העוגות והמארזים של שקמה שטרית
העוגות והמארזים של שקמה שטרית

"הקונדיטוריה השתלטה על חיי"

אחרי שלמדה את הסודות הקטנים מקונדיטור מבוגר בפנימייה הצבאית, המשיכה בדן גורמה והשתלמה בקורסים בחו"ל, שקמה שטרית מטריפה את האינסטגרם עם עוגות מעוצבות ועם מארזים קסומים

פורסם בתאריך: 11.1.21 16:17

מי שנכנס לחשבון אינסטגרם של שקמה שטרית צולל לפיד של מתיקות וצבעוניות של עוגות מעוצבות ומארזים קסומים. האהבה של שטרית לאפייה החלה בילדותה, כשהיתה עוזרת לאמה.

"היה לנו ספר של עוגות מעוצבות לימי הולדת", היא נזכרת, "בכל בית היה את הספר הזה, שם לימדו איך מעוגה מרובעת אפשר ליצור דובי, רכבת או כדור פורח. בכל יום הולדת אמא היתה משקיעה ומכינה עוגות מתוך הספר, וכך התחיל הסיפור שלי עם העוגות המעוצבות. בצה"ל שירתי בפנימייה הצבאית, והיה שם קונדיטור מבוגר מאוד שיום אחד נזקק לעזרה. הלכתי לעזור לו, הוא לימד אותי כל מיני סודות קטנים, ונדלקתי על התחום. זה בער בי כל כך, עד שבכל הזדמנות שהיתה לי ובכל זמן פנוי נכנסתי לקונדיטוריה כדי לעזור לו. אחרי השחרור החלטתי להמשיך וללמוד קונדיטוריה באופן מקצועי".

כשהיית צעירה חשבת על זה כמקצוע?

"זה בכלל לא היה בראש שלי, וגם כשהייתי בצבא לא היה לי כיוון. למדתי בדן גורמה לימודים אינטנסיביים של שמונה-תשע שעות ביום, עם המון שעות מטבח ושעות מעשיות במלון. איכשהו מלחמת לבנון השנייה קטעה לי את התוכניות ולא התפתחתי באופן מקצועי, אבל תמיד התעסקתי בבית עם עוגות מעוצבות. הייתי מכינה למשפחה ולחברים ומוכרת ללקוחות, והכל מהמטבח הביתי. הקונדיטוריה משכה אותי, ובכל הזדמנות שאבתי מידע מהאינטרנט, למדתי והתנסיתי, עד שפתחתי את העסק הראשון לעוגות מעוצבות בבצק סוכר. כשהילדה שלי גדלה נכנסתי לעניין בפול גז, והקורונה נתנה לזה פוש רציני. עכשיו הקונדיטוריה היא העיסוק היחיד שלי, והיא השתלטה על חיי".

 

 

מאיפה את שואבת את ההשראה?

"רק מחו"ל. אני עוקבת אחרי קונדיטורים מכל העולם, נוסעת לקורסים בחו"ל, משתתפת בסדנאות וגם מעבירה כאלה. חשובים לי מאוד גם הטעם וגם הנראות. זה מה שלמדתי במהלך השנים ואת זה אני מיישמת בכל עוגה שיוצאת מהתנור. אני שמה המון דגשים ולא מתפשרת".

מהרגע שבו עוגה יוצאת מהתנור, כמה זמן לוקח לך לצפות ולקשט?

"המינימום זה שלוש שעות, ויש עוגות שיכולות לקחת גם חמש-שש שעות, תלוי באלמנטים. הכנת עוגה לוקחת בסך הכל יומיים".

מחירי עוגות של קומה אחת נעים בין 300 ל-500 שקל, תלוי מה יש על העוגה. מחירה של עוגת חתונה של שלוש קומות יכולה להגיע ל-1,000 שקל. המארזים הממותגים, שכוללים קרם ברולה, קאפקייקס, עוגות מוס קטנות, מיני דונאטס, וופל בלגי מצופה ועוד, עולים 350-200 שקל.

טלפון להזמנות ולמשלוחים: 054-9508047.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גילית

    שקמה האלופה!! כל חג ויום הולדת מזמינה ממנה, תמיד נראה מצוין, תמיד טעים ותמיד אסטתי!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר