התחדשות עירונית בקרית שמואל (גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO)
התחדשות עירונית בקרית שמואל (גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO)

לראשונה בקרית שמואל: התחדשות עירונית חברתית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית ברחוב אריה לוין בקרית שמואל. למתחם יתווספו 84 דירות חדשות של של שלושה-חמישה חדרים שייבנו מעל הדירות הקיימות. בסך הכל יכלול המתחם 164 דירות

פורסם בתאריך: 12.4.21 16:12

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית ברחוב אריה לוין בקרית שמואל. התוכנית מציעה לחדש את מתחם המגורים הוותיק במסלול עיבוי- בינוי.

התוכנית, אותה יזמה שקמונה – חברה ממשלתית עירונית לשיקום הדיור בחיפה, בשיתוף עם העירייה, מתייחסת למתחם של 80 דירות קטנות בשטח ממוצע של כ-38 מ"ר, הבנויות בחמישה מבנים של ארבע קומות מעל קומות עמודים הפרושים על שטח כולל של 5.6 דונם. מדובר במבנים ישנים שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מיגון ומעלית ומספר מועט של חניות נמוך. כ-90 אחוז מדיירי המתחם הם שוכרים, ורבע מבעלי הדירות הם דיירי הדיור הציבורי של חברת שקמונה.

ב-2018 החליטה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הכרזה מקדמית של המתחם כמתחם עיבוי במסלול יזמי. התוכנית מקודמת על ידי אגף תכנון עיר והמחלקה להתחדשות עירונית והיא בסמכות הועדה המקומית, המהווה ועדה עצמאית מיוחדת, אשר רשאית לדון ולאשר תוכניות התחדשות התואמות את תוכנית המתאר העירונית חפ/2000.

 

 

חברת שקמונה מקדמת את התכנית בשיתוף ועד הדיירים, כאשר עצם ההתארגנות יצרה לראשונה קהילה בקרב הדיירים. התוכנית מציעה שדרוג של המבנים הקיימים – חיזוק, מיגון, שיפוץ, תוספת מעליות, ממ"דים ומרפסות, הגדלת שטחי הדירות הקיימות והשבחת דירות הדיור הציבורי. במסגרת התוכנית יתווספו למתחם 84 דירות חדשות של של שלושה-חמישה חדרים שייבנו מעל הדירות הקיימות. שטחי קומת הקרקע מיועדים לצורכי הציבור מתוך חשיבה על יצירת מרקם חברתי ומתן מענה לצורכי האוכלוסייה. בסך הכל יכלול המתחם 164 דירות. בנוסף, יוסדרו החניות ושטחי ציבור חדשים שיוכשרו לטובת דיירי המתחם.

על פי המלצת מהנדס העיר, טרם הגשת היתרי הבנייה, תוגש תוכנית בינוי ופיתוח לכל המתחם, שתכלול בין היתר: העמדת המבנים במתחם, חתכים וחזיתות, חתכי רחוב, הפיתוח המוצע בכל מגרש ולאורך הדרכים הגבולות לרבות נטיעות, ריצופים, מעקות, גדרות ופרטי פיתוח מוצעים כגון ספסלים, אשפתונים, חיפויים ארונות ונגישות לתשתיות.

מימוש התוכנית ישדרג משמעותית את רווחת דיירי המתחם ויאפשר בזכות הדירות המוגדלות והדירות החדשות שייבנו בו, יביא לשכונה משפחות עם ילדים ויחזיר דיירים ותיקים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פשוט שערוריה אסון ורסאי הבא

    6 קומות דירות מעל בניין ישן קיים זאת סכנת נפשות.
    זה חיזוק לרעידות אדמה??
    חלילה שהיקרסו קומות על הבניין הישן זאת תהיה טרגדיה אדירה נוסח פל-קל. רק פינוי בינוי מלא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר