פצצה מתקתקת. רכב כבד בכבישים (צילום: אור ירוק)
פצצה מתקתקת. רכב כבד בכבישים (צילום: אור ירוק)

יותר מ-250 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד בעשור האחרון בקריות

בעשור האחרון (2020-2011) אירעו בערי הקריות 256 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שלוש תאונות קטלניות (שבהן לפחות אדם אחד נהרג)

פורסם בתאריך: 15.3.21 15:53

774 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) אירעו בשנת 2020 בתחום העירוני – מחצית מכלל תאונות הדרכים עם רכב כבד בשנה זו.

בקריות, בשנת 2020, אירעו 17 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בעשור האחרון (2020-2011) אירעו בערי הקריות 256 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שלוש תאונות קטלניות (שבהן לפחות אדם אחד נהרג).

בקרית אתא, בשנת 2020, אירעו תשע תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בעשור האחרון אירעו בעיר 117 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שתי תאונות קטלניות (שבהן לפחות אדם אחד נהרג).

בקרית ביאליק, בשנת 2020, אירעו שלוש תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בעשור האחרון אירעו בעיר 39 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן תאונה אחת קטלנית (שבה לפחות אדם אחד נהרג).

 

 

בקרית ים, בשנת 2020, אירעו ארבע תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בעשור האחרון אירעו בעיר 61 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

בקרית מוצקין, בשנת 2020, אירעה תאונת דרכים אחת במעורבות כלי רכב כבד. בעשור האחרון אירעו בעיר 39 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד, שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק, הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. לאחר מאבק ממושך של עמותת אור ירוק אושרו התקנות לשימוש בטכוגרף הדיגיטלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. חבל שנאלצנו לחכות כל כך הרבה שנים לאישור של מכשיר שכבר בשנת 2006 אושר לשימוש באירופה. מדובר באביזר בטיחות מציל חיים מהמעלה הראשונה ולא  ברור מדוע עד כה נמנע השימוש בו בישראל. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לנצל את התקנות החדשות ולבצע רפורמה שלמה בכל הקשור להסדרת תחום הרכב הכבד בישראל. יש להכשיר ולגייס נהגים חדשים ואיכותיים, לצמצם את שעות הנהיגה הרבות ולהגדיל את מערך האכיפה לתקינות כלי הרכב הכבדים. אסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת שיכולה להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים עם כלי רכב כבדים. חייבים לפעול ליישום תקנת הטכוגרף הדיגיטלי והגברת המודעות והאכיפה. רק כך נוכל למנוע תאונות מיותרות ולהציל חיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר