מהתפריט של "וורדה"
מהתפריט של "וורדה"

ממטבחה של סבתא וורדה

באשיר אסי, המנהל של מסעדת "שולה – מטבח טברייני", החליט להביא את האוכל של סבתא שלו למסעדה. לצורך כך, אחת לשבוע, בימי שבת, הופכת המסעדה למסעדת פופ-אפ בשם "וורדה", שמציעה את המיטב של המטבח הלבנוני

פורסם בתאריך: 24.6.21 14:21

יש משהו בשבת שמעורר את בלוטות הטעם, כשחושבים על בית ועל האוכל המוכר של אמא או סבתא. לרוב, מסעדות המגישות אוכל ביתי אותנטי סגורות בשבת, אבל יש אחת, שפתוחה רק בשבת. את הקונספט של מסעדת פופ-אפ הפתוחה רק יום בשבוע מיישם כבר במשך ארבעה שבועות באשיר אסי, במסעדת "שולה – מטבח טברייני" בעיר התחתית.

"במשך השבוע אני מנהל את שולה", מספר אסי, "ואמרתי לחמי פסקה, בעל הבית של שולה: 'לך יש את סבתא שלך, ואני רוצה שאנשים יזכו לאכול את האוכל של סבתא שלי'. פתחנו את 'וורדה', כשאמא וסבתא שלי מעמידות ב-05:00 בבוקר את הסירים על האש בכפר פסוטה, שם הן גרות, וביחד אנחנו מביאים הכל לחיפה ישר לצלחות של הסועדים".

באשיר אסי

באשיר אסי

התפריט קבוע?

"התפריט קבוע מהמטבח הלבנוני, ובהמשך נוסיף כל פעם ספיישלים משתנים של תבשילים של אמא וסבתא. יש ממולאים כמו עלי גפן, קישואים וכרוב, צמחוני ובשרי; עראיס שאנחנו מכינים מאפס, כולל הפיתות של סבתא; מסאחן, שזו פיתה לבנונית עם עוף ותבלינים, אבל אנחנו עושים זאת קצת אחרת, כדי שיהיה קל לאכול. את המסאחן אנחנו מגלגלים לסיגר, מעל זה שמים שמן שום, סומק ולתנור. זה להיט, זו מנת הדגל שלנו. יש סנייה עם טחינה חמה, צנובר ושקדים; סלט טבולה; מג'דרה; תבשיל בורגול, עגבניות ובצל; קובה מטוגנת עם בשר כבש וחשווה, שזו המנה הכי מושקעת בכל בית ערבי – אורז עם בשר טחון, מלא שומן כבש, קצת כמון ובהרט, כדי להוריד את ריח הבשר, שקדים וצנוברים קלויים מעל ויוגורט. זו מנה פשוט מטורפת".

שמעתי שיש גם קוקטיילים מדליקים.

"נכון, מחומרי גלם ערביים כמו זעתר, סומק וכל מה שיש לנו בגינה. יש את קוקטייל החתונות שעשוי מערק, אשכוליות וסומק. יש ג'ין טוניק עם טוויסט של רוזמרין, ויש מרטיני, ביטר למון וזעתר מושרה במים".

 

 

למה "וורדה"?

"אני בחיפה כמעט 11 שנה. באתי לפה ללמוד רפואה ועזבתי אחרי שנתיים. סיימתי משפטים באוניברסיטת חיפה וכל הזמן הזה הייתי נוסע לכפר להביא אוכל מבושל מאמא. תמיד היה סיר על הגז, הייתי טועם והייתי אומר לה 'אמא, את לא הכנת את זה, זו סבתא'. עד היום אני לא מצליח להבין את סוד הקסם של האוכל של סבתא שלי, וורדה. אמא הייתה עושה בדיוק כמוה, אבל של סבתא היה יותר טעים".

אתה מתכוון לפתוח מסעדה בעתיד?

"יש תכנון, אני רוצה מסעדה של אוכל ערבי מסורתי, כאילו אני יושב ליד שולחן בכפר. זו השאיפה, הפופ-אפ ייתן לי אומדן עד כמה הרעיון יתקבל בחיפה. בינתיים, תודה לאל, זה מצליח, מקווה שזה ימשיך ככה".

וורדה במסעדת שולה, שער פלמר 2, פתוח כל שבת, 18:00-12:00. ניתן לקחת הביתה ובקרוב יהיו משלוחים. טלפון: 052-6439762

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר