פסיפס של המון חומרי גלם (צילום: לירון בז׳ור)
פסיפס של המון חומרי גלם (צילום: לירון בז׳ור)

השף גיא בז'ור: מהמטבח באהבה

אחרי שעבד בכמה מסעדות מובילות בצפון, החליט גיא בז'ור שהוא מתמקד במה שהוא הכי אוהב והפך להיות שף פרטי. "אני עושה אירועים בבית הלקוח, מצפון המדינה עד המרכז, מזוגות עד עשרות. זה לא קל, אבל זה כיף"

פורסם בתאריך: 20.4.21 13:08

לפני שבע שנים עשה גיא בז'ור, 41, הסבת מקצוע. ממנהל פרויקטים בחברת הנדסה למטבח. מכיוון שהוא זה שבישל בבית, הוא נרשם לקורס טבחות בשביל הכיף, ללא מחשבה לעבור לעולם הזה, אלא רק כדי להעשיר את הידע שלו.

"ככל שהקורס התקדם, הבנתי שיש בתוכי משהו שרוצה לפרוץ החוצה", מספר בז'ור, "השף שלימד אותי היה זורק לי כל הזמן שאני ממש כישרוני ובולט מעל כולם. בסוף הקורס עשיתי סטאז' באולמי 'הינומה', והשף שם מאוד התלהב ממני. הוא ידע שבבוקר אני הולך למשרד, ובערב בא לבשל להנאתי ושאל למה שלא אעשה הסבת מקצוע. כמובן שזה לא פשוט לעזוב עבודה מסודרת, כשיש משפחה עם שני ילדים, אבל אשתי לירון פירגנה ואמרה שמקסימום אנסה, ואם לא טוב, תמיד אוכל לחזור אחורה לחיים הקודמים".

גיא בז'ור (צילום: שירן כהן שי)

גיא בז'ור (צילום: שירן כהן שי)

ומאז לא הסתכלת לאחור.

"אשתי ראתה איך תוך כדי הקורס הפכתי לאדם חי. אי אפשר להסביר או לכמת במספרים מה קורה לך כשאתה נהנה ממה שאתה עושה. יצאתי לעולם. לאחר 'הינומה' עבדתי ב'רפאלו' בקריון, ניהלתי מטבח ב'לנדוור' שער הצפון, קצת ב'שגב קונספט' בקריון, ולפני ארבע שנים הגעתי לתלפיות שזה גן עדן לטבחים".

 

 

ועכשיו עזבת. למה?

"עזבתי את תלפיות לפני חודש, כי רציתי להיות רק שף פרטי. אני עושה את זה למעשה כל הזמן, אבל בטיפין טיפין, כי הייתי מחויב למסעדה ולמשפחה. כחצי שנה לפני הקורונה התחלתי לקבל המון פניות, ולרובן השבתי בשלילה בגלל חוסר זמן. בקורונה יצאתי לחל"ת, ולמעשה מאז אני פורח. זה מה שתמיד רציתי לעשות. אני עושה אירועים בבית הלקוח, מצפון המדינה עד המרכז, מזוגות עד עשרות. האירוע הכי גדול שעשיתי היה ל-60 משתתפים. זה לא קל, אבל זה כיף. זה קלישאתי, אבל ברגע שאתה עושה משהו שאתה אוהב, זה כאילו שאתה לא עובד, כי אתה נהנה".

באיזה סגנון אתה מבשל?

"אין סגנון, אני פשוט שף שמגיע עם חומרי גלם. אוהב לשחק ולהשתולל. יש לי סוג של תפריט קבוע, אבל אפשר לקחת אותו לכל מקום. יש נגיעות קלאסיות צרפתיות, מנות אסיאתיות, בישול דרום אמריקאי, כי אני ארגנטינאי מהבית, ובבית הושפעו מאוד מהשכנים האיטלקים שהיו לנו בארגנטינה, אז יש לי גם נגיעות כאלה. ובלי שום קשר, הרצון שלי לשחק ולנסות דברים, זה פסיפס של המון חומרי גלם משובחים וליהנות מהם. אגב, העבודה היומית של אשתי היא ברפאל, ובערבים היא עושה עוגות מעוצבות, כך ששילבנו כוחות והיא אחראית על הקינוחים שאני מגיש".

טל' להזמנות: 054-2434812.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר