הפודטראק של בבון (צילום: חגית הורנשטיין)
הפודטראק של בבון (צילום: חגית הורנשטיין)

הפודטראק של בבון: במילה אחת – אטרף

בבון (במלעיל) הוא כינויו של יוסי שמלה וגם שמו של הפודטראק שלו לבשר מעושן שממוקם בכניסה לקיבוץ החותרים. ושלא יהיו לכם טעויות - התפריט המצומצם ושעות הפעילות הקצרות לא פוגעות אפילו מעט בחוויה

פורסם בתאריך: 10.11.20 18:14

אם תקראו לו יוסי, סביר להניח שהוא לא יענה, אבל אם תגידו בבון (במלעיל), הוא אפילו יחייך. כי זה מה שהכי בולט אצל בבון – שמחת חיים מתפרצת, כזו שגורמת לכם להתאהב בשנייה.

בבון הוא גם שמו של הפודטראק לבשר מעושן שממוקם בכניסה לקיבוץ החותרים, בחלקת אדמה הצמודה למטעי המשק, מתחת לעצי האקליפטוס. לאחר לחץ פיזי מתון הוא הסכים לגלות שקוראים לו יוסי שמלה, אבל הדגיש שכולם – חברי ילדות, חברי המשק ואפילו בתו ובנו – קוראים לו בבון.

איך התחלת?

"לא האמנתי שאעסוק באוכל. האהבה האמיתית שלי בבישול זה להכין אוכל תוניסאי אותנטי – דבר שאותו למדתי מעמידה במשך שנים במטבח ליד אבא שלי. זה הפאן האמיתי. בבשר אני טוב למרות שזה לא האהבה הגדולה שלי, פשוט גיליתי שאני טוב בזה. ברוב הזמן עבדתי בחקלאות, הסתובבתי קצת, חיפשתי את עצמי, ואז עלה הרעיון של העגלה. היתה לי עגלה אחרת באותו מקום שעבדה כמעט ארבע שנים, ואז הסתבכתי קצת עם רשות מקרקעי ישראל שהשטח הוא שלה, התמודדתי עם הרבה קשיים ונאלצתי לסגור. לאחר שנה פתחתי את הפודטראק הזה, ובדיעבד מתברר שזו היתה שנה קריטית כי בגלל שהעסק היה סגור לא קיבלתי שום פיצוי מהמדינה על אובדן הכנסות בתקופת הקורונה. בקיצור, פתחתי, היה באז מטורף, והמקום רק עלה ועלה, עד שהגיעה הקורונה. בכל פתיחה מחדש לאחר שני הסגרים הייתי צריך לבנות הכל מההתחלה, אבל אני אופטימי".

איך הגעת לעישון בשר?

"מגיל צעיר כולם בקיבוץ צריכים לדעת מסגרות, רתכות, נגרות וכל מיני מקצועות כאלה, אז כשהייתי בן 15 בנינו מעשנות מדודי שמש, והיינו מעשנים חצאים של חזירי בר שלמים או מפרקים אותם לרבעים, וגם דגים ששלינו מהים. בכל יום אני נשאר ער עד 2:00 לפנות בוקר ומעשן בשרים, וזה הכיוון שלי. אני מאמין מאוד בפודטראק הזה, הייתי החלוץ פה באזור, אחרי נפתחו עוד כמה, ואני מקווה שכך יקרה בכל הארץ. זה רעיון אדיר לתת לאנשים את הזכות להתפרנס במינימום הוצאות, וככל שיהיו יותר עסקים כאלה, יהיה יותר טוב".

 

 

התפריט יורחב בעתיד?

"וואלה, אני חושב שמקום קטן כמו שלי צריך להתמקד בדבר אחד או שניים ולהוציא אותם בצורה הכי טובה שיש. לא צריך להשתגע. אולי אוסיף איזו מנת סלט עם בשר מעושן, אבל אני חושב שלמקום כזה אסור להתפזר מדי. זו הסיבה שאני מצליח – אני לא מתפזר, זה הבסיס, ואנשים יודעים למה הם באים. בכל יום אני מעשן מה שבא לי, כך שמה שאכלת היום לא תאכלי מחר. לזה אני מוסיף ירקות טריים של חקלאים מהאזור, רטבים שאני מכין לבד ולחם מושלם. לא צריך יותר מזה".

ושעות הפעילות יורחבו?

"אני חושב שלהרוויח את שעות אחר הצהריים עם הילדים זה לא פחות חשוב. לפני הקורונה הייתי עושה ערבי קונספט כמו חמישי של נקניקיות צ'וריסוס מעושנות או ערבי המבורגר, אבל זה בעייתי כי היו מגיעים המון אנשים".

התפריט נחלק לתפריט בוקר (כריך חביתה או ביצת עין ב-25 שקל וחביתה מעושנת ב-35 שקל) ולתפריט צהריים (כריך של בשרים מעושנים שמתחלפים בכל יום לפי מצב הרוח ב-39 שקל). פתוח בכל יום חול בשעות 15:00-10:00.

 

כריך של בשרים מעושנים אצל בבון (צילום: חגית הורנשטיין)

כריך של בשרים מעושנים אצל בבון (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נתי

    חזיר הוא חיה נחמדה מאד וגם טעימה מאד, כשיודעים להכין אותה כמו שצריך. המקום נשמע מעולה, לא יכולה לחכות, אגיע לטעום בקרוב.
    בהצלחה, ומי שלא מתאים לו, שלא יבוא. אין צורך להגיב באופן ילדותי

  2. אייל כהן הנהג משאית של בן שושן

    איש יקר עם לב גדול וידיים רחבות שמעמיס על הגפטה וכל ביס גורם לך לחייך כמו שהאיש היקר הזה מחייך שיצליח אמןןן

  3. שמיל

    לנתי לא סתם חזיר רגיל ובר הוא חיה טמאה הרי הוא אוכל כל דבר זבל ושאר החולרות באנגליה עשו מחקר על החזיר וגילו שהבשר שלו מלא חיידקים שגורמים למי שאוכלים אותו לשחמת הכבד פשוט הכבד נהרס לכן לא רצוי לאכול חזיר כלל הוא אסור לאכילה טוב ביהדות ובאיסלם

  4. בשר מעושן

    אין על בבון הפודטראק הכי טעים בארץ.
    מי שלא טעם הפסיד בגדול!!!!

  5. ע

    האיש מדהים ועובד לפרנסתו ,הבשר שלו כשר וטעים אני אוכל אצלו המון איש יקר שתמיד מחייך וגורם לאנשים לחזור מתעניין בשלומם ומצחיק אותם פשוט אגדה ,מאחל לו המון אושר בריאות ופרנסה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר