מרחק ועל ההנחיות הנדרשות", אך למרות זאת הראל לא אישר את הבקשה.

ממשרד החינוך במחוז נמסר בתגובה: "בתי הספר נצמדים להנחיות שאושרו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אמא לשלושה

    מידיעה לידיעה הדוקטור סער הראל מצטייר כפקיד ערל לב, שגם בוגר תואר ראשון או אדם ללא השכלה רשמית, אבל כזה שהלב שלו במקום הנכון ושיש לו הבנה בנפש האדם (והילד במיוחד) – היה עשוי להחליף בהצלחה יתרה.
    תכלס – גם אם התפקיד לא היה מאוייש כלל, יש מצב שדברים במחוז היו מתנהלים בצורה חלקה וראויה יותר…

  2. אילנה

    מסקנה: בני אדם נעשים מנהלי ב"ס, אוטומטים נעשים עובדי משרד החינוך. אולי זה מפני שאין מספיק בני אדם ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גועל נפש של מנהל מחוז. גם ככה כולם ימשמו את האוויר של כולם עוד שבוע. יש לפטר את סער הראל. אנשים בלי אנושיות לא אמורים לעסוד במשרד החינוך.

  4. סבתא

    גברת ראש העיר, מה את אומרת?
    האם התקיים שולחן עגול ושיח בין כל הנ״ל בראשותך?

  5. גניה

    לאומן מותר לטוס? ולפגוש את המורה לפני זה אסור?יוסר הגיון בהנחיות ולכן גם אין ירידה בתחלואה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר